piątek, 6 stycznia 2017

"Kumpelka" Lisa Aldin

Czy u was też spadł śnieg? U mnie spadł i bardzo się cieszę z tego powodu. Pięknie wygląda świat przykryty białym puchem. "Kumpelka" napisana przez Lise Aldin jest przyjemną książką. Zapraszam was na recenzje.



Tytuł: Kumpelka
Autor: Lisa Aldin
   Wydawnictwo: Akapit Press
    Liczba stron: 320
Data wydania: 14 października 2016


Czwórka nastolatków: Buła, Wodnik, Lanser i Kowboj tworzą zgraną paczkę nazywaną przez Bułę ferajną. Jednak coś zaczyna się zmieniać. Każdy zaczyna mieć swoje sprawy i coraz trudniej spotkać się paczce przyjaciół razem. Mimo, że Buła czyli Toni próbuje robić wszystko, żeby ferajna się nie rozpadła chłopcom zaczyna brakować czasu na wspólne wyprawy w poszukiwaniu Jezioraka.
Po pewnym incydencie Toni ląduje w żeńskim liceum. Jest to dla niej prawdziwa męka, ponieważ Buła to typowa chłopczyca. Pewnego dnia wpada na pomysł, aby założyć firmę. Zaczyna zauważać, że dziewczyny z liceum potrzebują zasłony dymnej w postaci chłopaka- figuranta. Chłopcy z ferajny stają się bezcennym kapitałem firmy oferującej koleżankom z liceum męską asystę, usypiającą czujność rodziców i nie tylko. Toni staje się popularna, interes kwitnie lecz niestety... Firma zalicza kilka wpadek, a Toni wpada w poważne tarapaty.

Książka ta opisana jest pewnym schematem podobnym do niektórych młodzieżowych książek.
Miła historyjka, wszystko układa się świetnie→ Nagle się rozpada→ Komuś udaje się to naprawić, nowym pomysłem→ Wszystko układa się świetnie→ Nagle się rozpada→ Sprawy się rozwiązują i jest dobrze→ Happy End
Ta powieść działa właśnie na takiej zasadzie i powoli zaczyna mnie to nudzić. Większość spraw, które miały być niby-zagadką domyśliłam się. Zresztą każdy by się domyślił. Oczywiście musiał pojawić się wątek miłosny podobny do tego z książki "Chłopak z sąsiedztwa". Przyjaźń damsko- męska i obawa przed jej zniszczeniem miłością. Czytając tę książkę w niektórych momentach przypominała mi "Chłopaka z sąsiedztwa". Jedyną nowością w tej powieści było założenie firmy. Sama bym skorzystała z usług takiej firmy hah.Ten wątek był całkiem niezły. Jednak nie podobało mi się słownictwo użyte w tej lekturze. Zbyt często pojawiał się młodzieżowy slang. Wątpię, żeby większość nastolatków używało słów takich jak: "ocolica", "kobita" itp. Bardzo mi to przeszkadzało w czytaniu i nie mogłam się skupić na czytanym tekście. Każdy bohater miał swoją własną osobowość, charakter co sprawiło, że różnili się od siebie. Ten aspekt jest zdecydowanie na plus. Żaden z bohaterów nie jest taki sam. Autorka postarała się nad tym. Jest jeszcze coś co jakby to powiedzieć...obrzydzało mnie. W książce bez przerwy była mowa o bekaniu i pierdzeniu. Rozumiem, że to ludzkie i w ogóle, ale była o tym mowa przez cały czas. Było szczególnie podkreślane, że ktoś potężnie beknął. Wiem to dziwne, że na to zwróciłam uwagę, ale  mnie to obrzydzało i nie mogłam wciągnąć się w tę lekturę.
Podsumowując ta książka nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia z powodów, które napisałam wyżej. Nie podobała mi się, ale była naprawdę miła w odbiorze i pokazująca uroki przyjaźni damsko- męskiej. Nie była zła, ale nie była też dobra. Uznaję ją jako średnią. Ocenę, którą dostaje ode mnie to trzy gwiazdki.


Moja ocena:

















Dajcie znać co sądzicie o tej książce!

40 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Niestety nie miałam okazji czytać tej książki. Wątpię jednak czy po nią sięgnę bo tematyka niestety nie jest moja. Ale recenzja super :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, książka wydaje się być super, jednak nie wiem czy będzie w mojej bibliotece ;/ Super recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim odczuciu jest taka przeciętna, ale każdy ma inny gust :) Dziękuje.

      Usuń
  4. U mnie także piękny śnieżek, choć niestety topnieje :( chciałabym coś ci powiedzieć:) od pewnego czasu twój komentarz pojawia się pod moim praktycznie każdym postem, więc pewnie tobie również byłoby miło gdybym i ja napisała ci coś. Jednak jak dla mnie niestety książki to zło i niestety nie umiem komentować postow typu recenzje. Na pewno masz bardzo wartościowy blog i zainteresuje wielu miłośników książek, jednak jak dla mnie książki to ostatni chyba temat, który chciałabym poruszać. Także bardzo dziękuję ci za twoją obecność u mnie, jednak nie mogę odwdzięczać się tym samym. :( pozdrawiam serdecznie i życzę mnóstwa nowych czytelników zamiłowanych do książek! A tobie zazdroszczę że lubisz je czytać.

    typoweblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie każdy lubi czytać książki, ale myślę, że na bloga wprowadzę też inną tematykę. Mnie twój blog bardzo się podoba, a jak mam coś do powiedzenia to komentuje. Dziękuje <3

      Usuń
    2. Jak będzie coś o innej tematyce niż książki to na pewno wpadnę ponieważ śledzę twój blog na bieżąco, bo go obserwuję :) pozdrawiam!

      Usuń
  5. Chętnie bym ją przeczytała :)
    carolineworld123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki, mam nadzieję, że będzie w mojej bibliotece ;)

    In love witch dreams

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje sie bardzo ciekawa! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy raz o niej słyszę :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie tak samo spadł śnieg. Bardzo interesująca książka :)
    MIKOLAJKULICKI.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  10. A mnie ta książka bardzo porwała :D

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze powiedziawszy nie słyszałam o tej książce nic, a nic. Ale skoro nie ma wysokiej oceny i niezbyt ci się podobała, to raczej sobie odpuszczę :p

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uważam jej za coś wybitnego. Zwykła. Bardzo denerwował mnie styl pisania tej autorki.

      Usuń
  12. Bardzo podoba mi się twój nowy post chociaż pierwszy raz słyszę o tej książce.
    A twój blog jest bardzo inspirujący <3
    Śliczny design i nagłówek
    Zapraszam na konkurs do wygrania Kosmetyki od Kylie Jenner
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też śnieg, niestety...Książka wydaje się ciekawa, może w wolnej chwili przeczytam :)

    Miłego dnia! M A R C E L I A (klik)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie lubię książek, gdzie wszystko przewidzę, wolę żyć w niepewności do końca ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki lubię czytać i nigdy nie czytałam o niej ani nawet nie słyszałam na pewno zachęciłaś mnie do przeczytania
    Obserwuje bardzo lubię twojego bloga :)

    Zapraszam do mnie - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny Blog *.*
    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33


    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie napisany post miło się czytało czekamy na więcej :))
    Zapraszamy kochana serdecznie do nas w wolnej chwili jesteśmy tu nowe niedawno założyliśmy bloga i będzie nam ogromnie miło jak skomentujesz i zaobserwujesz początki jak wiesz są trudne a dla nas opinia innych jest ważna :) Z góry pięknie dziękujemy i pozdrawiamy. :*
    http://fashion-lucky-life566.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny Blog *.*
    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33


    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znam tej książki i raczej nie planuje jej czytać ;D.


    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczę, szkoda, że tak słabo z tą książką. Mogła być całkiem zabawna, gdyby odpowiednio ją poprowadzono, a wnioskuję, że za bardzo skupiono się na schematach. ;/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię przewidywalnych książek. ostatnio zaczytuje się w kryminałach Tess Gerristen. trzymają w napięciu do (prawie) ostatniej strony ;)
    Pozdrawiam,
    Urban Vagabond

    OdpowiedzUsuń