środa, 5 października 2016

„Pamiętnik narkomanki” Barbara Rosiek

"Po co żyjesz na tym świecie, jeżeli nic z tego świata ci nie pasuje?"

 "Być spadającą gwiazdą w czyichś marzeniach i spełniać każde życzenie."

"A jednak muszę godzić się nieustannie z własnym buntem, rozgniewanym serce, okaleczonym ciałem, chorą duszą, samotnymi powrotami. Trzeba się z tym pogodzić, bo nie ma innej drogi.

"Nie chcę być czubkiem, psychotropkiem, stukniętą wariatką. I nie chcę być normalną w waszym nienormalnym świecie."

"Mam wrażenie, że kiedyś byłam a teraz już mnie nie ma. Żyje jeszcze biologicznie moje ciało."

"Jestem niczym stary, zasuszony liść, który ładnie wygląda z daleka, a po dotknięciu rozsypuje się w pył."
 „Pamiętnik narkomanki” to książka,którą chciałam przeczytać już od dawna.Czy się zwiodłam?Czy mnie zachwyciła?Dowiecie się tego w dzisiejszym poście.


Książka jest pisana w formie pamiętnika,dziennika.Pamiętnik jest zapiskiem prawdziwych przeżyć dziewczyny,która była uzależniona od narkotyków.Zaczęło się niepostrzeżenie od wagarów,na których spotkała Filipa.Filip zrobił jej pierwszy zastrzyk.Od tego wszystko się zaczęło.Dziewczyna przechodzi przez piekło uzależnienia.Jej jako nielicznej udaje się wyrwać się z nałogu.Przezywa i opisuje to co działo się w jej życiu przez narkotyki.
Książkę planowałam przeczytać już dawno,dawno temu.Dopiero teraz zobaczyłam,że jest ona w naszej bibliotece szkolnej.Słyszałam o niej dużo opinii większość złych.Czy się z nimi zgadzam?Nie do końca.
Książka pokazuje jakie straszne jest uzależnienie od narkotyków.Co to za piekło.A zaczęło się niewinnie.Podziwiam tę kobietę za to,że udało jej się z tego wyjść.Bardzo podobało mi się,że w książce była pokazana jej wewnętrzna walka ze sobą.
Nie podobało mi się to,że książka była prowadzona w dość szybkim tempie.W ciągu bodajże 20 stron mija jeden rok.Brakowało mi w tej książce pokazana jaka ta dziewczyna była przed braniem.Chciałabym poznać choć skrawek jej życia,przed wpadnięciem w nałóg.
Ten pamiętnik był bardzo wielką dla mnie przestroga lecz czuje lekki nie dosyt po przeczytaniu tej książki.

Moja ocena:3/5



 Czytaliście  „Pamiętnik narkomanki”?



Ask:Nika5000
Instagram:weronika_kopczynska
Snapchat:wera.kopczynska
E-mail:weronika.kopczynska@go2.pl

25 komentarzy:

  1. Czytałam "Pamiętnik narkomanki" i wywarł na mnie ogromne wrażenie. Mi nie brakowało pokazania życia narratorki sprzed czasów brania narkotyków. Spodobało mi się to, że cała akcja zaczęła się w momencie przełomowego momentu, który spycha bohaterkę na samo dno.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy mieliśmy to zadane jako lekturę nie miałam ochoty tego czytać,jak każdej innej. Większość przeczytałam sama z siebie kiedy miałam na to ochotę. Pod koniec niestety było to już dla mnie nużące,musiałabym po kilku latach przeczytać to jeszcze raz i przeżyć na nowo ...Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakoś zawsze miałam w planach przeczytanie pamiętniku narkomanki. kiedyś widziałam film, co prawda nei do konca ale mniej wiecej wiem na czym polega. ale oczywiście, film to nie książką więc chciałabym na własnej skórze ją doświadczyć i móc wyowiedzieć się więcej na jej temat
    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tego nie czytałam, widziałam jednak inscenizację teatralną, ale aktorka była tak kiepska, że zraziła mnie do przeczytania książki. Szkoda, że autorka nie przedstawiła bohaterki przed nałogiem - wtedy moglibyśmy lepiej porównać dawne życie i 'nową' bohaterkę. Świetnie napisana recenzja, widać, że masz w tym wprawę. Naprawdę przyjemnie się czytało :)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. jak bylam w gimnazjum to czytalam ta ksiazke i mam podobne zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam to przeczytać już rok temu, tak jakoś poszło w zapomnienie i chyba po tej recenzji wreszcie wybiorę się do biblioteki ;)
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny blog <3
    Coś czuję, że będę tu wpadała częściej :3
    Zapraszam do mnie :)

    Wspólna obserwacja?


    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy raz czytałam tą książkę chyba w 1 gimnazjum czyli już dobre 6 lat temu, kocham ją jak żadną inną <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. książka świetnie się zapowiada, napewno przeczytam ;)
    co powiesz na wspólną obserwację? daj znać u mnie ;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    https://igapaulina.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaczęłam ją czytać jak byłam w 1 klasie gimnazjum i nie spodobała mi się ona wtedy więc zrezygnowałam z niej i jej nie dokończyłam.

    Madeline x
    www.magdascibisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomimo, że nie lubię czytać o narkotykach, wagarach itp, to tak książka mnie zaciekawiła. No ale jak na razie czytam już jedną, więc dopiero jak przeczytam zabiorę się za tą ;)
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o niej dużo razy. Planuję przeczytać :)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie czytałam tej książki, ale zawsze chciałam przeczytać, tylko zawsze brakowało mi czasu :( Może w końcu zbiorę się i przeczytam:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie mój temat książki ;c Boję się, że jak kupię to nie będzie dla mnie dobra ech ;/
    Obserwuję ;*
    Julciik-blogg

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie wypożyczyłam ostatnio i leży na półce czekając aż ją zacznę czytać :3

    Zapraszam! Jeśli ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi miło :D
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam i była recenzja na moim blogu :) Książka bardzo mi się podobała, przeczytałam ją szybko, wciągnęła mnie. Myślę, że jeszcze kiedyś do niej wrócę, bo to ona uświadomiła mnie o tym całym bagnie. Od niej się zaczęło. Później przeczytałam "My, dzieci z dworca zoo" i ta lektura wywarła na mnie jeszcze większe wrażenie. Chociaż w "Pamiętniku" bardziej się podobała ta cała psychologiczna obwódka. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze"My, dzieci z dworca zoo" ,ale oglądałam film.

      Usuń
  17. Wiesz czemu da się słyszeć tyle negatywnych opinii o tej książce, zwłaszcza od dorosłych? Bo jest mocna. Pokazuje drastyczną rzeczywistość wyniszczającego nałogu. Ludzie boją się tej brutalnej realistyczności.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się z Tobą:) Książka, chociaż piękna, ma w sobie pewne braki. Jednak to, że jest pisana wprost i nie ukrywa drastycznych scen, jest jej ogromnym plusem. Pozdrawiam, prowadzisz super bloga i po Twoich postach widzę, że mamy podobny gust, co do książek. Będę zaglądać częściej😘

    OdpowiedzUsuń
  19. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
    berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
    hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
    seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    OdpowiedzUsuń