poniedziałek, 5 grudnia 2016

"Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes

Popełniłam ogromny błąd co do tej książki, ponieważ najpierw obejrzałam film, a dopiero później przeczytałam książkę. Jednak to nie zepsuło mi przyjemności z czytania i jestem zachwycona filmem jak i książką.







Tytuł: Zanim się pojawiłeś
Autor: Jojo Moyes
Seria: Zanim się pojawiłeś
Tom: 1
 Wydawnictwo: Świat książki
  Liczba stron: 382
 Data wydania: 27 kwietnia 2016

Książka opowiada o ekscentrycznej dwudziestosześciolatce Lou Clark. Dziewczyna pracuję w kawiarni Bułka z Masłem i ma chłopaka o imieniu Patrick. Jej życie jest nudne i przewidywalne. Jednak wszystko się zmienia od chwili kiedy Lou traci pracę. Zdesperowana dziewczyna zostaje opiekunką młodego, bogatego bankiera Willa. Losy Willa całkowicie zmieniły się na skutek tragicznego zdarzenia sprzed dwóch lat. Mężczyzna stracił chęci do życia. Każdy dzień jest taki sam, a najgorzej, przeżywa to, że już o niczym nie może zadecydować sam. Wszystko wydaje mu się teraz błahe i pozbawione kolorów. Zdaje sobie sprawę w jaki sposób może to wszystko przerwać. Jest gotowy, żeby to zrobić. Znajomość z Lou wywróci jego świat do góry nogami i odmieni ich oboje na zawsze. Lou zacznie inaczej patrzeć na swoje życie i próbować tego czego nigdy w świecie nie odważyłaby się zrobić, a Will powoli zaczyna się otwierać.

W zakładce książki wypisane są opinie różnych gazet. Jedna bardzo mi się spodobała i w 100 procentach mogę się z nią zgodzić.

” Ta powieść daje niezwykłą słodycz– 

będziesz się uśmiechać przez łzy.

 

W tej książce było tyle momentów, w których śmiałam się jak głupia, a pod koniec ryczałam jak bóbr. Mimo, że oglądnęłam film i wiedziałam co się stanie to i tak czytanie tej książki sprawiło mi niesamowitą przyjemność. Po prostu delektowałam się tą książką jak jakimś dobrym jedzeniem. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej powieści. Film okazał się cudowny, ale książka to było coś o wiele, wiele lepszego. Najbardziej spodobało mi się to, że autorka opisuje współczesne problemy, które mogą dotyczyć każdego z nas. To nie jest jakieś cukierkowe opowiadanie z happy endem gdzie każdy jest idealny. To powieść, która pokazuje jakie jest prawdziwe życie. Pokazuje, że miłość nie jest tylko dla zdrowych i pełnych życia ludzi. Mamy ukazane w niej prawdziwe problemy, których czasem nie można rozwiązać. Bohaterowie w książce są świetnie wykreowani. Każdy ma jakiś charakter. Najbardziej przywiązałam się do Willa. Próbowałam postawić się w jego sytuacji i było naprawdę ciężko. To straszne nie móc ruszyć żadną kończyną. Will był bardzo inteligentnym mężczyzną. Kochałam jego sarkastyczne uwagi. Dla mnie była to najlepsza postać z tej książki. Jednak Lou też była niczego sobie. Także była inteligentna, ale to gdzieś się schowało. Dopiero później zaczęłam zauważać, że jest mądrą kobietą, która kocha modę. Robiła wszystko, żeby dogodzić swoim rodzicom i siostrze.
 Podsumowując kocham tę książkę <3 Od dzisiaj jest moim numerem 1. Dla mnie przebiła ona nawet jedną z moich ulubionych powieści czyli ” Gwiazd naszych wina”. Teraz na blogu umieszczam książki, które bardzo mi się podobają. No cóż na takie teraz trafiam. Teraz wiem, że ”Zanim się pojawiłeś” to książka, o której cały czas będę komuś paplała i ją gorąco polecała. Uwielbiam ją. A czego mnie nauczyła? Nauczyła mnie tego, że czasem trzeba pogodzić się z wyborem innych. Oczywiście jeśli nam ten wybór się nie podoba możemy coś zrobić, zapobiec temu, ale jeśli ta osoba naprawdę czegoś chce i nie ustąpi to lepiej jej na to pozwolić. Zwłaszcza osobie, którą kochamy. W końcu to jej życie i ma prawo przeżyć je jak chcę.


Moja ocena:


 '' – Rusz się. Otwórz głowę.
 – Nie
 – Dlaczego?
 – Bo będę się czuła nieswojo. Będę się czuła, jakby... jakby oni wszyscy wiedzieli.
 – Kto i co będzie wiedział?
 – Wszyscy inni będą wiedzieli, że odstaję.
 – A myślisz, że jak ja się czuję?
 Spojrzeliśmy na siebie.
– Clark, gdziekolwiek bym się teraz pojawił,ludzie patrzą na mnie tak, jakbym odstawał. '' 

 '' Zmuszaj się do przekraczania własnych granic. Nie spoczywaj na laurach. Noś z dumą swoje pasiaste rajstopy. A jeśli się upierasz, żeby związać się na stałe z jakimś śmiesznym gościem, zachowaj to gdzieś w sobie. Świadomość, że wciąż masz przed sobą możliwości, to luksus.'' 

 
 '' - Wiesz, pomóc można tylko komuś, kto tego chce - powiedziała wreszcie.'' 

 
'' Nie krytykuj czegoś, zanim nie spróbujesz.''  



 
  

Czytaliście tą kiążkę?




61 komentarzy:

  1. Niestety nie czytałam ;/
    Z chęcią przeczytam :)
    Zapraszam-Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Przeczytałam i spodobała mi się. Może nie płakałam, ale książka ta trafiła prosto w moje serce.
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem chyba tak samo zachwycona tą książką jak ty. Końcówka sprawiła, że płakałam jak wariatka. Cała historia jest piękna i wyjątkowa. I zdecydowanie oryginalna. Dobrze będę ją wspominać :)
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie, gdzie pojawiła się recenzja książki "Co wie noc".
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jesem fanką takich książek, ale mimo to jestem pewna, że by mnie wciągnęła ;) Obserwuję i zapraszam do siebie https://sajjida.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film, ale książki niestety nie czytałam. Film przecudny, więc książka na pewno również świetna :)

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki ni czytałam, za to bardzo chciałam obejrzeć film, niestety nic z tego nie wyszło.

    http://amlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam film! Cudowna historia :)

    Zapraszam do obserwowania:
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczęłam czytać tę książkę ale nie mogę jakoś się do niej przekonać. Może to kwestia tego, że nie skupiam się na tym, żeby ją przeczytać. Ja właśnie zrobiłam tak, że najpierw chcę ją przeczytać a potem obejrzeć film. Żałuje, że nie zrobiłam tak z Harrym Potterem, a skoro teraz mam możliwość zrobić tak z tą książką to czemu nie ;) przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie z Harrym Potterem zrobiłam tak jak ty, ale nie żałuje tego.

      Usuń
  9. Niestety nie miałam okazji przeczytać książki, choć obejrzałam film i był naprawdę świetny :) Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest jeszcze lepsza! Również pozdrawiam.

      Usuń
  10. oglądałam film i uważam że jest genialny !


    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Great book and movie!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  12. the herbal production of testosterone. high ranges of zinc can be found in oysters, pork, chicken, turkey, and different fowl. additionally, beans http://www.healthsupreviews.com/neurocyclin/

    OdpowiedzUsuń
  13. Obejrzałam film, kiedyś zabiorę się za książkę! :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam film ,jeju był taki piękny i smutny :'(
    http://letterdeceased.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze w końcu się zabrać za nią :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie również zarówno książka jak i film bardzo się spodobały. A jak się spłakałam! :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za tą recenzję! Do rozwazenia:-)
    lovecreation.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. nie czytałam ale kocham film <3

    https://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jest także świetny, ale polecam ci też książkę.

      Usuń
  19. Ostatnio oglądałam film poraz kolejny,już w połowie filmu płakałam. Uwielbiam film i nigdy nie mogę się pogodzić z tym, że on nie zmienił zdania. Książki niestety nie czytałam chociaż myślę, że mogłaby mi się spodobać ;)

    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mogę się z tym pogodzić, ale wydaje mi się,że jakby było inaczej książka straciłaby swoją wyjątkowość.

      Usuń
  20. Oj rzeczywiście popełniłaś wielki błąd, film nawet w połowie nie oddaje tego co książka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam. Ciekawa recenzja! Obserwuję i pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam i bardzo mi się podobała. Jest opinia na moim blogu. Gorąco polecam II tom, który także jest świetny.

    Pozdrawiam!
    Alicja - recenzje-by-my.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie muszę przeczytać drugi tom, który jest największym spoilerem świata^^

      Usuń
  23. Jestem w stu procentach zakochana w tej historii! Na początku miałam mieszane uczucia, ale gdy po nią siegnęłam...SZTOS! Niestety gwarantuje ona kilka godzin płaczu. Czy sięgnę po drugą część? Sama nie wiem! Myślę, że jest to takie niepotrzebne przeciąganie całej historii, ale zawsze mogę zmienić zdanie! :)

    Zapraszam na konkurs!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/12/zimowy-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także jestem zakochana w tej historii.
      Wzięłam udział w konkursie!

      Usuń
  24. Mam tę książkę na półce, ale nie mogę się zebrać, żeby ją przeczytać. Popularność tej powieści mnie od niej odpycha :D

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. czytałam i oglądałam film najlepsza ksiązka uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Słyszałam o niej tak wiele ,że może w końcu się ruszę i przeczytam... Eh. Wiem i tak ,że jest piękna:)
    Kocham twoje recenzje,bo są recenzjami. I wyciagasz wnioski tak zawsze, zawsze tak dobrze się czyta.
    Ogółem, wracając do książki, jeden z moich ulubionych zespołów robił piosenkę do filmu(Imagine Dragons-Not Today) więc, no ... wszystko mówi za siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo! Właśnie słuchałam tej piosenki i jest niesamowita.

      Usuń
  27. oglądałam film i był cudny ale ksiązki niestety nie miałam okazji czytac, fajny post :D
    Pozdrawiam Cieplutko <3

    blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Planuję wypożyczyć ten tytuł na święta :) i miło spędzić czas nad piękną i romantyczną książką :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oglądałam film, ale ksiażka też mnie kusi!

    Zapraszam na nowy post!
    Sprawdź też aktualne KONKURSY na moim blogu!
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM


    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam ta opowieść :> mam ją nawet w ulubieńcach ^^
    Może obs za obs, jeśli tak zacznij i zawiadom u mnie na blogu Anishia0144.blogspot.com 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  31. Przeczytałam książkę i była naprawdę świetna! ;)

    Zapraszam!
    https://luxjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Książki niestety nie czytałam, ale za to oglądałam film i mega mi się podobał! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  33. Niestety jeszcze nie udało mi się jej przeczytać ;3
    http://majuskaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. czytałam! mega chwyta za serce <3 i nawet tak jak napisałaś film nie psuje efektu haha. również polecam dla zrelaksowania się

    pozdrowionka, wesołych!
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  35. Nigdy nie czytałam. Ale chyba muszę to nadrobić, bo książka wydaje się świetna!
    Zapraszam do obserwacji :)
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Przymierzałam się do książki jakiś czas, potem stwierdziłam, że nie poszłam na film, to dobry pomysł, aby najpierw przeczytać i nagle z braku czasu wszystko wypadło mi z głowy.

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam
    http://amlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ta książka również wywołała we mnie cały kalejdoskop uczuć: od śmiechu, po płacz. Emanowała od nadziei po straszliwy ból. Ja również ryczałam jak bóbr. Ostatnio obejrzałam ekranizację i zalewałam się łzami. Miał się ze mną mój chłopak, którego zmusiłam do oglądania :p
    Pozdrawiam ciepło :*
    Na planecie Małego Księcia

    OdpowiedzUsuń
  38. Oglądałam film (na którym mój mąż zasnął swoją drogą) i chyba na filmie zakończę :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Mi się książka podobała, ale jakoś nie jestem za drugą częścią i chyba nie sięgnę po nią. :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jedna z moich ulubionych książek! Jest piękna, co tu dużo mówić :) <3

    guide-to-the-world-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Jestem molem książkowych i teraz przymierzałam się do tej książki, ale jako że dopiero co oglądnęłam film, to poczekam trochę, aż pozapominam ciut fabuły i dopiero wtedy wezmę się za książkę :)

    OdpowiedzUsuń