czwartek, 22 grudnia 2016

"Kochani dlaczego się poddaliście?" Ava Dellaira

Już niedługo święta więc mam dla was książkę według mnie idealną na ten świąteczny czas. Wprawdzie "Kochani dlaczego się poddaliście?" Avy Dellair nie jest o tematyce świątecznej, ale według mnie idealnie wpisuje się w ten okres.





Tytuł: Kochani dlaczego się poddaliście?
Autor: Ava Dellaira
   Wydawnictwo: Amber
    Liczba stron: 300
 Data wydania: 17 marca 2015
 
Szesnastolatka o imieniu Laurel nie może się pogodzić z tragiczną stratą siostry. Po jednej z lekcji angielskiego zaczyna pisać listy do zmarłych idoli. Szuka u nich pomocy i odpowiedzi na pewne pytania. Z tych listów układa się opowieść o niej samej. Jej problemach, a także cierpieniu, samotności, poszukiwania siebie i przebaczeniu. Laurel podążała ślepo za siostrą, chciała być taka jak ona, podziwiała ją, ale czuła się przez nią zepchnięta w cień. Teraz usiłuje pogodzić się z tym, co się stało i odnaleźć swoje prawdziwe "ja". Te listy i miłość, która się pojawia, pozwalają pojednać się Laurel z życiem i sobą samą. Zaczyna rozumieć, że nie mogła ocalić swojej siostry, ale może ocalić siebie.


Gdy zobaczyłam tę książkę na facebooku wydawnictwa Moondrive od razu chciałam ją przeczytać. Ta powieść była dla mnie wkroczeniem w świat nastolatki, której życie nie jest takie proste. Zmaga się z traumą z przeszłości. Ta opowieść nie była jakaś zaskakująca. Od razu można było się domyślić co spotkało główną bohaterkę, ale wydaje mi się, że to nie było celem tego opowiadania. Czytając te wszystkie listy czułam się jak psycholog. Zastanawiałam się jakich rad udzieliłabym bohaterce i co ja bym zrobiła w różnych sytuacjach, w których ona się znajdowała. Pierwszy raz spotykam się z książką, która jest pisana w formie listów. Bardzo mi się to spodobało. Jest pisana w inny sposób, co wychodzi jej naprawdę na plus. Jednak w tej książce zauważyłam coś co bardzo mi przeszkadzało. Sposób wypowiadania się głównej bohaterki. Był taki dziecinny. W porównaniu do wypowiadania się jej przyjaciółek dialogi Laurel były o wiele mniej dojrzałe. Oczywiście rozmawiała z innymi na różne poważne tematy, ale ja czytając czułam jakby to mówiło małe, skrzywdzone dziecko. Przynajmniej tak było w moim odczuciu. Nie chodzi o to, że Laurel była dziecinna bo tak nie było, ale w czasie rozmowy jej odpowiedzi były, jakby to powiedzieć... płytkie?
Z tej książki wywnioskowałam, że nie warto stawać się kimś kto nam imponuje, ponieważ to nas nie uszczęśliwi. Lepiej być najlepszą wersją samego siebie. Kiedyś sama chciałam być taka jak pewna osoba. Dopiero później zrozumiałam, że każdy jest wyjątkowy i jedyny w sowim rodzaju dlatego warto być sobą. Książkę oceniam na 4 gwiazdki, nie była zła. Była trochę psychologiczna. Lecz miała też kilka elementów, które mi się nie podobały.

 Moja ocena

 

 

" Myślę, że kiedy się traci kogoś bliskiego, to trochę tak, jakby się traciło siebie."

  " Nikt cię nie uratuje przed tobą samą. Zasypiasz na łące, z gór schodzi wilk i masz nadzieję, że ktoś cię obudzi. Albo przegoni wilka. Zastrzeli go. Kiedy jednak zorientujesz się, że wilk jest w tobie, zrozumiesz, że nie uciekniesz. I że nikt, kto cię kocha, nie zabije tego wilka, bo on jest częścią ciebie. Każdy widzi w nim twoją twarz. I nie naciśnie na spust."

  " Wiele rzeczy jest niesprawiedliwych. Możemy się albo o to wściekać przez całe życie, albo zrobić wszystko, żeby było lepiej, dzięki temu, co wiemy teraz."

" Chcę zostać oczyszczona. Chcę spalić złe wspomnienia i wszystko, co we mnie złe."\


 












Wesołych świąt!

 

 

P.S Co sądzicie o tej książce? 

55 komentarzy:

  1. Książka wydaje się być ciekawa, ale też bardzo wzruszająca. Może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie sprawiła, że pojawiły się łzy, ale trzeba przyznać to wzruszająca historia

      Usuń
    2. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Nigdy nie czytałam tej książki, więc chętnie sięgnę w wolnym czasie ;)
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowała mnie ta książka. Mam nadzieję, że będę miała okazję ją przeczytać :)

    http://vienabloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadziej, że kiedyś wpadnie w twoje ręce.

      Usuń
  4. Nie czytałam tej książki ale kiedyś po nią sięgnę. Co do sposobu pisania to "Love, Rosie" jest również pisana w formie listów czy sms'ów - polecam ! Wesołych Świąt.
    Pozdrawiam ;*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam film, ale za książkę też muszę się zabrać!

      Usuń
  5. Wydaję się ciekawa, nigdy o niej wcześniej nie słyszałam
    Zapraszam także do mnie w 3 notce jest u mnie świąteczny konkurs z super nagrodami!
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super się prezentyje :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja dzisiaj przeglądając księgarnie w poszukiwaniu jakiejś książki natknęłam się na ten tytuł i nawet się nad tym zastanawiałam. I w końcu odpuściłam, nie zamówiłam. Niby wydaje się okay, ale nie poczułam "tego czegoś". Chociaż forma listów może być naprawdę ciekawa :)
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie, gdzie pojawiła się recenzja książki "Milion słońc".
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytając tę książkę nie poczułam właśnie tego czegoś, ale naprawdę przyjemnie się ją czytało.

      Usuń
  8. Okładka jest przyjemna, a ja zawsze rozpoznaje dobrą książkę po chwytliwej okładce. Myślę, że jest warta uwagi ;)

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówią, że nie ocenia się książki po okładce, ale niektóre okładki są takie piękne, a jak się już zagłębi w takie książki to są przeważnie naprawdę dobre.

      Usuń
  9. W te cudowne Święta Bożego Narodzenia życzę dużo miłości, przyjaźni, ciepła, spokoju i samych sukcesów. Najważniejsze w życiu jest to, aby pamiętać o drugim człowieku, pomagać i spełniać swoje marzenia.
    Pozdrawiam i wesołych świąt! :)
    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnóstwa prezentów pod zieloną choinką,
    pyszności na wigilijnym stole,
    wspaniałej rodzinnej atmosfery,
    wypełnionej melodią staropolskich kolęd,
    a także wystrzałowego, bąbelkowego Sylwestra
    i spełnienia marzeń w Nowym Roku!
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeju po twoim opisie jestem zakochana w tej książce <3 Na pewno podczas przerwy świątecznej ją przeczytam :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuł mnie zaciekawił, z przyjemnością przeczytam. Pozdrawiam i życzę wesołych, spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Wesołych Świąt i Udanego Sylwestra :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Swego czasu bardzo chciałam przeczytać tę książkę, ale potem jakoś mi przeszło i o niej zapomniałam. Ale teraz, skoro o niej przypomniałaś, to może jak na nią gdzieś trafię, to przeczytam. ;)
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę, wygląda interesująco! :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    W najnowszym poście relacja ze spotkania blogerek :)
    spiked-soul.blogspot.com

    Wesołych Świąt!
    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tej książce ale wydaje się być ciekawa, muszę przeczytać ! ;)
    Bardzo ciekawy blog, obserwuję.
    Pozdrawiam, życzę Wesołych Świąt i szczęścia w Nowym Roku !
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za obserwacje ja obserwuje również <3

      Usuń
  17. Kochana! Chciałabym Ci życzyć wszystkiego najwspanialszego na święta - dużo zdrowia, szczęścia, uśmiechu, samych sukcesów i spełnienia marzeń! Mam nadzieję, że spędzisz te święta we wspaniałej, radosnej atmosferze w gronie najbliższych Ci osób!

    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Ja życzę ci przede wszystkim zdrowia bo bez niego ani rusz, sukcesów w blogowym świecie i dużo szczęścia i radości z życia!

      Usuń
  18. Taka forma książki bardzo mnie interesuje więc z pewnością ją przeczytam :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałem i była to jedna z najlepszych decyzji w moim życiu.
    Pierwsze co mnie przyciągnęło to właśnie forma - listy do zmarłych. Do Kurta Cobaina, do Amy Winehouse, do innych. W początkowych rozdziałach straciłem zapał, bo zdawało się, że będzie to nudna opowieść o wielkiej miłości nastolatki, ale jednak się myliłem. Potem okazało się, że książka jest dużo głębsza, niż się wydaje.
    Lubię książki, które czegoś uczą. Takie książki światła. Najbardziej polecam ją osobom, które straciły bliskich, lub czują, że się od nich oddalają. Polecam ją osobom, które mają teraz gorsze chwile.
    Szczęśliwego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No to już wiem, co następne znajdzie sie w moich rękach :D

    W wolnej chwili zapraszam---->http://lifemerryblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow!! Soo beautiful!!I follow you now on GFC, I wait back in to my blog.
    Merry christmas XOXO
    Kisses!!!
    Blog: www.newoutfit.blog
    Facebook: www.facebook.com/New-Outfit
    Instagram: www.instagram.com/milanewoutfit

    OdpowiedzUsuń
  22. czytając, kawałek twojej opowieści dosyć mnie zaciekawił. zobaczę czgoś więcej na temat tej ksiązki, wydaje się być ciekawa!
    pozdrowionka, wesołcyh!
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Podoba mi się sposób w jaki prowadzisz bloga, wszystko jest schludne i tworzy spójną całość. A post cudowny :)
    Pozdrawiam cieplutko, Daria
    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Z chęcią bym przeczytała tą książkę.
    Wesołych Świąt.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę mieć tą książę, tez uważam ze książki które nie są o tematyce świątecznej mogą być idealne na święta.
    wesołych świat

    maglif.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak. Po prostu w tych książkach czuć tę atmosferę.

      Usuń
  26. Mam zamiar ją przeczytać od dłuższego czasu, bo jestem ciekawa jaka jest. Wydaje się być ciekawa, jednakże mam wrażenie, że się ciut zawiodę, dlatego wolę podejść do tego z dystansem :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  27. Kiedyś bardzo chciałam ją przeczytać, ale nie mogłam jej nigdzie dostać, więc mój entuzjazm nieco przygasł. Teraz to już sama nie wiem czy czytać, czy nie, bo coś czuję, że nudziłabym się podczas czytania.
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. fajny blog ;) Zapraszam do mnie ;)

    http://fitbyrafal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo mnie zaciekawiłaś, bo nie słyszałam wcześniej o tej książce. W dodatku ma taką cudną okładkę! :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    thebooksspot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń