wtorek, 21 lutego 2017

"Idealna chemia" Simone Elkeles

Na moim blogu dawno nie pojawiła się książka o miłości. Jestem świeżo po przeczytaniu  "Idealnej chemii" dlatego przyszedł czas na zrecenzowanie jej.

  • Tytuł: Idealna chemia
  • Autor: Simone Elkeles
  • Cykl: Idealna chemia (tom 1)
  • Wydawnictwo: Amber
  • Liczba stron: 336
  • Data wydania: 16 kwietnia 2013


Ona
Brittany ma idealne życie,przynajmniej chcę, żeby inni myśleli, że takie ma. Ma dobre oceny w szkole, idealną figurę, jest piękna. Tworzy idealną parę z Colinem. Jednak Brit ma swoje sekrety, które ukrywa pod maską grzecznej i ułożonej dziewczynki. 

On
Alex to niegrzeczny chłopak, członek ulicznego gangu Latynoskiej Krwi, stara się on chronić swoich braci przed tym co spotkało jego. Wszyscy uważają go za ćpuna i handlarza narkotyków.

Miłość, która nie powinna się zdarzyć.
Uczniom z liceum w Fairfields są przypisane etykietki. Uczniów z tej dobrej, bogatszej części miasta i z tej złej, biednej części miasta dzieli mur nie do przebycia. Na lekcji chemii Brit razem z Alexem zostają dobrani w parę do realizacji projektu z chemii. Już od samego początku nastolatkowie nie pałają do siebie sympatią. Nikt nie spodziewa się co może przerodzić się z takiego połączenia, nawet oni sami. Lecz chcąc, nie chcąc coś ciągnie ich do siebie i przeobraża się w uczucie. Oboje wiedzą, że to nie powinno się zdarzyć. Nie w tym stereotypowym mieście jakim jest Fairfields.


  "Igranie z ogniem wcale nie musi oznaczać,że się sparzysz."
 
    "Ale wiem, że kochać kogoś znaczy stracić kawałek siebie." 






Schematyczna powiastka czy coś głębszego?
Według mnie ta książka okazała się schematyczną powiastką, ale ani trochę mi to nie przeszkadzało. Dawno nie czytałam książki o nastoletniej miłości. Powieść okazała się świetnym oderwaniem od historycznych opowiadań, które dotychczas czytałam. Znalazłam się w całkiem bliższym mi świecie. 

Niebezpieczne uczucie, które może zranić.
Miłość, która zaczyna łączyć nastolatków rozwija się stopniowo. Nie jest to jakieś nagłe uczucie, już od samego początku. Żyją oni w dwóch różnych światach, do których żadne z nich nie ma prawa wejść bo wiedzą jak to się skończy. Książka jest pisana z perspektywy Brittany i Alexa. Te dwie relacje przeplatają się wzajemnie. Dzięki temu wiemy co czują bohaterowie i jakie mają zamiary. Powieść napisana jest prostym, współczesnym językiem, którym my, nastolatkowie posługujemy się w życiu codziennym. Nie brakuje młodzieżowego slangu, ale mi to nie przeszkadzało. Jest lekką, niezobowiązującą do jakiś wielkich rozmyślań książkom. 

Brittany
Jest jeden minus w tej książce, a mianowicie główna bohaterka. Nie działała mi na nerwy, ale udawała taką niewinną, a naprawdę to było z niej niezłe ziółko. Bardzo denerwował mnie jej tok myślenia w stosunku do Alexa.

Łamanie konwenansów i stereotypów
Mimo, że jest to lekka książka, dużo przekazuje. Pokazuje ona, że nie ma sensu żyć tak jak każą ludzie. Takie życie nikogo nie satysfakcjonuje i jest toksyczne, zabija człowieka od środka. Uczucia są ważniejsze niż życie w świecie, w którym chcą nas zmienić. 
Ta powieść pokazuje również, że ludzie chowają się pod maskami. Chcemy, żeby nasze życie wyglądało idealnie, choć wcale tak nie jest. Brit chowała się pod maską grzecznej i ułożonej córeczki. Chciała sprostać oczekiwaniom rodziców, nie chciała im dokładać kłopotów.

   
  "Jesteśmy aktorami. Udajemy, że jesteśmy ludźmi, za których chcemy być brani."







Podsumowując
Polecam wam tę książkę jeśli chcecie przeczytać coś lekkiego, a także osobom, które chcą przekonać się do czytania książek. Wnioskując z tego co zaobserwowałam w moim środowisku ludzie, którzy zaczynają czytać lub chcą się przekonać do książek lubią czytać właśnie takie lekkie lektury, o miłości.
Mnie ta powieść przekonała. Moja ocena to cztery gwiazdki.



  "Tak bardzo bym chciała wtulić się w jego ramiona i poczuć wokół siebie ich ciepło, że zastanawiam się, czy medycyna dopuszcza możliwość fizycznego uzależnienia od drugiego człowieka." 





Jakie jest wasze zdanie na temat tej książki? 

57 komentarzy:

  1. Właśnie sobie uzmysłowiłam, że tę książkę widywałam tysiące razy w bibliotece, kiedy jeszcze tam chodziłam :D Zawsze wydawało mi się, że będzie ona o wampirach, bo seria romansów paranormalnych wychodziła w podobnych wydaniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jest wręcz przeciwnie. Porusza ona przyziemne tematy.

      Usuń
  2. hi, ım a new follower on your blog .for gfc ... ı hope you will be back ...
    http://soslubadem.blogspot.com.tr/

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie moje klimaty. I trochę za dużo schematów jak na jedną książkę. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też nie lubię schematów, ale w tej książce mogłam to jakoś przeboleć.

      Usuń
  4. Nie...nie dla mnie taka książka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz ją widzę i możliwe, że skuszę się na nią po małym "wyczytaniu" swojej biblioteczki. Zapowiada się całkiem fajnie i czasem lubie własnie takie historie.
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ją mam na liście tbr, ale zawsze o niej zapominam!! Mam nadzieję, że twój post sprawi, że ją w końcu przeczytam, prędzej niż później

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cytaty brzmią zachęcająco! :3 Może się skuszę^^
    https://devildisorders.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie recenzjujesz :D
    Pozdrawiam
    Ciekawostkiiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Od czasu do czasu można zagłębić się w podobną tematykę. Przyznam, że pierwsze słyszę o niej. Bardzo mi się podobają cytaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię sobie czasem poczytać takiego typu książki, chociaż nie wszystkie przypadają mi do gustu. :D Chętnie poczytałabym o takiej zakazanej miłości ...
    Pozdrawiam serdecznie

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Poczułam się za stara na tę książkę :(
    Pewnie kilka lat temu chętnie bym ją przeczytała ale moje obecne spotkania z takimi powieściami kończą się fiaskiem :(
    Ale tak jak napisałaś młodszych czytelników mogą zachęcić do czytania ;)
    Pozdrawiam :*
    Na planecie Małego Księcia

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja już nie przepadam za takimi książkami, ale kiedyś byłaby to idealna propozycja dla mnie :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa recenzja, choć książka nie w moim typie :)
    Pozdrawiam i zapraszam! ♥
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. nie znam tej ksiązki ale zapowiada sie ciekawie :D
    Pozdrawiam Cieplutko ❤

    blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  16. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/02/snowy-fur.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam nigdy o tej książce, a teraz wszędzie się na nią napotykam, to chyba znak. Pewnie powinnam ją w końcu przeczytać :D

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam nigdy o niej, jednak zapowiada się naprawdę ciekawie :D Muszę ją przeczytać ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie spotkałam jeszcze się z tą książką i nie wiem, czy ja przeczytam. Nie za bardzo interesuje się powieściami miłosnymi
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja je uwielbiam, ale tylko wtedy gdy nie s ya bardyo schematyczne.

      Usuń
  20. W sumie to nie wiem czy bym pokusiła się o jej przeczytanie. Nie mniej jednak kiedy jestem już przytłoczona takimi "ciężkimi" książkami, z chęcią sięgam po "lżejsze" takie jak ta. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Od dawna chciałam ją przeczytać, ale jeszcze nie miałam okazji. A widziałam kiedyś w bibliotece, teraz trochę żałuję, że wtedy nie wzięłam, bo po Twojej recenzji znowu mam na nią ochotę :)
    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię książki w takiej tematyce. Mimo, że wątki jak i bohaterowie są bardzo schematyczni i oklepani, to najchętniej sięgam po takie powieści :D
    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Już sam tytuł jest bardzo intrygujący. Musze się przekonać na własnej skórze co to za książka. Pozdrawiam! ;)
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubie tego typu książki! ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Pierwsza osoba tutaj, która przeczytała tę książkę. Super.

      Usuń
  27. Właśnie miałam się za nią zabrać,na razie czytam "love,rosie"
    dose-of-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez muszę przeczytać! Film jest świetny.

      Usuń
    2. Przeczytałam, obejrzałam i się lekko podenerwowałam. Ja jestem człowiek, który jak coś chce to wali prosto z mostu

      Usuń
  28. Hymm dopiszę do listy do przeczytania <3
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. wydaje sie mega ciekawa!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dobra recenzja, to prawda, że żyjemy w świecie, gdzie każdy jest aktorem i wszyscy noszą maski. Dopisuję do listy. A słyszałaś może o książce "Demonolodzy"? Podobno też bardzo ciekawa. :)

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawa recenzja, ale książka raczej nie w moim stylu, chociaż kto wie, może kiedyś wpadnie mi w łapki i postanowię ją przeczytać.

    Jeśli masz ochotę zapraszam do siebie na konkurs, w którym do wygrania antystresowa kolorowanka dla dorosłych "Inwazja bazgrołów"
    http://otwarte-wrota.blogspot.com/2017/02/doodle-invasion-inwazja-bazgroow-wteczy.html
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Czasem trzeba przeczytać również coś przyziemnego :) pewnie nie sięgnę po tę książkę, ale dobrze wiedzieć o czym jest

    OdpowiedzUsuń
  33. Szczerze to nawet o niej nie słyszałam, ale obecnie jestem na etapie szukania jakiejś ciekawej książki i może sie na nią skuszę :D
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  34. great post! would you like to follow each other on gfc?
    let me know on my blog!
    XX, Rahel - www.justrahel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Niby tylko jeden minus jest w tej książce, ale jak dla mnie niezwykle ważny :) bo główna bohaterka ma jednak diametralny wpływ na fabułę i odbiór książki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Super recenzja :) Jeszcze nie czytałam tej książki, ale mam zamiar!

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba muszę ją przeczytać :)

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń