niedziela, 11 grudnia 2016

"Gwiazdy nad Oktober Bend" Glenda Millard

W dzisiejszym poście mam dla was recenzje książki pt: "Gwiazdy nad Oktober Bend" autorki  Glendy Millard. Urzekła mnie jej okładka, ale czy w środku była taka dobra i piękna? Zobaczycie.




Tytuł: Gwiazdy nad Oktober Bend
Autor: Glenda Millard
 Wydawnictwo: Dreams
  Liczba stron: 254
 Data wydania: 5 września 2016
 
 
Alice Nightingale pisze wiersze o swoich wyobrażeniach. Wyobraża sobie, że unosi się w powietrze na skrzydłach splecionych ze słów i piór. Alice pragnie być taka, jak wszystkie nastolatki, mieć takie same szanse jak inne dziewczyny. Jednak tak nie jest. A gdy widzi biegającego chłopca– Manny'ego poznanie go staje się równie ważne, jak pisanie wierszy. Natomiast Manny James biega nocą, próbując uciec od bolesnych wspomnień z przeszłości. Pewnego razu spostrzega Alice na dachu jej domu nad rzeką, wyglądającą olśniewająco. Boi się o nią, boi się, że może spaść. W kieszeni ma wiersz, a jego słowa zna na pamięć. Jest pewny, że to tajemnicza dziewczyna z dachu go napisała. Piękna, przepełniona uczuciem historia o pokonywaniu trudności i traumy z przeszłości, a także o tym, jak od nowa żyć z zaufaniem do ludzi i nadzieją.
 
 
Tej książki trochę nie zrozumiałam. Nie zrozumiałam jej przesłania. Dla mnie była ona trochę okrutna. To co przeżyli Alice i Manny było naprawdę straszne. Zawsze gdy czytam takie historie strasznie żal mi bohaterów. Zdaje sobie z tego sprawę, że to wszystko wymyśliła autorka, ale takie rzeczy się zdarzają. Niestety... Jednak ta książka przytłoczyła mnie rozwojem wydarzeń. Pojawiało się w niej wiele sekretów i niedopowiedzianych słów. Według mnie było tego za dużo. Miałam wrażenie jakby autorka chciała jak najbardziej zniszczyć życie bohaterów. Wydawało mi się jakby zadawała im cios za ciosem, a mimo wszystko oni to udźwignęli. Na początku w ogóle nie mogłam wciągnąć się w tę powieść. Dopiero później zaczęło się coś dziać. Wydaje mi się, że dlatego nie zrozumiałam tej książki, ponieważ była pisana inaczej niż wszystkie powieści, które do tej pory czytałam. W serii "Kroniki Czerwonej Pustyni" Moiry Young też książki były inaczej pisane  niż wszystkie, ponieważ nie posiadała pauz, ale jakoś mogłam się przyzwyczaić. Do stylu pisania tej książki nie mogłam się przyzwyczaić. Rozumiem, że ta dziewczyna była chora i nie umiała za bardzo pisać, ale to w czytaniu mnie rozpraszało. Sama nie wiem dlaczego. Była ona pisana bez wielkich liter i to mi w niej przeszkadzało. Mimo wszystko tę książkę uważam za piękną powieść pokazującą ból i przebaczenie. Alice, Manny i Joey nie obwiniali ludzi, którzy wyrządzili im krzywdę. Przynajmniej ja tego nie czułam czytając tę lekturę. A pod koniec pojawiła się piękna scena przebaczenia i pomocy. O tej książce można dyskutować. Na pewno wiele z was ma inne spostrzeżenia i opinie na temat tej książki. W mojej recenzji pojawiło się minusy. Tę powieść oceniam jako średnią. Nie mogę powiedzieć, że jest zła bo taka nie jest. Jest ona naprawdę piękną powieścią, ale wydaje mi się, że nie jest ona dla mnie. Dlatego oceniam ją 3 gwiazdki na 5. 
 

 Moja ocena:


" Śmierć cię uwalnia, zabiera cię do miejsca, gdzie nie ma bólu. Ani cierpienia, ani żałości."
 
 
" – Jeśli pozwolimy tchórzom powstrzymać nas przed przeżyciem życia tak, jak chcemy pozwalamy im wygrać. Nie pozwolę ci wygrać, Hamish"
 
 " Nie mogę mówić o pewnych słowach, babciu, próbowałam je napisać raz czy dwa, ale przekreśliłam je. Chciałabym móc tak zrobić w prawdziwym życiu. Wykreślić pewne słowa."
 
 


 
 

Co myślicie o tego typu książkach?

43 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Ciekawa książka, nigdy o niej nie słyszałam, ale widzę,że bardzo wysoko ją oceniłaś. Zastanawiam się, czy nie przeczytam jej w najbliższym czasie.
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Okej. Mimo tego, że jej nie zrozumiałaś i ja pewnie też nie zrozumiem całego bólu w tej książki, to mam wielką ochotę ją przeczytać, tak dawno nic nie czytałam...

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam
    http://amlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka faktycznie ładna, choć po twoim opisie nie wiem czy przeczytam kiedykolwiek tę książkę. Post bardzo fajnie napisany. Masz talent do pisania recenzji.
    Zapraszam do mnie :).

    OdpowiedzUsuń
  5. przyznam, że jeszcze nie miałam okazji przeczytać :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka jest faktycznie śliczna! Piszesz super recenzje! :* Obserwuję i zapraszam do siebie. Buziaki!
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja tematyka! Dawno nic nie czytałam.
    ~best-frieend.blogspot.com zapraszam do siebie♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja naprawdę z chęcią przeczytałabym jakąkolwiek książkę, ale czas. Apeluję do wszystkich, którzy nie są w ostatniej klasie gimnazjum czy liceum, korzystajcie z wolnego czasu :)

    Może wpadniesz na mały wywód o komercyjnej gonitwie? :) Pogwałcenie (?) grudnia

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka lub halfJulka
    jak kto woli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak. Jestem w ostatniej klasie gimnazjum i mam coraz mniej czasu na czytanie.
      Oczywiście, że wpadnę.

      Usuń
  9. O książce nie słyszałam, ale wygląda ciekawie :) Treść wydaje się być interesująca, więc chętnie sięgnę po tą książkę :)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. aż tak bardzo mnie nie zaciekawiła:/

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba jednak i dla mnie nie jest ta książka. ;/ Jakoś nie zainteresowała mnie na tyle, żeby po nią sięgnąć.

    P.S. Dziękuję za zgłoszenie się do konkursu. Jeśli możesz sprawdź tylko, czy nie wyrzuciło polubienia z FB, bo mi się ono nie pojawia. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam twoją stronę na fb. Lubiłam ją już od zgłoszenia się do konkursu :)

      Usuń
  12. Nie jestem przekonana do końca, czy sięgnę po tę książkę, czy nie... Pewnie zadecyduje o tym przypadek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy po nią sięgniesz koniecznie napisz opinię na jej temat.

      Usuń
  13. Rewelacyjne zdjęcia! <3

    Zapraszam do obserwowania:
    Klaudencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny blog *.*

    Coś czuję,że będę wpadała tu częściej <33

    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie dla mnie, ale ładna okładka :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie przepadam za takimi książkami. Myślę, że po tą bym nie sięgnęła. Tematyka nie za bardzo taka jaką lubię :)
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja także nie przepadam za taką tematyką, ale fajnie było przeczytać coś innego, chociaż nie do końca mi się to spodobało.

      Usuń
  17. Takie ksiazki raczej nie sa dla mnie i zwykle po nie, nie siegam i wydaje mi sie ze tym razem tez tak bedzie :/ Ostatnio wrkecilam sie w poszukiwania ksiazek nawiazujacych do historii slowianskiej, legend etc! :D

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  18. Książki tego typu nie są raczej dla mnie, nie potrafię ich zrozumieć... Nie przepadam za taką tematyką ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dla mnie także ta książka była trudna w odbiorze, chociaż kocham czytać książki i większość rozumiem to ta poruszała bardzo poważny temat i po prostu większość rzeczy nie rozumiałam.
      Świetny blog

      Usuń
  19. Bardzo ciekawa książka, może jak będę mieć trochę czasu to zakupie ja i przeczytam.
    Ładny blog.
    Pozdrawiam ♡♡♡♡
    http://anggeleses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje <3 Koniecznie podziel się opinią.

      Usuń
  20. Jak zawsze podoba mi się pomysł na post. Prowadzisz świetnego bloga! :)
    nikolaprzybysz.pl - klikk

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak w sumie sobie myślę że ta książka może być jednak ciekawa jeśli chodzi o moje gusta ;)
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale nie powiem naprawdę mnie nią zainteresowałaś. Książka wydaje się być ciekawa jak i sama napisałaś dość trudna, ale z chęcią ją przeczytam :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pewnie wzięłabym po okładce, bo bardzo ładna, ale czy ciekawa to by się okazało. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią '' Nie oceniaj książki po okładce''

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, moją pasją jest robienie szablonów tematycznych. Jeśli jesteś zainteresowana współpracą i chcesz mieć wymarzony szablon - zapraszam na mojego bloga ronniecreators.blogspot.com ✎ Moje prace możesz zobaczyć w zakładce SZABLONY > PORTFOLIO. Pozdrawiam, Ronnie Weasley ✄

    OdpowiedzUsuń