sobota, 22 kwietnia 2017

"Jak znaleźć księcia z bajki w stawie pełnym ropuchów?" dr Kenneth Ryan

Oto mój pierwszy poradnik, który przeczytałam. Wcześniej jakoś nie ciągnęło mnie do tego typu książek, ale po przeczytaniu tego poradnika myślę, że będę częściej po nie sięgać.





  "Wielka moc wiąże się z wielką odpowiedzialnością." Ben Parker

  "Jeśli w małżeństwie panuje miłość, w domu panuje harmonia: jeśli w domu panuje harmonia, w społeczeństwie panuje radość : jeśli w społeczeństwie panuje radość, w państwie panuje dobrobyt: jeśli w państwie panuje dobrobyt, na świecie panuje pokój." Przysłowie chińskie


Nie mam pojęcia jak opisać tematykę tej książki dlatego pozwolę przywołać sobie opis z tyłu książki.
  •  „Udaję silną przed światem, ale w głębi serca boję się,że nigdy nie znajdę mężczyzny, który mnie pokocha”.
  • „Wszyscy wartościowi mężczyźni są już zajęci”.
  •  „Nie zatrzymam przy sobie chłopaka, jeśli nie pójdę z nim do łóżka”.
 Brzmi znajomo? Nie ty jedna dochodzisz do takich wniosków. Wiele kobiet czuje dokładnie to, co ty – są zniechęcone pozornym brakiem odpowiednich kandydatów na męża lub rozczarowane własnymi naiwnymi decyzjami, które podjęły, próbując ratować związek bez przyszłości.
Pragniesz poznać swojego księcia, ale z twoich doświadczeń wynika, że dokoła krążą jedynie stada ropuchów. Nie załamuj się.
W książce, którą trzymasz w ręku, znajdziesz praktyczne rady, dzięki którym zwiększysz prawdopodobieństwo poznania wartościowego mężczyzny, z którym będziesz mogła stworzyć trwały związek, nie gromadząc po drodze emocjonalnego bagażu.

Nie byłam przekonana co do tej książki, ponieważ nie lubię gdy ktoś mi coś doradza. Naprawdę, a do tego jeszcze w sprawach emocjonalnych. Długo odkładałam  przeczytanie jej, aż w końcu się przemogłam. Może zacznę od plusów tego poradnika. Czytając pierwsze rozdziały tej książki czułam  jakby autor pisał o mnie, o tym co czuje i jakie  "taktyki" stosuje. Jego spostrzeżenia były wyjątkowo trafne. Spodobało mi się to porównanie do ropuchów i książąt. Nauczyłam się jak ich odróżniać. Czytając tę książkę miałam wrażenie jakby autor rozumiał mnie i moje poglądy na świat. Pierwsze rozdziały naprawdę mnie zaciekawiły, ale później w książce były poruszane takie sfery życia, które mnie tak za bardzo nie dotyczyły, ale przydadzą się na przyszłość.  A teraz przejdźmy do minusów. Z natury jestem buntowniczką, nie lubię gdy ktoś mi coś karze, a niestety takie wrażenie miałam czytając ten poradnik. Czułam się jakby dr Ryan kazał mi robić to co on pisze. Wydawało mi się, nie piszę, że tak było, że książka była pisana w trybie rozkazującym. Jakbym musiała to wszystko zrobić. Autor pokazuje nam jak chronić serce, ale ja uważam, że nigdy nie unikniemy zranienia. Takie jest życie. 
Czy ten poradnik mi pomógł? Tak. Dokształciłam się w temacie związków, komunikacji i relacji. Mogłam z niego wyciągnąć dużo wniosków. Ale moja natura czasem psuła mi czytanie książki. Miałam czasem wrażenie, że autor odciąga mnie od osobników płci przeciwnej, ale to tylko moje wrażenie. Poradnik oceniam na trzy gwiazdki, nie uważam, że jest  to zła książka, wyciągnęłam z niej wiele wniosków. Jednak znalazło się kilka minusów, które mi przeszkadzały. Jedno jest pewnie zacznę czytać poradniki!





Mam także dla was wiadomość dotyczącą konkursu na blogu  www.rzeka-opowiesci.blogspot.com
Z okazji wiosny autorka bloga zorganizowała konkurs literacki, którego   celem jest  pobudzenie wyobraźni i  twórczej aktywności w dziedzinie literatury, doskonalenie warsztatu pisarskiego oraz rozwijanie umiejętności pisarskich, ze wskazaniem na poprawność stylistyczną i językową utworu.
Praca może mieć dowolny wstęp, rozwinięcie, zakończenie, lecz koniecznie musi pojawić się jedno podstawowe hasło:

wolność
 
oraz pięć z dziesięciu haseł:
pizza
serce na dłoni
antypatia
lodowata woda
ksiądz
ciemny interes
szukać wiatru w polu
złośliwa dziewczynka
mieszkanie
zielone spodnie
Konkurs trwa do 17 maja 23.59.Do wygrania są nagrody książkowe także to naprawdę świetna sprawa. Więcej informacji znajduje się na blogu www.rzeka-opowiesci.blogspot.com
Uważam, że ten konkurs jest naprawdę ciekawy i dlatego postanowiłam tu o nim do was napisać. Trzymam za was kciuki!


 
Co myślicie o poradnikach?
Zainteresował was ten poradnik?


32 komentarze:

  1. Ciekawy ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Śmiszna mi się ta książka wydaje... xd
    Fajny nowy nagłówek :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie przepadam za takiego typu poradnikach. mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie przepadam, ale dostałam ją w prezencie więc przeczytałam.

      Usuń
  4. Super post :)
    Zapraszam do mnie http://natallieisme.blogspot.com/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dotyczy mnie tematyka takiej książki, więc raczej bym po nią nie sięgała

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie to raczej nie sięgam po poradniki, jednakże niektóre rzeczywiście mogą być przydatne, wbrew naszej niechęci :). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie sięgam to mój pierwszy, ale może jeszcze coś przeczytam.

      Usuń
  7. Haha mi by się przydała ta książka :)

    http://imcaroline14.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna okładki książki^^ rozbawiłam się
    co powiesz na wzajemną a obs?
    daj znać, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za poradnikami, ale ten wydaje się fajny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Być może mi sie spodoba :)

    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nikt mnie nigdy nie namówi na poradniki , wole dochodzić do wszystkiego sama nawet kiedy ma to zająć dłużej ;)
    Podobają mi sie Twoje recenzje i blog w ogóle. Dodaje do obserwowanych i będę zaglądać.
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje <3 Ja również obserwuje.

      http://weruczyta.blogspot.com/

      Usuń
  12. Niestety ae nie gustuje w poradnikach, jakoś chyba nie czas u mnie na tego rodzaju ksiazki

    OdpowiedzUsuń
  13. Związki...niezwykle trudny temat. Warto czasami poradzić się kogoś starszego, bardziej doświadczonego. Taki poradnik może być dobra sprawa. Ale i tak najwięcej uczymy się na własnych doświadczeniach i błędach.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tak uważam. A w tym poradniku autor ostrzega nas przez błędami... to bez sensu.

      Usuń
  14. nie moja tematyka <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Swojego księcia spotkałam już dawno temu, więc raczej nie sięgnę po ten poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jakoś nie mam czasu na książki.. :\
    CLICK- MY BLOG! Poklikasz ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale świetna poduszeczka! :D
    Co do książki to może kiedyś, nie mówię nie.. jak znajdę czas to pomyślę o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja za poradnikami nie przepadam, poza tym temat nie dla mnie ;) Ps masz super poduchę! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. chętnie przeczytam ten poradnik!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie skupiam uwagi raczej na poradnikach ani tego typu książkach, ale myślę że mogłabym przeczytać :) Zawsze to coś innego, nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja rzadko kiedy sięgam po tego typu książki :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja poradniki czytam bardzo często, ale nie przywiązuję do nich wagi. Bardziej są dla mnie metodą obserwacji problemów, z jakim borykają się ludzie dookoła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zachęciłaś mnie do tego :)lubię czasami czytać jakieś poradniki :)
    http://krystalicznaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa książka. :) I ten tytuł. :D
    Ja lubię poradniki, można wyciągnąć z nich wiele przydatnych informacji, a wiadomo, że zastosuję się do tego, do czego chcę, nikt mnie do niczego nie zmusi.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń