czwartek, 13 października 2016

"W krainie kota"Dorota Terakowska

Cześć wam!Dzisiaj czas na polską książkę,a jest to książka Doroty Terakowskiej pt:"W krainie kota".
Skusiłam się na kolejną książkę tej autorki,ponieważ spodobał mi się jej styl pisania,a także moja pani z j.polskiego zachęcała do przeczytania innych książek tej autorki.






Książka Terakowskiej opowiada o trzydziestoletniej Ewie.Ewa jest młodą pisarką i ma niebawem urodzić dziecko.Żyje spokojnie z mężem lekarzem i nic nie wydaje się zmienić,a jednak.Pewnej nocy Ewa pod wpływem tajemniczego impulsu zjada korzeń  nieznanej rośliny.Kobieta myśli,że to jej się przyśniło więc  szybko o tym zapomina.Kiedy rodzi się Jonyk tylko Ewa zauważa,że ma on jedno oko zielone,a drugie niebieskie,a także jest rudy.Pewnego dnia trzynastodniowy Jonyk zwraca się do matki całym zdaniem,a w domu pojawia się tajemniczy kot.

"W krainie kota"jest idealną książką na jesień.Gdy ją czytałam czułam ten klimat.Ta książka wprowadziła mnie w całkiem inny świat.Pozwoliła mi wejść w magiczny i niezwykły wymiar.Czułam się jakbym tam była w tej krainie kota.W książce pojawił się jeden cytat,który mnie zaintrygował:

 Niektóre niemowlęta nie są jeszcze skażone przez swój świat. Dlatego wiedzą, widzą i słyszą to, czego nie wiedzą, nie widzą i nie słyszą starsze dzieci lub dorośli. Posiadają naturalny dar odróżniania dobra od zła i białej magii od czarnej. Gdy mówią, nie kłamią, za to znakomicie wyczuwają kłamstwa innych. Rozumieją tez mowę ptaków, zwierząt, kamieni, roślin. Potem, niestety, z tego wyrastają (...).

Ten cytat jest bardzo prawdziwy.Dzieci są szczere i czyste.Nie skażone przez ten świat.Każdy z nas był dzieckiem i na pewno większość z nas chcę wrócić do tych lat.Dzieci zauważają to czego inni nie widzą,są niezwykłe.

 Ta książka pokazała mi znaczenie Boga.Bóg nie jest po to by go oglądać,ale by w jego wierzyć.Nie jest po to  by go złapać,ale po to,żeby go wiecznie szukać.Po tej książce mogę stwierdzić jedno:Beata Terakowska jest moja pierwszą ulubioną polską pisarką.Książka spodobała mi się.Miała ukryty sens,który zrozumiałam i który mnie wiele nauczył.Jedyne co mi się nie spodobało było to,że domyśliłam się jednej rzeczy.Ale to może przez to,że dużo czytam?Nie wiem.Więc nie mogę powiedzieć,że to była wada tej książki.Jednak trochę za szybko zakończyła się ta historia.Zanim się obejrzałam już było po wszystkim(oczywiście nie mogę powiedzieć czego było koniec bo to by był spoiler)Książka jest naprawdę dobra i serdecznie wam ją polecam.W sam raz na jesienne wieczory.



Moja ocena:4/5


 Co myślicie o tej książce?


43 komentarze:

  1. Ciekawie się zapowiada, myślę że jak przeczytam wszystkie książki na mojej liście, po tą też sięgnę, pomimo że zazwyczaj nie czytam książek polskich pisarzy ;)


    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Lubię właśnie takie książki życiowe, tak samo jak seria od Reginy Brett ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tą książkę :) Dość dawno, ale jednak :D Serdecznie polecam, bardzo ciekawa :)

    Pozdrawiam!
    porysownik.blogspot.com KLIK
    zakacik-bloggerki.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki nie czytałam ale zdecydowanie wskakuje na moją listę! :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm . nie mam pojęcia co to za książka ale skoro polecasz :D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hey, this book from Terakowska sounds interesting. I haven't heard of it yet but thanks for your review. :) if you want to follow each other on gfc, then let me know on my blog. i will follow you back. :) have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam do czynienia z tą książką :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)
    Byłabym też wdzięczna za kliknięcie w link do lampy :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2016/10/hybrid-manicure-step-by-step.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, ale z chęcią bym to zrobila :)


    Zapraszam :*
    Mój blog
    <--- Odwdzięczam się za każdą obserwacje --->

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam tą książkę już jakis czas temu i mi się mega spodobała, fajnie się czyta a to najważniejsze

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zapowiada się ciekawie :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale chyba nie przypadłaby mi do gustu, bo wolę młodzieżowe książki, gdzie występują nastolatkowie :)
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też takie lubię,ale ta akurat mnie wciągnęła.

      Usuń
  12. Nie słyszałam nigdy o tej książce. Raczej by mi się nie spodobała, bo zdecydowanie moimi faworytami są książki młodzieżowe w których jest dużo wątków miłosnych ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się bardzo ciekawa! <3
    Tematyka też bardzo intrygująca- jednym słowem muszę po nią sięgnąć!
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie slyszalam ani o autorce, ani o tytule, moze czas najwyzszy to zmienic? ;)

    zapraszam na nowy post! odwdzięczam się za każdą obserwację ;)
    http://justemsi.blogspot.com/2016/10/filharmonia-im-mieczysawa-karowicza-w.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy o tej książce nie słyszałam, ale to w sumie nie dziwne, raczej nie czytam książek polskich autorów. :D
    http://pallaisse.blogspot.com/2016/10/samotnosc.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy nie słyszałam o tej książce :) ale czytałam "Samotność Bogów" tej autorki i pamiętam, że nawet mi się podobała ;)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiłaś mnie, myślę że przypadłaby mi do gustu. Na pewno skłania do rozmyśleń :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Sounds super interesting. I love the cover!
    I just followed your blog. Please follow me back. Would love to stay in touch :)

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  19. wydaje się ciekawa :)

    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. jak widzę coś o kocie w tytule to biorę bez opamiętania:D obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  21. myślę, że może być fajna ;) teraz jesień można czytać

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. czytalam!

    aalleekkss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Taa ...nie oceniaj książki po okładce- a tu pierwsza reakcja" Awwww jaka piękna jaki cudowny kot"
    Hym. Ukryty sens Muszę przeczytać .Uwielbiam takie książki.
    Ten cytat.Tak,bardzo prawdziwy. Niejednokrotnie dzieci zaskakują mnie i moich znajomych co poniektórymi tekstami. Hah. Widziałam taki filmik o tym jak dzieciaki rozumieją miłość.-Jak według ciebie powinno się kochać?" dać swój czas i codziennie pokazywać jak bardzo jesteś wdzięczny i ważny dla kogoś"
    Bóg jest po to by go złapać i próbować go poznać,co wiąże się z ciągłym szukaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ps:dziękuję za wizytę u mnie, świetna nazwa jesteś bardzo ładną osobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i myślałam,że masz z osiemnaście ...

      Usuń
    2. Ludu, co ja tak dziamdziolę..
      Pozdrawiam ♥

      Usuń
    3. hahahah
      Dziękuje bardzo :)
      Ale mi poprawiłaś dzień :)
      Nie ma za co bloga masz cudownego!

      Usuń
  25. Nie czytałam tej książki, ale zaciekawiła mnie Twoja recenzja. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie przepadam z za polskimi książkami, ale ta mnie zaciekawiła :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawa i zwięzła recenzja - duuuży plus ♥
    Co do samej historii, wydaje się dość ciekawa, ale nie lubię czytać książek, więc raczej po nią nie sięgnę ;)
    Natomiast wszystkim innym dzięki twojej recenzji, mogę polecić c:
    Co do cytatu - zmusza do myślenia i refleksji. Według mnie każdy rodzi się z opisanym darem, lecz potem pod wpływem, chwilami bezlitosnego świata - traci go.
    ".Bóg nie jest po to by go oglądać,ale by w jego wierzyć.Nie jest po to by go złapać,ale po to,żeby go wiecznie szukać." Nie wiem, czy to cytat, czy jest to twoje autorstwo, ale zdanie jest genialne.
    Całuskii♥
    vatacukrowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cytat z tej książki.
      Nie mogę uwierzyć,że nie lubisz czytać książek.Bardzo ładnie piszesz i masz bogate słownictwo.
      Także pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Myślę, że by mi się spodobała, świetna recenzja, chętnie sięgnę po tą pozycje. Obserwuje <3

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czytałam aczkolwiek zaintrygował mnie twój post i z chęcią kiedyś przeczytam :).
    Pozdrawiam serdecznie ^^
    http://pandamowi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń