piątek, 28 października 2016

"Igrzyska Śmierci"Suzanne Collins

Jako,że ostatnio skończyłam czytać pierwszą część"Igrzysk Śmierci" jak zapewne się domyślacie dzisiaj pora na recenzje tej książki.Dwie ostatnie części "Igrzyska Śmierci" już przeczytałam w końcu udało mi się dorwać pierwszą.




Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem,z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Władze Kapitolu zmuszają dystrykty do składania daniny.Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym,a osiemnastym rokiem życia,by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach.Głodowe Igrzyska to turniej na śmierć i życie.Jest pokazywany w telewizji jak jakieś show.Szesnastoletnia Katniss Everdeen mieszkająca z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów,w którym nieustannie panuje głód musi troszczyć się o matkę i siostrę.Poluje,robi wszystko co może.Niestety dzieje się coś niespodziewanego..

Tak bardzo chciałabym wam napisać co dalej!Ale nie mogę bo to byłby spoiler.Ja sama nie lubię spoilerów i wiem jaka to udręka gdy dowiadujesz się czegoś czego nie chcesz.Dla mnie książka jest świetna!Zresztą znajduje się w moich TOP 5 książkach. Najbardziej kocham ostatnią część.Jest taka nieprzewidywalna i ciekawa.Seria książek pokazuje jak ludzie starają się zbuntować okrutnej polityce.Pokazuje ludzi,którzy nie chcą być marionetkami w grze polityków.Oni nie dają się zaszufladkować.Chociaż stracili wiele.Katniss Everdeen najwięcej.Według mnie bohaterka postąpiła dobrze robiąc w ostatniej części coś czego nie spodziewał się nikt.Katniss w pierwszej części dała sobą manipulować,ale zależało jej na mamie i siostrze.Bała się,że coś może się im stać.Później dopiero pokazała prawdziwy bunt temu okropnemu światu.
Mimo,że główna bohaterka nie okazywała zbytnio uczuć polubiłam ją.Polubiłam także Peete.Od początku chciałam,żeby Katniss z nim była.Był miły,wrażliwy,wiedział czego chcę.A czy Katniss ostatecznie go wybrała?Tego nie mogę wam napisać.
Według mnie książka jest lepsza od filmu.Bardziej zaskakuje i dzięki książce wiem co myślała Katniss.Gdy oglądałam film nie mogłam tego wiedzieć dlatego wydała mi się taka skryta i mrukliwa.Serdecznie polecam wam tą książkę jeśli jej jeszcze nie przeczytaliście.Musicie zrobić to koniecznie.Książka pokazuje,że jeśli chcemy być wolni musimy naprawdę się poświęcić.Nie możemy być pionkami w kogoś grze.Takie życie nie ma sensu.Jedna dziewczyna potrafiła tyle zdziałać.A zaczęło się niewinnie od jagód.

Moja ocena:5/5

 

 


  A wy co sądzicie o "Igrzyskach Śmierci"?



44 komentarze:

  1. Czytałam, niesamowicie mnie wciągnęła, również polecam gorąco!
    Pozdrowionka, Agatkapomadka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Mam całą serię, ale jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tą serię książek. Cieplutko pozdrawiam, MAVSELINA.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam igrzyska śmierci! Przeczytałam całą serie kilka razy, to chyba moja ulubiona seria książek :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o niej wiele dobrych opinii!
    best-frieend.blogspot.com zapraszam do siebie~

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie chcialabym przeczytac ksiazki poniewaz obejrzalam wszystkie czesci filmu i mega mi sie spodobal! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  7. ja osobiście nie przepadam za czytaniem :D nie wiele książek przeczytałam, chociaż w sumie to też przez brak czasu ;/
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  8. ja takze bardzo lubie igrzyska smierci, ale np film nie przypadl mi do gustu ;)
    PS kooocham czytać!
    co powiesz na wspolna obs? ja juz i to z ogromna checia

    zapraszam na nowy post, odwdzięczam się za każdą obserwację
    http://justemsi.blogspot.com/2016/10/pastels-jacket-boyfriend-jeans-style.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem.Mnie spodobał się film i książka.
      Ja obserwuje już od dawna także z ogromną chęcią.

      Usuń
  9. Szczerze mówiąc nigdy nie czytałam tej książki, a do filmu również nie mogę się przekonać :)

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Such a great book dear!
    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back asap!

    Love xx
    Blog ~ Join Kawaii Box Giveaway here!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie czytałam tej książki ;)

    http://veronikakarolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo znana, dosyć ją polubiłam :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna książka ;)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham tę książkę. Uwielbiam także film i tak jak ty jestem teamPeeta!
    Pozdrawiam i Obserwuję :*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tego typu blogi! Miłego weekendu :)
    Zaobserwowałam :)

    Promuję blogi!
    Spośród osób, które skomentowały mój post, wylosuję 10 i wypromuję w nowym poście :)

    http://www.sandrakopko.com/2016/10/marbling.html

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy post;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Igrzyska to już pewnego rodzaju klasyk. Lubię i film, i książkę, chociaż wersja na papierze jest lepsza :)
    Pozdrawiam, http://seekerofthebooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam i oglądałam! Uwielbiam to!

    Zapraszam też do mnie:)
    http://voile-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam Igrzyska! I w wersji filmowej i książkowej :)

    Poklikasz nam w linki pod najnowszym postem? Byłybyśmy bardzo wdzięczne! :)
    immhfashionblog(klik)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam, ale wydaje się fajną książką.
    Pozdrawiam cieplutko!
    Mój blog-klik!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ksiażki nie widziałam ale widziałam film ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam igrzyska! Oglądałam film, ale książkę też mam zamiar przeczytać. Ja uwielbiam spoilery. Nie wiem czemu, ale zawsze zaczynając czytać książkę najpierw czytam ostatnie strony, bo muszę wiedzieć jak się skończy. Obserwuje! polishhotties.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah ciekawe.Ja nigdy nie czytam ostatnich stron,nienawidzę spojlerów.
      Także obserwuje.

      Usuń
  24. wszystkie części książki przeczytałam w szkole na lekcjach :D nauczyciele az wyrywali mi książkę z rąk

    Zapraszam również do siebie
    http://klaudiaczphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeczytałam i obejrzałam całą trylogię! :)

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam tą serię :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Dużo dobrego słyszałam o tej książce, ale nie czytałam, wydaje mi się, że to nie w moim typie książka.
    Zapraszam do mnie i zachęcam do wspólnej obserwacji
    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Książki nie czytałam, ale film oglądałam i tematyka jest naprawdę zachwycająca.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  29. po przeczytaniu całej serii miałam depresje przez tydzień. kocham gale'a <3
    mvgdalena.blogspot.coom

    OdpowiedzUsuń
  30. Team Gale! Ktoś ze mną?
    "Igrzyska" są dobre jak na swój gatunek, ale jednak sci-fi nie za bardzo lubię. Najlepszą książką tego gatunku jest seria "Program". Serdecznie polecam, na moim blogu jest recenzja pierwszego tomu, jeśli jesteś zainteresowana to zapraszam.
    http://recenzje-by-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Kocham Igrzyska <3 Są cudowne i jeszcze nie raz wrócę do tej trylogii.
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam <3 Jedna z najlepszych trylogii jakie przyszło mi przeczytać!!! :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń