czwartek, 16 lutego 2017

Cytaty z książki Doroty Terakowkiej "Tam gdzie spadają anioły"

 "Tam gdzie spadają anioły" jest moją lekturą dlatego przyjrzałam się jej bliżej i znalazłam cytaty, które naprawdę są wartościowe i zmieniają mój obraz postrzegania świata. Książkę już recenzowałam, ale było to na początku bloga gdzie nie byłam ani trochę obeznana w recenzowaniu http://weruczyta.blogspot.com/2016/08/tam-gdzie-spadaja-anioydorota-terakowska.html




"A właściwie czemu wyobrażamy sobie, że Dobro musi być piękne? Przecież ono może tkwić w szpetnej skorupie."

   "Do zmiany losu wystarczy mały, malutki kamyczek, o który ktoś się potknie i nawet go nie zauważy."

  "Dlaczego zawsze łudzimy się, że straszne rzeczy przydarzą się wszystkim, tylko nie nam? Czemu uważamy się za wyjątkowych, których los musi oszczędzić?"

  " Tajemnice są po to, by pozostały tajemnicami."

  "Jest bowiem kilka odmian ciszy; najlepsza jest ta, która zapada z wyboru człowieka, a nie przeciw niemu."



  "Dobro musi być świadomym wyborem, a nie jedyną możliwością...  "

     "Gdyby każdy z nas mógł być Aniołem, nie brakowałoby ich na Ziemi...  "

    "Zło musi istnieć. To tylko człowiek nie musi z niego czerpać. Ma wybór. I musi mieć wybór."

     "Cierpienie należy do życia. Jeśli cierpisz, wciąż żyjesz. Pogódź się z tym."


Spodobały wam się te cytaty? 

52 komentarze:

  1. Z wymienionych według mnie najlepszy jest ten ' "Do zmiany losu wystarczy mały, malutki kamyczek, o który ktoś się potknie i nawet go nie zauważy."

    Pozdrawiam, shikatemeku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ogólnie jestem uzależniona od zapisywania sobie świetnych cytatów, a te przedstawione przez ciebie na pewno do nich należą i znalazłaś wśród nich kilka takich perełek :D
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie na nową recenzję książki "Cienie Ziemi",
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo spodobał mi się ten: "Dlaczego zawsze łudzimy się, że straszne rzeczy przydarzą się wszystkim, tylko nie nam? Czemu uważamy się za wyjątkowych, których los musi oszczędzić?"
    Pozdrawiam :*
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cytat uświadomił mi, że w każdej sekundzie naszego życia może nam się coś przydarzyć, a zachowujemy się jakbyśmy byli nieśmiertelni.

      Usuń
  4. Jedna z lepszych lektur, uwielbiałam ją <3

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby takie lektury były omawiane w szkołach, byłoby super.

      Usuń
  5. Fajna ksiażka !
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Zapraszam również na snapa prowadzonego przez różne osoby z bloga,yt czy ig
    bestgirlsteam7

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo!
    Wszystkie są niezwykle prawdziwe i sentymentalne.
    Muszę koniecznie przeczytać , tę książkę. Miałam ją kiedyś w gimnazjum jeszcze wypożyczoną (prehistoryczne czasy) ale nie zdążyłam przeczytać, bo ktoś koniecznie chciał wypożyczyć :/
    Aj muszę nadrobić <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne jest czytanie książek :)
    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ze trafiłam na tego bloga! Właśnie mam zamiar ją czytać. Dopiero przeczytałam z 5 stron ;) ale en musze przeczytać całą ;) pozdrawiam i dodaje do obserwowanych :)
    Ciekawostkiiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ah, Terakowska!! Moje odkrycie!
    Piękne cytaty wybrałaś <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje także, a to wszystko dzięki pani od polskiego.

      Usuń
  10. 'tajemnice są po to aby zostały tajemnicami' proste, ale chyba dużo osob o tym zapomina :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu cytatowi właśnie sobie to uświadomiłam.

      Usuń
  11. Fajne cytaty :)
    http://treamicii.blogspot.com/2017/02/ferie.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre cytaty, uwielbiam cytaty. :))
    Te na początku mi się spodobały najbardziej.
    Pozdrawiam!

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, ale tylko takie, które trafiają prosto w serce.

      Usuń
  13. Chyba się skuszę :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne są te cytaty, aż chyba wypożyczę książkę:)
    Pozdrawiam
    http://miedzywersami12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam cytaty! Te są genialne! :)
    http://dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie znam książki, ale cytaty jakie wybrałaś są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy cytat jest taaaaaki prawdziwy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Nie powinno się patrzeć tylko na wygląd, przecież dobro wcale nie musi być piękne.

      Usuń
  18. Piękne cytaty! Rzeczywiście dużo można wynieść z tej książki:)
    Aż z przyjemnością ją wypożyczę/kupię!

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne cytaty!
    xoxoklaudia.blogspot.com
    Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądre i prawdziwe cytaty. Z wieloma z nich się zgodzę. Myślę, że pewnie i książka jest bardzo ciekawa :)
    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, chociaż na początku zdawała się być nudna.

      Usuń
  21. Bardzo lubię tego rodzaju posty, a jeszcze dobrze dobrane cytaty sa jak balsam dla duszy.
    Pozdrawiam,
    www.zaczytanawiedzma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię takie posty. Zawsze można przeczytać coś wartościowego.

      Usuń
  22. Bardzo ładne, a zarazem zawierające mądrość cytaty :)

    ZAPRASZAM DO MNIE, KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. będę szczera.. nie cierpię tej kobiety i jej twórczości, niby jej cytaty (wymienione przez Ciebie) są dobre, ale jestem tak bardzo na nia uczulona.. że nie, nic mnie nie przekona

    OdpowiedzUsuń
  24. Czekam na nowy wpis:)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Powiem tak, miałam zamiar przeczytać tą książkę, może i okładka średnio mnie przekonywała, ale ze względu na ciągłą dostępność w bibliotece stwierdziłam, czemu by nie? I wypożyczyłam, ale jakoś nie ciągnęło mnie do niej, a jak już zaczęłam czytać to mi się nie podobała, więc po pierwszej stronie odłożyłam i oddałam (a prawie nigdy tego nie robię, zawsze daję chociaż szansę do połowy). Myślę jednak, że spróbuję jeszcze raz, bo te cytaty są naprawdę ładne :)

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, wiadomo każdy ma inny gust. Mi na przykład za pierwszym razem kompletnie się nie podobała, a za drugim jakoś zmieniłam o niej zdanie.

      Usuń
  26. Kilka lat temu czytałam tą książkę ;) aż teraz mam ochotę do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ten ostatni cytat chyba najpiękniejszy <3 bardzo mądre myśli :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne! :)
    https://devildisorders.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. tajemnice sa po to by pozostaly tajemnicami - piekne!! ja cala reszta cytatow <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie czytałam ,ale chyba przeczytam.
    zapraszam http://jussstynnaa.blogspot.com/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Czekam na nowy wpis, buziaki

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam wyłapywać z książek cytaty, które chwytają mnie za serce. Ale chyba nie jestem w tym osamotniona, bo praktycznie każdy książkoholik ma podobnie :) Świetne cytaty z rewelacyjnej książki.

    Pozdrawiam :)

    Jeśli masz chęć, zapraszam do siebie: annrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń