sobota, 11 lutego 2017

"Złoto głupców" Philippa Gregory

Myślałam, że to ostatni tom, a jednak się myliłam. Z tego co autorka pisze ma zamiar napisać następną część. Jednak wydaje mi się, że już po nią nie sięgnę. Zapraszam na recenzje.

  • Tytuł: Złoto głupców
  • Autor: Philippa Gregory
  • Cykl: Zakon Ciemności (tom 3)
  • Wydawnictwo: Egmont Polska
  • Liczba stron: 344
  • Data wydania: 10 września 2014



Upojona karnawałem Wenecja,
Tajemnica Kamienia Filozoficznego,
Wielkie niebezpieczeństwo i miłość,
która trwa wiecznie.

Luca, Freize, Izolda i Iszrak trafiają do tętniącej karnawałową zabawą Wenecji. Luca razem z młodymi podróżnikami dostał za zadanie zbadanie sprawy fałszerstwa złotych monet, nobli. W trakcie dochodzenia poznają dwoje alchemików, którzy także mają swojego pana. Najprawdopodobniej posiadają oni kamień filozoficzny. Z biegiem czasu na jaw zaczynają wychodzić kolejne niewiarygodne, a czasem przerażające sekrety.

Absurd, absurd i jeszcze raz absurd. Co to w ogóle jest? Książka wzbudziła we mnie wiele emocji. Niestety tych negatywnych. Naprawdę w trakcie czytania tej historii wychodziły na jaw bardzo przerażające fakty, które w pewnym momencie mnie obrzydziły. Co to w ogóle za pomysł. Autorka naprawdę zaszalała. Mi to nie przypadło do gustu. Opowiadanie tym razem jest osadzone w Wenecji, która w tych czasach była miejscem rozpusty. Za to książce należy się plus, ponieważ wprowadziła mnie ona w atmosferę karnawału i całej Wenecji. Pomysł był dobry, ale kompletnie nie wypalony. Jeśli chodzi o wątek z tymi pieniędzmi też był niczego sobie, ale niektórych rzeczy po prostu nie rozumiałam i trudno było mi się na nich skupić. Nie interesuje się za bardzo wartością pieniądza itp dlatego właśnie nie rozumiałam większości rzeczy związanych z tym tematem. Aczkolwiek był on bardzo ciekawy. Jeśli chodzi o wątek miłosny. Nie występował on na pierwszym planie, ale był, chociaż zadziwiał mnie w niektórych momentach. Nic nie jest takie oczywiste jak się wydawało. Gdy patrzę na stronę lubimyczytac.pl wiele osób bardzo dobrze oceniało tą książkę. Ja mam do niej kilka zarzutów, które opisałam powyżej. Bardzo ciężko szło mi czytanie tego tomu, w niektórych momentach przynudzał,a w niektórych naprawdę moje zainteresowanie wzrastało. W całości powieść jakoś mnie nie porwała, chociaż były takie momenty, w którzy nie mogłam oderwać się od książki, ale można je zliczyć na palcach. Książka opowiada o ludzkich słabościach, które potrafią omamić nawet najlepszego człowieka na ziemi. Każdy z nas ma jakieś słabości, ale trzeba z nimi walczyć, ponieważ na tym polega życie. Wiadomo jesteśmy tylko ludźmi i możemy upaść, ale zawsze należy powstać.
Podsumowując skończyłam już z książkami Philippy Gregory. Pokazała mi ona, że historyczne książki mogą być ciekawe i nie trzeba od razu spisywać ich na porażkę. Lubię uczyć się historii, ale nie lubiłam powieści historycznych ta seria mnie do niej przekonała. Ten tom nie jest taki zły, ale też nie jest dobry. Dlatego książce daje trzy gwiazdki. 


"Często zwycięstwo nie ma smaku zwycięstwa"







Czytaliście? A może macie zamiar przeczytać?

30 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2016/10/khaki-shorts.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero od niedawna dałam się wciągnąć w powieści historyczne i przyznaję, że coraz bardziej mi się one podobają. Tę książkę pewnie też przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że wartości przekazane w tej ksiażcę były naprawdę fajne, ale jej główny watek jakoś mnie nie zaciekawił ;)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, jednak nie jest to gatunek dla mnie :) Niemniej wydaje się dość ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Preferuję filmy, zawsze je kochałam oglądam ich bardzo dużo a w dzieciństwie chciałam zostać reżyserem :) Rzadko czytam, ale w końcu gusta są różne prawda? :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam i raczej nie będę ;D Nie jest to książka dla mnie. Pozdrawiam ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie jest gatunek książek które czytam i raczej nie przeczytam bo po prostu mnie nie interesuje ale obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mnie również nie interesował ten gatunek, ale po tych książkach stwierdziłam, że powinnam więcej czytać właśnie tego gatunku. Ja również obserwuje <3

      Usuń
  8. Zamiary na czytanie zawsze są, z czasem trochę gorzej :c

    Pozdrawiam
    <a href="http://toreador-nottoread.blogspot.com> To Read Or Not To Read </a>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, niestety brak czasu występuje u wszystkich.

      Usuń
  9. Łał! Super :)
    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zainteresowała mnie ta seria, będę o niej pamiętać :)

    pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. cool ! thanks for the post

    would you like to follow for follow ? let me know on my blog

    New Post - here

    Check out my ♥Instagram ,Blog╚ovin and
    Google✚

    Stay Gold

    OdpowiedzUsuń
  12. Musi to być ciekawa książka, jednakże na razie nie jestem w stanie czasowo czytać książek ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale mam nadzieję, że kiedyś ją przeczytasz.

      Usuń
  13. Mi nie przypadła do gustu w sumie, nie przepadam za takim gatunkiem :( Chociaż okładka ciekawa!
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać okładki tych książek są bardzo ładne.

      Usuń
  14. such a nice book :) thanks for your review!

    do you want to follow each other on gfc? i follow you :)

    have a nice day!

    annashines.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że tyle w niej absurdów i wypada słabiej niż inne części. ;/

    OdpowiedzUsuń
  16. Twoim opisem zachęciłaś mnie do tej książki. Okładka jest mega. xD
    Ładny blog ♥
    Jeżeli chcesz wpadnij do mojej krainy: https://emi-chan-magicworld.blogspot.com/
    XOXOXO

    OdpowiedzUsuń
  17. Może powinnam się jednak skusić :D widziałam gdzieś tę książkę i naprawdę wahałam się nad lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam 1 i 2 część, a do trzeciej nie mogę się zebrać :/

    http://paulina-pala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś zaczęłam czytać jakąś książkę historyczną tej autorki ze względu na występowanie tam Tudorów. Jednak skończyło się na tym, że zaraz ją odłożyłam.
    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń