piątek, 20 stycznia 2017

"Ucieczka" Ewa Sitarek

Dawno nie dodawałam tutaj książek  polskich autorów. Mam do nich uraz jest tylko jedna autorka polska, którą uwielbiam, a jest to Dorota Terakowska. W dzisiejszej recenzji mam dwa was książkę Ewy Sitarek  "Ucieczka".


    • Tytuł:Ucieczka
    • Autor: Ewa Sitarek
    • Wydawnictwo: Printex
    • Liczba stron: 160
    • Data wydania: 17 grudnia 2014 








    Czy rozwód rodziców naprawdę może być taki straszny?

    Życie czternastoletniej Igi zmienia się o 180 stopni gdy jej rodzice się rozwodzą. Wśród koleżanek dziewczyna zaczyna się czuć coraz bardziej obco. Nawiązuje przyjaźń z Karoliną, na którą wcześniej nie zwracała uwagi. Rodzice Karoliny są od dawna rozwiedzeni. Iga potrzebuje wytchnienia. Rodzice nie chcą z nią ani z jej bratem normalnie porozmawiać. Rodzeństwo czuję się odtrącone przez rodziców i robi wszystko, żeby zwrócili na nich uwagę, zajęli się przez chwilę nimi, porozmawiali. Nagły, emocjonalny splot dalszych wydarzeń doprowadza Igę do decyzji ucieczki z domu i wyjazdu na wieś z bratem do mamy Karoliny. Poznaje tam Jarka, który zaczyna interesować się Igą tak samo jak ona nim. Ich znajomość trafia na wiele przeszkód.


    Książka nie była zła. Myślałam, że ta powieść będzie o rozkapryszonej dziewczynie, która raz nie dostała tego co chciała. Myliłam się. U Igi wraz z rozwodem rodziców zmienia się wszystko. Relacje z przyjaciółkami, z bratem, a także z rodzicami. Zdobywa nowych przyjaciół. Książka ta pomogła mi zrozumieć co przeżywa moja rówieśniczka gdy jej rodzice się rozwodzą. Nigdy nie miałam takiej sytuacji i mam nadzieje, że nie będę mieć. Zdenerwowało mnie to, że w tej książce znalazł się słabo zakreślony wątek miłosny. Skoro już autorka go tam umieściła to powinna chociaż pokazać więcej relacji pomiędzy Jarkiem, a Igą. Więcej było opisanych rozmyślań Igi na temat ich relacji niż takich szczerych rozmów z Jarkiem. Nie podobało mi się także to, że bohaterka była ogarnięta swoimi problemami, zapominając, że inny też je mają. Gdy z kimś rozmawiała liczyły się dla niej własne korzyści. Mimo, że nie była zadufana w sobie to była pogrążona w swoich sprawach czasami zapominając o tym, że ktoś chciałby jej się wyżalić. Kolejnym minusem jest okładka. Rzadko wspominam w recenzjach o okładkach książek, ponieważ uważam to za niekonieczne, ale tu muszę coś napisać. Na jednym z blogów, które obserwuje już nie pamiętam, który to był,pojawił się post z podobnymi okładkami i właśnie tam dowiedziałam się, że tą okładkę mają dwie inne książki. Bardzo mnie to zdenerwowało, ponieważ nie lubię gdy ktoś wybiera drogę na skróty. Dlatego od razu ta książka była dla mnie na straconej pozycji. Mimo tak wielu minusów ta książka pokazała mi rozwód oczami nastolatki, ona chciała zrobić wszystko, żeby dowiedzieć się dlaczego tak się stało. Jednak rodzice jej na to nie pozwalali. Chciała zwrócić ich uwagę, uciekła. Wydaje mi się, że właśnie ta ucieczka otworzyła oczy rodzicom. Mimo, że oni dalej byli zdecydowani na rozwód to zaczęli traktować dzieci inaczej. Wniosek z tego taki, że czasem warto się poświęcić dla dobra rodziny. Warto pokazać swoje stanowisko, zmienić coś. Jednak ta książka miała u mnie wiele minusów. Nie polecam wam tej książki. Nie podobała mi się  i dalej jestem zrażona do teraźniejszej polskiej literatury. Chyba teraz zabiorę się za czytanie dawnej, polskiej literatury, może ona przekona mnie do polskich autorów. Podsumowując książkę oceniam na dwie gwiazdki. Nie polecam wam jej aczkolwiek jeśli chcecie zaznajomić się z takimi sprawami jak rozwód możecie po nią sięgnąć.




     "- No wiesz, bo skoro z tatą ich już nie łączy uczucie, to logiczny wniosek, że dziecko, które ma z tatą też mogło jej zobojętnieć.
    - No i...?

    - Powiedziała, że nie kocha się kogoś dlatego, że jest córką czy synem tego czy tamtego, tylko za to, że jest i już. Niezależnie od wszystkiego."


     " Jak to w końcu jest? Dlaczego ma poczucie, że jest coraz bardziej zagubiona i coraz mniej się rozeznaje w swoich uczuciach? Przecież to idiotyczne tak zaskakiwać samą siebie."

    " Może to muzyka sprawia, że łatwiej się rozpoznaje melodie czyjegoś i własnego serca?












    Lubicie dzisiejszą, polską literaturę?


    56 komentarzy:

    1. Świetny Blog <33
      Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33
      Co powiesz na wspólną obs ? :)


      http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
        sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
        kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
        Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
        1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
        melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
        dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
        saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
        kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
        penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
        dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
        minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
        buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
        Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
        sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
        Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
        berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
        hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
        seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

        Usuń
    2. Bardzo lubię polską literaturę, szczególnie M. Musierowicz- znasz? :) mój blog

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. O tak <3 Najbardziej spodobała mi się książka "Kłamczucha"

        Usuń
    3. Jeszcze nie słyszałam o tej książce, ale zapowiada się bardzo ciekawie. Z chęcia do niej sięgnę ;)

      MÓJ BLOG - KLIIK

      OdpowiedzUsuń
    4. Ciekawa się wydaje ta książka, lubie tego typu książki ;)
      http://my-natalias-place.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    5. To chyba nie książka dla mnie. Może i porusza ważny temat, bo często przy rozwodzie rodziców zapomina się o uczuciach dzieci podczas tego wszystkiego, ale jakoś nie za bardzo zainteresowała mnie fabuła. Może gdybym miała okazję to przeczytam, ale jednak nie stawiam tego jako priorytet :)
      Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie na recenzję książki "Kasacja".
      BOOK MOORNING

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mnie się nie podobała sama nie wiem dlaczego ją wypożyczyłam.

        Usuń
    6. Kompletnie nie moja bajka :(

      http://roseaud.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    7. Mam podobnie, że polskie książki tak bardzo mnie nie przekonują choć ja nie znalazłam powodu. Mam nadzieję, że Tobie się odmieni jak zaczniesz czytać starsze :)

      >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

      OdpowiedzUsuń
    8. Skoro nie polecasz to nie będę marnować na nią czasu. Też jestem zrażona do polskiej literatury, ponieważ niejednokrotnie się zawiodłam. Jednak pod koniec 2016 roku przeczytałam polską książkę, która bardzo mi się spodobała i dzięki niej mam zamiar dać szansę polskim autorom. Jest to książka Anety Jadowskiej ,,Dziewczyna z Dzielnicy Cudów", jeżeli nie czytałaś a lubisz fantastykę to gorąco polecam :) Ja z niecierpliwością wyczekuję kolejnej części :)

      Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
      SZELEST STRON

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Lubię bardzo fantastykę więc na pewno po nią sięgnę :)

        Usuń
    9. Czuję się za stara na takie książki. XD A jak jeszcze nie polecasz, to całkiem nie ma po co tracić czasu na nią. ;)

      OdpowiedzUsuń
    10. I still did not know this book but I was curious. I really liked the post.
      I just follow the blog, follow back?
      Kisses
      http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

      OdpowiedzUsuń
    11. Podoba mi się. Polską literaturę bardzo cenie, szczególnie Pieprzyca przypadł mi do gustu :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja także ją cenię, ale dużo razy się na niej zawiodłam. Nie słyszałam o tym autorze.

        Usuń
    12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    13. Książka cudowna! Zostaje na dłużej :) Zapraszamy do nas, obs za obs? https://friendsblogglifestyle.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    14. Sama na własnej skórze przeżyłam rozwód rodziców. Nie chcę chyba po raz drugi..
      evildivination.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wydaje mi się, że w książce nie było opisane jak naprawdę czuję się dziecko, którego rodzice się rozwodzą. Ty pewnie wiesz najlepiej jak to jest...

        Usuń
    15. Słyszałam już kiedyś o tej książce. Zaraz sobie zapiszę tytuł w kalendarzu i się po nią wybiorę :)
      Mój Blog

      OdpowiedzUsuń
    16. Srednio lubie polska literature i uwazam, ze zagraniczna jest o niebo lepsza. Jednak ta wydaje sie byc w porzadku, wiec gdy bede chora to z checia przeczytam.
      Mój blog♡

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja także uważam, że zagraniczna jest o wiele, wiele lepsza chociaż są wyjątkowi. Czyli czekasz kiedy będziesz chora?

        Usuń
    17. Zauważyłam, ze ostatnio coraz częściej decyduje się właśnie na polską literaturę.
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Koniecznie muszę znaleźć wreszcie chwilę na jakąś dobrą książkę. Myślę, że ta nie jest dla mnie, ale czekam na kolejne propozycje :D
      Pozdrawiam,
      EGZEMPLARZ, MÓJ BLOG ♥

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Niedługo się pojawią! Może przypadną ci do gustu.

        Usuń
    19. Nawet nie czytałam posta, książka jest obok mnie, tylko czasu jak narazie brak :/ A nie czytałam posta, bo bardzo nie lubię spoilerów, nawet gdy o niczym nie mówią :D Ale w sumie, wiem, że post jest świetny, inaczej być nie mogło :)

      Obs/obs, kom/kom? :)
      http://vikk-vika.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    20. Nie jestem uprzedzona do literatury polskich autorów, sama chętnie taką czytam, Jednak w tym wyopadku chyba jestem juz troche za stara na tego typu fabułę.
      Pozdrawiam,
      Zaczytana Wiedźma
      ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    21. Również nie lubię polskiej literatury, jednak mam zamiar sięgnąć po "Dygot", bo słyszałam same dobre opinie. Tę książkę jednak sobie odpuszczę.
      Pozdrawiam,
      Helena z ksiazkinocy.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Także słyszałam wiele o tej książce! Muszę ją w końcu dorwać.

        Usuń
    22. Weroniko! ;D
      O nie, nie. Tematyka książki zdecydowanie nie pasuje do moich gustów. Życie rodzinne jakiejś dziewczynki oraz jakieś rozwody jej rodziców... Eee, nie czuję tego.
      Pozdrawiam!
      Martyna z bloga: http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja także tego nie czuje tak naprawdę ta książka była... beznadziejna.

        Usuń
    23. Również mam uraz do polskich autorek. Szczególnie do Pani Michalak @_@
      Istnieje kilka wyjątków typu: Olga Tokarczuk czy Dorota Masłowska.
      Tej książce podziękuję, zwłaszcza, że sama jej nie polecasz :)
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    24. Cudna ma fabułę zawsze fajnie się do niej wraca :)
      tylkomarzeniablog.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    25. Nie czytałam jej i nawet o niej nie słyszałam, bo jednak jeśli są tam typowo nastoletnie wątki, to nie wpada w mój gust czytelniczy :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja właśnie lubię takie nastoletnie wątki, ale ten był zbyt dziecinny trochę przesłodzony.

        Usuń
    26. Tak jak już nie raz wspominałam, że nie czytam to powiem szczerze że zaciekawiłaś mnie tą książką ponieważ lubię tematy trudne w liteaturze. Jednak jak napisałaś o tej Idze to myślę, że coś w niej jest ze mnie...czasem jak miałam naprawdę ciężko i również teraz nie mam lekko, ale kiedyś to patrzyłam na własne problemy, zapominając że inni również może mają i drobniejsze od moich, ale również mają problemy, którymi chcą się ze mną podzielić. Teraz uważanie każdej bliskiej osoby słucham i również na nia patrzę niż tylko na to, jak bardzo źle jest u mnie.
      Mój blog-kliknij

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Czyli jednak komuś spodobała się ta książka. Myślę, że uczymy się na swoich błędach. Dobrze, że ty to zauważyłaś.

        Usuń
    27. chyba jestem za stara na takie książki, wole kryminały :)
      Pozdrawiam i obserwuję.
      kosmetyczny-kuferek-marty.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    28. Śliczne zdjęcia. Przyjemnie się czyta, dodawaj posty częściej♥ Zapisuję do ulubionych:)
      Pozdrawiam i zapraszam do mnie na *KONKURS*

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuje. Postaram się no, ale niestety brak czasu również mnie dopadł.

        Usuń
    29. Ta książka ląduję na mojej liście! :)
      Może wspólna obserwacja? Zacznij i daj znać ;)
      http://aaabydidi.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    30. Ostatnio zaczęłam przekonywać się do polskich autorów i szkoda, że jeszcze nie natrafiłaś na te przyjemniejsze książki. :)
      Pozdrawiam, Hayles z http://ourbooksourlive.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Natrafiłam, ale dawno, dawno temu. Teraz nie mogę znaleźć żadnej dobrej, polskiej książki.

        Usuń
    31. Świetna recenzja książki bardzo mnie nią zaciekawiłaś :)
      Kochana zapraszam w wolnej chwili do mnie na nowy post:)
      http://fashion-lucky-life566.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    32. Książka prezentuje się ciekawie i przedstawia zupełnie inną sytuację niż te powszechnie dostępne książki. Polska literatura staje się coraz lepsza i z każdym krokiem mnie zadziwia. :D

      Pozdrawiam, www.piankaofstyle.pl

      OdpowiedzUsuń
    33. ciekawa recenzja i książka:) lubię czytać i w wolnej chwili sięgnę też po tą książkę:)
      zapraszam do siebie:
      https://comamima.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    34. słyszałam kiedyś coś o tej książce ale jakoś mnie nie zaciekawiła :)
      Pozdrawiam cieplutko.
      stay-possitive.blogspot.com
      Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

      OdpowiedzUsuń
    35. Jeszcze nie miałam okazji się z nią spotkać, ale teraz widzę, że niewiele straciłam. :)

      OdpowiedzUsuń