czwartek, 10 listopada 2016

"Kroniki Czerwonej Pustyni:Krwawy szlak"Moira Young

Gdy szłam do biblioteki obiecywałam sobie, że wezmę tylko jedną książkę, jednak skończyło się na trzech tomach cyku:Kroniki Czerwonej Pustyni.Właśnie dzisiaj skończyłam czytać tę książkę i przychodzę do was z recenzją.





Tytuł: Krwawy Szlak
Autor: Moira Young
Seria: Kroniki Czerwonej Pustyni
Tom: 1 
Wydawnictwo: Egmont Polska
Liczba stron: 398
Data wydania: 2 kwietnia 2014

Saba wiedzie spokojne życie wraz z tatą, siostrą i bratem. Pewnego dnia czterej tajemniczy jeźdźcy porywają jej brata bliźniaka, Lugh. Saba to uparta dziewczyna robi wszystko by odnaleźć  brata. Wkracza w świat, o którym wcześniej słyszała lecz nie miała pojęcia jak tam jest. Ten świat zamieszkiwany jest przez dziwaczne kreatury i jest pełen niezwykłych talizmanów. W tym nowym i złowrogim otoczeniu odkrywa, że potrafi być najgroźniejszą z wojowniczek i że jeśli wywoła w sobie lawę  potrafi przetrwać. W czasie poszukiwań brata poznaje uroczego chłopaka, którego nie można nie lubić – Jacka, a także bandę wojowniczek zwanych Wolnymi Jastrzębiami.

Książka jest dla mnie strzałem w dziesiątkę. Kocham książki o takich klimatach. Nastolatkowie, zły świat, miłość to na pewno znajdziecie w tej książce. Powieść prowadzona jest przez Sabe .Czytamy o tym co dzieje się w jej umyśle i oczywiście jej rozterki, których było dużo. Na stronach tej książki przelewało się dużo krwi. Saba straciła  ważnych dla siebie ludzi. Bohaterka jest dziewczyną, której trudno przychodzi pokazywanie sowich uczuć. Zawsze trzymała się brata. Jej siostra Emmi na pewno czuła się odrzucona.Wiele razy w czasie wędrówki padły słowa: nienawidzę cię. Wydaje mi się, że Saba z czasem się otwiera i coraz bardziej przywiązuje się do młodszej siostry. Gdy czytałam tę książkę zauważyłam zmianę Saby. Bardziej się otworzyła.Książka jest zaskakująca. Gwarantuje wam są momenty gdy nie będziecie mogli uwierzyć własnym oczom. Nieraz czytając tę książkę miałam na twarzy wielkie CO?!.  Czytając tę powieść traciłam poczucie czasu.Zaczynałam czytać o 22, a zanim się obejrzałam była już 23:30. Naprawdę książka wciąga. Próbuje się doszukać minusów jakie ma ta książka, ale ona ich nie ma. Czasem denerwowało mnie to, że Saba wahała się zrobić coś co nie jest zgodne z jej naturą. Czyli okazać emocje już myślałam, że to się zdarzy, a nagle nie bo Saba przypomina sobie o bracie. Lecz wydaje mi się, że tak miało być. Bohaterka po prostu miała taki charakter. Ten charakter przypomina mi trochę Katniss Everdeen są do siebie  podobne. Książka pokazuje prawdziwe oddanie się dla rodziny. Przecież Saba nie musiała szukać swojego brata, mogla zostać razem z siostrą w Błędnym Ruczaju, a jednak to zrobiła.Ona potrafiła trzyma się myśli, że Laugh niedługo z nimi będzie. To było jej takie koło ratunkowe. Ta dziewczyna była bardzo odważna. Saba nauczyła mnie prawdziwej odwagi. Ta książka zasługuje na najwyższą ocenę.

Moja ocena:5/5



Co sądzicie na temat tej książki?



61 komentarzy:

  1. Nie miałam doczynienia ani z tym cyklem, ani innymi utworami tej autorki, ale znam to postanowienie, tylko jedna książka :P Tak się chyba nie da ;)
    zapraszam;
    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Nigdy nie czytałam:)
    evildivination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka niezbyt mnie zaciekawiła. Jakoś nie jest w moim gatunku :/
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Średnia książka ale może się skuszę :D
    http://sakuranokii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jednak nie w moim guście :)

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie bardzo interesująca jest ta książka. Widzę po opisie.

    Pozdrawiam,
    recenzje-by-my.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie bardzo interesująca jest ta książka. Widzę po opisie.

    Pozdrawiam,
    recenzje-by-my.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam ludzi, którzy godzą szkołę i inne obowiązki, i do tego czytają książki, jak ty to robisz. :D

    http://personallittletalks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku dziękuje.Czytam gdzie tylko mogę w szkole,w autobusie,gdziekolwiek.

      Usuń
  9. Książka nie w moim guście, ale na pewno ma swoich wielbicieli :)

    Zapraszam-Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się ciekawa. :)

    Zapraszam do mnie na nowy post!
    Będę bardzo wdzięczna jeśli poklikasz w linki! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się interesująca, ale nie w moim guście :*
    Obserwuje kochana :*
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, że książka okazała się w Twoich klimatach. ;) U mnie z kolei panuje odczucie, że to chyba jednak nie jest historia dla mnie, więc chyba sobie odpuszczę. ;/

    Kurczę, w tekście gdzieś zniknęły spacje po znakach interpunkcyjnych, a bez nich trochę ciężko się czyta. ;/

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety raczej nie moje klimaty.;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zastanowię się jak najbardziej, ponieważ mnie kusisz tą recenzją :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Love this! :)


    Saw your blog and thought if you would like to follow each other? Follow me and I'll follow back asap. Let me know what you think. I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  16. Możę być ciekawa :)
    Ale nie czytam takich :)

    Wspólna obserwacja ?:)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Możę być ciekawa :)
    Ale nie czytam takich :)

    Wspólna obserwacja ?:)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie podobał się klimat całej powieści oraz to, jaką Saba przechodzi przemianę, niektóre wątki były autentycznie interesujące, ale coś dla mnie nie zagrało. Autorka chyba odrobinę przekombinowała całą fabułę.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znam, muszę przejść się do Empiku też coś może sobie kupię do czytania na okres zimowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam, ale myślę że książka jest jak najbardziej w moim guście :) chociaż może być i tak, że przeczytam a później skrytykuję ją na czym świat stoi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam, ale nie jest również w moim guście :/ A szkoda, jednakże polecam "Zanim się pojawiłeś" świetna książka, jeżeli jej nie przeczytałaś ani nie obejrzałaś filmu to polecam♥

    Zapraszam do obserwacji buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie przeczytam :)

    Poklikasz nam w linki pod najnowszym postem? Byłybyśmy bardzo wdzięczne! :)
    immhfashionblog(klik)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka wydaje się bardzo ciekawa. Też lubię od czasu do czasu przeczytać takie klimaty. Ale mam na razie pełno innych książek do przeczytania.

    Będę chyba najszczęśliwszą osobą na świecie jak wejdziesz na mojego bloga bo zmieniłam adres i trochę mi się pokomplikowały sytuacje z czytelnikami.

    aleksandrakubiaczyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety nie mój gatunek literacki :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  25. Brzmi ciekawie i z wielką chęcią przeczytam tą książkę, skoro ją tak zachwalasz.
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Podoba mi się, zapisuje tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Great post just as your all blog. I think that you are an awesome blogger, and I wish you luck in future! Kisses :* If you want, look my blog and follow me if you like it. <3
    CALLOFBEAUTY

    OdpowiedzUsuń
  28. brzmi ciekawie, ale muszę przyznać, że nigdy o niej nie słyszałam :/
    Pozdrawiam,
    Posy z biliotekaamarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie słyszałam o tej książce :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Kiedyś kochałam czytać książki, teraz żadnych nie czytam. Bardzo chcę przeczytać książkę Michała Piróga <3
    Chętnie bym przeczytała tą, może ją kupię :)
    Pozdrawiam :)
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie czytałam tej książki, ale z Twojej recenzji można wywnioskować, że jest spoko. W głównej bohaterce jakbym widziała trochę samą siebie. Okazywanie uczuć też nie przychodzi mi za łatwo. Podoba mi się lojalne podejście Saby względem brata. Myślę, że motyw poszukiwania go może ciekawie poprowadzić fabułę. ;)
    Pozdrawiam!
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. nigdy nie czytałam , ale zapowiada się ciekawie ;)

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. świetna recenzja, nie znam tego tytułu ale brzmi bardzo ciekawie :)
    może znajdę dla tej opowieści czas, raczej gdy już czytam to jedno książkowe
    opowiadania i historie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. wydaje sie mega! chetnie przeczytam <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie czytam za bardzo książek, ale ta wydaje się świetna :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyznam szczerze, że nie lubię fantsy. Jednak po przeczytaniu chociażby opisu wiem, że można coś wymieść z tej książki.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  37. Nigdy nie czytałam tej książki, ale wydaje się być megaciekawa :3

    http://abonentpozazasiegiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny wpis <3

    Coś czuję. że będę wpadała tu częściej *.*

    Wspólna obs ? :) ( Daj znać u mnie na blogu)
    .
    Siforthestyle (Klik)
    Mój kanał na YT-Klik

    OdpowiedzUsuń
  39. zachęcasz do przeczytania ;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie czytałam, ale skoro Ci się podobało to może i się skuszę ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  41. Z jednej strony historia wydaje się interesująca z drugiej (w przeciwieństwie do Twojej opinii) to nie mój klimat :( Chociaż najlepiej byłoby to sprawdzić samemu czytając ;)
    Pozdrawiam
    na-planecie-malego-ksiecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Nigdy nie czytałam tej książki, ale muszę ją dopisać do mojej listy książek do przeczytania, bo zachęciłaś mnie :)

    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Z jednej strony fabuła wydaje mi się ciekawa, ale z drugiej bardzo oklepana. Sielanka, potem staje się coś straszne, następnie jest walka i miłość. Dość typowe tematy moim zdaniem, ale to nie znaczy, że takie książki się źle czyta ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam ją w swoich planach. Fabuła wydaje się być bardzo ciekawa, również lubię taki klimacik.
    Imię ,,Saba'' jest takie irytujące i ,,pieskie'' xD
    Z chęcią bym wypożyczała tę lekturę, ale raczej pieniążek na nią nie wydam.
    Ale widzę, że Cię wciągnęła, co jest dużym plusem.
    Pozdrawiam ciepło! :*
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. amazing post :)
    Have a nice day :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  46. ostatnio szukam ciekawych książek a więc może się skuszę ;)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Kurczę, mam wrażenie, że skądś kojarzę tę autorkę, ale nie mam pojęcia skąd... Co do recenzowanej pozycji - jak tylko skończę czytać tylko to, co jeszcze leży zaległe na półce, może się skuszę :)

    Pozdrawiam, Seeker Of The Books

    OdpowiedzUsuń