niedziela, 15 stycznia 2017

"Odmieniec" Philippa Gregory

Korzystając z tego, że jestem chora miałam czas na doczytanie książki. Zapraszam was do przeczytania recenzji książki "Odmieniec" Philippy Gregory.

  • Tytuł: Odmieniec 
  • Autor: Philippa Gregory 
  • Cykl: Zakon Ciemości (tom 1)
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
  • Liczba stron: 288
  • Data wydania: 8 maja 2013



Jest rok Pański 1453 i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nadciąga koniec świata.
  
Gdy ojciec siedemnastoletniej Izoldy umiera dziewczyna jest postawiona przed wyborem: zostać zamkniętą w klasztorze lub wyjść za mąż. Przerażona dziewczyna wybiera pierwszą opcje. Zostaje zamknięta w klasztorze, aby nie mogła dochodzić swoich praw do spadku po zmarłym ojcu. Gdy zakonnice, nad którymi Izolda sprawuje pieczę jako przełożona zaczynają lunatykować i zdradzać oznaki obłędu, do opactwa Lucrettili przybywa młody nowicjusz Luca Vero. Musi on na polecenie samego papieża wyjaśnić sprawę.
Luca i Izolda zostają zmuszeni stawić czoło największym lękom świata chrześcijańskiego- czarnej magii, wikołakom, szaleństwu, opętaniu. Poszukują prawdy, swojego przeznaczenia, a także miłości.



Na początku byłam do tej książki sceptycznie nastawiona. Początek jakoś mnie do niej nie przekonywał. Mimo, że jestem chrześcijanką, a ta książka jest właśnie o takiej tematyce nie czułam, że to może mi się spodobać. Bardzo lubię historię i dowiadywać się co działo się dawniej, ale czytając streszczenie fabuły nie zachęcała mnie ona do przeczytania książki. Jednak w miarę rozwinięcia się fabuły książka zaczynała się robić interesująca.
Powieść tę możemy podzielić na dwie sprawy. Sprawa klasztoru i sprawa wilkołaka. Drugą sprawę, którą prowadził Luca zgadłam z łatwością nie była ona dla mnie jakąś wielką zagadką. Zastanawiam się, że to przez to, ponieważ czytam dużo książek czy każdy by się tego domyślił. Jeśli czytaliście tę książkę to dajcie znać czy rozwiązaliście drugą zagadkę zanim jeszcze bohaterowie wpadli na pomysl jak ją rozwikłać. Natomiast pierwsza sprawa była dla mnie wielkim zaskoczeniem. Nie spodziewałam się takiego zakończenia. Oczywiście nie mogłoby się obyć bez wątku miłosnego, a raczej dwóch wątków miłosnych. Nie wchodziły one jednak na pierwszy plan, który polegał na rozwikłaniu strasznych spraw, które każdego chrześcijanina w tych czasach przyprawiały o dreszcze. Wątki miłosne lubię wiec nie miałam z nimi żadnego problemu. Postacie w tej książce były świetnie zarysowane. Dzięki nim mogłam wejść w średniowieczny świat pełen pięknych sukien, wiernych rycerzy i wojen lecz braku szacunku wobec kobiet. Iszrak przyjaciółka Izoldy była doskonałym przykładem na to, że kobieta może sobie sama poradzić w życiu bez pomocy mężczyzny. Powieść świetnie oddała to jak wtedy traktowano kobiety. Sterotypowo. Jednak nie podobało mi się w tej książce, że była ona pisana narracją trzecioosobową. Zdecydowanie wole gdy historia jest pisana z punktu widzenia bohatera. W tym przypadku wolałabym, żeby Luca wszystko opisywał. W powieści brakowało mi czegoś... nie mogę powiedzieć do końca czego... nie umiem tego nazwać. Dlatego książkę oceniam na 4 gwiazdki i z pewnością sięgnę po kolejne tomy tej historii, ponieważ bardzo mnie zaciekawiła. 




 "- Ile z was znalazło się tuta wbrew własnej woli?
- Kto wie? Kto wie, co myśli ktoś, kto spędza wszystkie dni w milczeniu, modląc się, bo tego od niego wymagają, śpiewając, bo musi? Nie wolno nam się odzywać do siebie w ciągu dnia. Możemy jedynie powtarzać polecenia lub odmawiać modlitwy. Kto wie, co myślą inne? Kto wie, co myślimy w głębi serca?"




"Zawsze można poznać ładną dziewczynę po tym, jak chodzi. Ładna dziewczyna kroczy, jakby do niej należał cały świat."




 " (...) miłość pozwala dostrzec prawdę pomimo najgorszych pozorów."



  "Samodzielne myślenie. To najgorsza przewina, prawda?"


 
"Ludzie boją się kobiet wykształconych, kobiet, które mają pasję."



Podobają wam się takie książki?

Czytaliście "Odmienca"?


55 komentarzy:

  1. Ciekawe cytaty, pozdrawiam
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
      berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
      hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
      seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Usuń
  2. Zapowiada się całkiem ciekawie... Z reguły nie sięgam po książki, których akcja dzieje się w średniowieczu, ale tutaj zrobię wyjątek.
    Pozdrawiam,
    Helena z ksiazkinocy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Odmieńca" oraz drugą część cyklu. Za trzecią jeszcze się nie zebrałam. Książkę łatwo i szybko się czyta, fabuła też nie jest bardzo wymagająca, więc książka jak najbardziej na plus, jeśli kieruje nami brak czasu. No i uwielbiam średniowiecze :)

    http://paulina-pala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tej książce przekonałam się do tego okresu w historii. Za tydzień idę do biblioteki po kolejne części!

      Usuń
  4. Ciekawa fabuła, poszukam tej książki w bibliotece :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie była, trzymam kciuki, żebyś znalazła.

      Usuń
  5. Nie czytałam, ale przyznam, że recenzja mnie zainteresowała, więc jak znajdę gdzieś w bibliotece to przeczytam :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w sumie niekoniecznie przepadam za tego typu tematyką, jednak cytat o tym jak poznać ładną dziewczynę jest mega uroczy, od razu wysłałam go przyjaciółce :)

    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam tego, ale zaintrygowały mnie cytaty :)

    Pozdrawiam,
    MÓJ BLOG. EGZEMPLARZ

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się nawet interesująca. Nawet jeśli rozwiązanie jednego z wątków łatwo się domyślić to myślę, że i tak mogłabym po nią sięgnąć :)
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takiego typu książki :) Wydaje się warta przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię książki samorozwojowe, właśnie czytam The Success Principles- polecam!

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam książki, ale z przyjemnością poznam!

      Usuń
  11. Bardzo mi się tu podoba! Pisz częściej, bo super się czyta♥

    Za kliknięcie w banner shein oraz w link do bluzy z najnowszego posta - wypromuję Twój blog w następnym poście!♥
    Mój blog *tutaj*

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo słyszałam, miałam chętkę, a Ty przekonałaś mnie jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nie dla mnie, jakoś trudno mi dogodzić jeśli chodzi o książki :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tej ksiażce. Akurat fabula mnie nie powala, więc nie będę pisać ciekawa. W ogóle nie widzę sensu, żeby komentować blogi, tylko na odwal się, byś potem ty zajrzała do innych.
    "Ciekawe", "podoba mi się", "przeczytam", wniesie coś do twojego życia i da ci satysfakcje z napisania tej recenzji?
    Dlatego ja doceniam Twój post i choć książka nie przypadła mi do gustu, bardzo przyjemnie czytało się Twoją opinię.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowy TAG
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nic nie wniesie mi do życia i nie da mi satysfakcji. Podobają mi się komentarze takie jak twoje, szczere. Dziękuje za docenienie mojej recenzji teraz mam dużo satysfakcje <3 Ludzie jednak czytają moje posty, a nie pomijają i komentują, żebym tylko zaglądnęła.

      Usuń
  15. Trafia na listę do przeczytania. Pozdrawiam ♥
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o tej ksiażce, ale twoja recenzja mnie zaciekawiła. Ja też nie lubię jak narracja jest trzecioosobowa, ale watek wydaje się ciekawy ;)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  17. Po przeczytaniu recenzji myślę, że książka by mi się spodobała. Bardzo lubię wracać do dawnych czasów. Wtedy było tak inaczej i myślę, że każdy powinien mieć tego świadomość. Do tej pory nie słyszałam o niej (jak o większości książek xD) Po prostu w tym nie siedzę. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com
    http://curiousthingsm8.blogspot.com - blog kolegi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślę, że każdy powinien mieć świadomość tego jak żyli ludzie dawniej nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach.

      Usuń
  18. Kurcze, naprawdę poziom rozszerzony z polskiego i lektury, w których się już gubię, naprawdę niszczą moją miłość do książek... Po przeczytaniu recenzji myślę, że ksiązkę bym naprawdę pokochała, ale kompletnie nie mam czasu ani - co gorsza - ochoty jej czytać... Głupie lektury!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie tak nie mam.Mam 4 lektury na rok szkolny, które z resztą bardzo mi się podobały, ale planuje iść na humana i boje się, że to zniszczy moją miłość do książek, tak jak ty to właśnie napisałaś.

      Usuń
  19. Recenzja upewniła mnie, że powinnam ruszyć się i przeczytać tą książkę :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Wydaje się ciekawa, może się na nią skuszę, gdy skończę wszystko co jest w mojej biblioteczce :)

    lolliesolies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczerze mówiąc jeszcze nie czytałam :) Ale na pewno wpadnie w dłonie 😘

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczerze powiem, że ta książka mnie nie zainteresowała. Nie wiem.. nie przepadam za takimi fabułami. Z drugiej strony wiem, że czasami może się coś odmienić ale na tą chwilę nie przeczytałabym jej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie czytałam, nigdy nawet o niej nie słyszałam. Dzięki że pokazałaś mi coś nowego! :)
    http://evildivination.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Już wiem co będę czytać! Świetna recenzja :)

    zapraszam http://olsonb97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię jak akcja książki rozgrywa się w innej epoce, będę miała ją na uwadze:)
    Pozdrawiam,
    http://uwielbiamlitery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie wcześniej nie lubiłam, teraz dzięki tej książce bardzo się do tego przekonałam.

      Usuń
  26. Oj, chyba zakonnice i wilkołaki to dla mnie zbyt wiele. Jakoś nie przepadam za książkami, z takimi motywami. ;/ Te wszystkie wilkołaki, wampiry, anioły jakoś już mnie zmęczyły w literaturze. ;/

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierwszy raz słyszę o tej książce, Jakąś wielką fanką tej tematyki nie jestem ale fajnie to napisałaś :)
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę przeczytać, zachęciłaś mnie , dziękuje :)


    Zapraszam do mnie :) MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czyatłam, chociaż historia faktycznie wydaje się dosyć banalna, ale z chęcią bym przeczytała ;)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Kiedyś miałam straszną ochotę na tę książkę, ale ostatnio tak jakoś mi przeszło :P Jest tyle innych książek do przeczytania, że ta musi jeszcze długo poczekać na swoją kolej :)
    Pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  31. Brzmi ciekawie i myślę, że gdy znajdę trochę czasu, to chętnie przeczytam tę książkę. Super post

    OdpowiedzUsuń
  32. pierwszy raz widzę tę ksiazkę :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ciekawe cytaty i bardzo fajny post
    http://princessgaba.blogspot.com/ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. No nie... i kolejna książka do przeczytania! Dajcie mi na to czas :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Książki jeszcze nie czytałam, ale już trafia na listę. :)

    OdpowiedzUsuń