wtorek, 31 stycznia 2017

"Krucjata" Philippa Gregory

Przyszedł czas na recenzje drugiego tomu Zakonu Ciemności czyli "Krucjaty" Philippy Gregory. Czy spodobał mi się tak jak pierwszy tom?


  • Tytuł: Krucjata
  • Autor: Philippa Gregory
  • Cykl: Zakon Ciemności (tom 2)
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
  • Liczba stron: 295
  • Data wydania: 5 lutego 2014



Porywająca opowieść, w której wielka historia przeplata się z równie wielkim uczuciem.

Z Europy do Ziemi Świętej wyrusza dziecięca krucjata prowadzona przez młodego, charyzmatycznego przywódcę− Johanna. Luca Vero, który jest członkiem tajnego Zakonu Ciemności musi sprawdzić, czy wyprawa ma szansę powodzenia. Zadaniem Vero jest szukanie znaków zwiastujących nadejście końca świata. W dochodzeniu pomaga mu skryba, brat Piotr, przyjaciel Luki Freize oraz dwie odważne, piękne i inteligentne damy− Izolda i Iszrak.


Ta kontynuacja znudziła mnie. Pierwszy tom był naprawdę dobry. Po przeczytaniu opisu z tyłu książki myślałam, że ten też taki będzie, a jednak nie był. Sprawa, którą miał się zajmować Luka naprawdę była interesująca i zadziwiająca, ale trwała ona tylko do połowy książki. Po tej sprawie powieść nudziła mi się niemiłosiernie. Nie mówię, że nie było ciekawych wątków bo były, ale one dłużyły mi się i czułam jakbym czytała tą książkę w nieskończoność. Iszrak dalej udowadnia, że kobiety mają wartość, Izolda nadal jest posłuszna Bogu, brat Piotr wciąż sceptycznie nastawiony do wszystkiego. Relacje pomiędzy bohaterami całkowicie się zmieniły. Tego się nie spodziewałam. Wszystko strasznie się pogmatwało i tylko te splątane relacje między bohaterami zmuszają  mnie do przeczytania trzeciego tomu. Wszystko w tej książce było takie dziwne i niewytłumaczone. Nie lubię takiego czegoś, ponieważ dla mnie lepiej jest gdy wszystko wiąże się w całość. Gdy elementy układanki do siebie pasują. W tej książce nie pasowało do siebie nic. Dialogi w "Krucjacie" były dla mnie jakieś dziecinne w stylu "Wszyscy wolą ją, a mnie nikt" to mnie bardzo zdenerwowało bo kompletnie takie zachowanie nie pasowało do Iszrak. Koniec pisania o minusach, teraz coś o plusach. Powieś ta przepełniona jest całkiem innymi emocjami niż pierwszy tom. Zazdrość, kłamstwa, tajemnice, które niestety nie zostały rozwiązane. Jednak lubię to w książkach Philippy Gregory, że w każdej powieści jest poruszany inny temat, ale przy tym nie odchodzi ona od głównego tematu jakim jest szukanie oznak końca świata. Nigdy nie lubiłam powieści historycznych, a "Odmieniec" i "Krucjata" sprawiły, że polubiłam te klimaty. 
Podsumowując nie za bardzo przypadła mi do gustu ta książka jednak nie straciła ona swojego uroku jaki miał pierwszy tom. Według mnie ten tom był dosyć nudny i myślę, że czytając go zmarnowałam swój czas. Mimo wszystko sięgnę po ostatni tom bo chcę wiedzieć jak ta historia się zakończy. Mam wielką nadzieje, że ostatnia książka z serii będzie o wiele lepsza. Ten tom Zakonu Ciemności oceniam na 3 gwiazdki.


 "Wszyscy zachowujemy się, jakbyśmy mieli żyć wiecznie, a powinniśmy się zachowywać, jakbyśmy mieli umrzeć nazajutrz."

 "Bo wrogiem nie jest człowiek, który wierzy w Boga. Wróg to ignorancja i ludzie, którzy nie wierzą w nic i niczego nie cenią."



 "Wszyscy, których kocham, zostali mi odebrani. Nie mam nikogo. I nigdy nic nie robię, żeby ich ratować. Zamykam się w bezpiecznej celi albo uciekam jak tchórz. Ratuję siebie, własne życie, a potem sobie uświadamiam, że bez nich to życie nie ma wartości."

Co myślicie na temat tej książki? 

51 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej serii, ale osadzenie wątku w czasach krucjat wydaje mi się być na tyle świetnym pomysłem, że aż dodam sobie ta książkę na Lc do półki "Chcę przeczytać".
    Przy cyklu nie powinno być napisane, że to jest tom drugi, a nie pierwszy?
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam dobrze, że napisałaś pomyłka :-)

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale sama nie wiem czy sięgnę po tą serię. Ogólnie lubię takie klimaty, ale nie zawsze, muszę mieć na nie naprawdę ochotę. A skoro drugi tom trochę przynudza... to chyba sobie odpuszczę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się z nią jeszcze, ale klimaty średnio moje :( na chwile obecna nawet nie mam czasu czytać :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Great blog :)

    http://shizasblog.blogspot.com/

    Would you like to follow each other on Gfc???Please follow my blog ll follow back.

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa recenzja ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce, ogólnie mało czytam:)
    Shikatemeku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc jeszcze o niej nie słyszałam :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda zmarnowanego czasu. ;/ Ale niestety tak często jest, że po dobrym pierwszym tomie następuje nudna kontynuacja. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nigdy się z czymś takim nie styknęłam. Dopiero teraz...

      Usuń
  9. Nigdy o niej nie słyszałam, ale sądząc po tmatyce nie spodobałaby mi się. Z reguły tak jest, że pierwsze części są najlepsze, a potem jest coraz gorzej... Więc się nie przejmuj :)

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę jeszcze zobaczyć jaki będzie ostatni tom.

      Usuń
  10. Kiedyś chciałąm sięgnąć po którąś z książek Philippy Gregory, ale nie wiem od której zacząć xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie!

    Zapraszam na nowy wpis! Koniecznie sprawdź, bo przygotowałam coś fajnego! :)
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie się skuszę, bo lubię takie klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie ostatnio przekonałam się do takich tematów.

      Usuń
  13. raczej bym po nią nie sięgnęła :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam tej książki, ale ciekawie się zapowiada.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tam wolę chyba romansidła i opowieści o nastolatkach XDD
    MOJE DOROSŁE ŻYCIE

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale to chyba dlatego, że kocham typowe opowieści o nastolarkach i miłości, haha.
    Mój blog♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je kocham, ale ta książka mnie zaintrygowała.

      Usuń
  17. Niestety nie miałam okazji czytać żadnej książki z tej serii ale wątpię czy po nią sięgnę bo nie jest to moja tematyka. Mimo to recenzja bardzo mi się podoba :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne cytaty. Książka mnie zainteresowała :) iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa propozycja. Na pewno po nią sięgnę :)

    siostry-pinkyandmozg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba nie mój klimat :/
    Pozdrawiam cieplutko,
    galantyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Hmm... sądząc po fabule, pewnie to całkiem ciekawa pozycja. Jak dojdę do końca mojej listy czytelniczej, może jakoś się uda rozpocząć ten cykl.
    Właśnie strasznie mnie to denerwuje. Książka jest tak świetna, że można by ją czytać i czytać, i nagle bum. Gówniane zakończenie.
    Nie wiem co jest tego efektem, ale tak jest. Im dalej brniesz, tym gorzej coś odbierasz.
    Pozdrawiam ;D
    zaryzykuj i kliknij

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie ta kontynuacja była gówniana, ale jeśli ty przeczytać tą serię to daj znać co sądzisz!

      Usuń
  22. Ciekawa propozycja, zapowiada się bardzo fajnie. Może się skuszę. Pozdrawiam :* Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom jak najbardziej. A według mnie Krucjata to trochę nudna książka, ale to tylko moje zdanie.

      Usuń
  24. Nie czytałam, ale nie wiem, czy się skuszę, skoro kontynuacja jest nieciekawa, a czytanie tylko jedego tomu mija się z celem, bo pewnie będę ciekawa, co tam będzie dalej. Zobaczę, ale fajnie, że wyraziłaś szczerą opinie :)

    http://ehbruh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, Chcę po prostu pisać prawdę, nie będę nikomu mydlić oczu.

      Usuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  26. nie słyszałam o tej serii :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka raczej nie dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny blog, zostaje tu na dłużej i fajny post. Obserwuje i liczę na rewanż www.mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ja także zaobserwowałam. Świetny blog.

      Usuń
  29. Jestem w klasie humanistycznej i co chwila mam jakąś lekturę, także na powieści tego typu czasu nie mam. Kojarzę jednak tego autora. Muszę pamiętać o tej serii i może w wakacje lub jakiś dłuższy weekend po nią sięgnę.


    Obserwuję i zapraszam.
    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Osobiscie nie czytalam tej pozycji, ale slyszalam o autorze. Cytaty, ktore zawarlas w poscie bardzo mi sie podobaja - daja do myslenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest plus tej książki jest w niej wiele, pięknych i mądrych cytatów.

      Usuń
  31. I like Philippa Gregory, great writer.
    I read couple of her books, but nothing recent!
    Great review! Lovely photos! :)

    Kathy's delight

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie czytam zbyt wielu książek, ale recenzja na pewno będzie dla kogoś pomocna :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Trochę te niepasujące elementy mnie zniechęcają

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  34. super blog zapraszam do mnie
    http://mojblognikola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń