czwartek, 27 kwietnia 2017

"Ponad Wszystko" Nicola Yoon

Słyszałam już o "Ponad Wszystko" dobry czas temu i od razu zapragnęłam przeczytać tę pozycję. Przygotujcie się na słodzenie, ponieważ dla mnie ta książka była cudowna!






"Wszystko niesie ze sobą pewne ryzyko. Nierobienie niczego też jest ryzykowne. Decyzja należy do ciebie."

Madeline choruje na bardzo rzadką chorobę. Ma alergię na cały świat. Nie tu nie chodzi o to, że przechodzi ona jakiś młodzieńczy bunt, Madeline ma naprawdę alergię na cały świat. Od siedemnastu lat jest uwięziona w domu. Z dziewczyną kontaktuje się wyłącznie mama i jej pielęgniarka. Jej mama jest lekarzem dlatego jest przez cały czas pod opieką medyczną. Madeline jest niezwykle inteligentną dziewczyną, czyta mnóstwo książek i doucza się przez internet.

"Tego jestem pewna: jedno pragnienie rodzi kolejne. To jak studnia bez dna"

Pewnego dnia gdy dziewczyna wygląda przez okno widzi...chłopaka. Do domu obok wprowadzili się nowi sąsiedzi, a ich synem jest tajemniczy chłopak. Jest wysoki, szczupły, ubrany na czarno. 
"Nasze spojrzenia się spotykają. Obserwuje go z oddali. Już wiem, że moje życie właśnie się zmieniło. 
Nieodwracalnie.
I wiem, że to będzie katastrofa."

"Wszechświat, który może narodzić się w mgnieniu oka, tak samo szybko może zniknąć."

Książka porwała mnie od pierwszych stron. Jest to miła, wzruszająca i zaskakująca historia. Książkę bardzo szybko się czyta, przeczytałam ją w niecałe dwa dni. Pozwólcie, że pozachwycam się nad okładką. Jest po prostu cudowna. W środku powieści znajdują się maile, chaty, wycinki z notesu i wiele, wiele innych. Uwielbiam gdy książki są tak prowadzone, a szczególnie przy tej, ponieważ relacja Madeline i Olly'ego była budowana przez internet. Zewnątrz jak i w wewnątrz książka prezentuje się pięknie. Historia ukazana na tych stronach jest cudowna i idealne na ciepłe, wiosenne dni.



"Czasami czytam ulubione książki od tyłu. Zaczynam od ostatniego rozdziału i przesuwam się ku początkowi. W ten sposób bohaterowie przechodzą od nadziei do rozpaczy, od samoświadomości do zwątpienia. W romansach pary zaczynają jako kochankowie, a kończą jako dwoje obcych sobie ludzi. Książki o dorastaniu stają się powieściami o utracie sensu w życiu. Ożywają ulubieni bohaterowie." 

Wiadomo, że w książce pojawia się wątek romantyczny jednak uważam, że nie był on oklepany. Relacja dziewczyny i chłopaka, buduje się przez internet. Oczywiście odczuwają minusy, ale przynajmniej mogą rozmawiać. We współczesnych czasach ludziom również łatwiej jest budować relacje przez internet. Olly zmienił życie Madeline. Dziewczyna wie, że ich związek nie ma przyszłości, ale ich uczucia są silniejsze. W książce nie skupiamy się tylko na problemach Madeline, ale także na innych sprawach.

"Uderza mnie spokój, jaki bije z jego ruchów. To niemal medytacja. Jego ciało stanowi sposób ucieczki od świata, podczas gdy ja   tkwię zamknięta w swoim jak w więzieniu."

Bardzo spodobała mi się główna bohaterka. Jest taką moją literacką bratnią duszą. Coś czuję, że mogłabym się z nią zaprzyjaźnić. Mimo, że naprawdę znalazła się w trudnej sytuacji nie użalała się nad sobą. Bardziej niż o siebie dbała o innych.  Jej pielęgniarka sama to zauważyła.

"Widzę początek i koniec czasu. Dostrzegam nieskończoność. Po raz pierwszy od bardzo dawna pragnę więcej, niż mam."

       Z tej książki zrozumiałam jak jedna osoba może mieć wpływ na nasze życie. Negatywne lub pozytywne, ale zawsze ma. Czasem chcemy żyć tylko dla tej osoby i nie wyobrażamy sobie życia bez niej. Ale gdyby to było naprawdę niemożliwe? Czasami trzeba wybrać życie bez tej osoby. Mimo, że na początku może boleć nie będziemy żyć w bańce mydlanej. Jedna osoba może nas ograniczać, a druga uwalniać.

  • "To właśnie dlatego ludzie się dotykają, czasem słowo to za mało."

Podsumowując książka naprawdę mi się spodobała. Dla mnie nie ma ona żadnych wad i jest po prostu idealna. A to co zrobiła na końcu autorka...mistrzostwo. Gdy już jesteśmy świadomi zakończenia ona podaje nam wielką bombę! Książkę polecam wam z całego serduszka i mam nadzieje, że cytaty wam się spodobały.















49 komentarzy:

  1. Książka dla mnie bez zastrzeżeń, lekka i przyjemna, gdyby nie zakończenie, dla mnie to było dziwne, nie wiem nietypowe. Matka chciała dla niej jak najlepiej, więc nie rozumiem trochę zakończenia książki, dla mnie powinno zakończyć się, że jest to niespotykane i wyzdrowiała, chociaż możliwe, że po prostu zbyt dużo oczekiwałam od książki, która jest naprawdę bardzo dobra, tylko zakończenie... Pozdrawiam ciepkutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się właśnie podobało! Ale wiadomo każdy odebrał to inaczej :)

      Usuń
  2. Potrzebuję teraz takiej dobrej książki :) myślę, że z tym tytułem bym się polubiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę to przeczytać!
    W sumie zachęcił mnie do tego zwiastun filmu na podstawie tej książki i od tamtego czasu zaczęłam czytać recenzje i praktycznie wszystkie są pozytywne - czuję, że ta książka mi się spodoba. :)
    A w dodatku idzie maj - a jakoś tak idealnie mi pasuje do okładki, więc to chyba znak że czas najwyższy ją przeczytać! :D
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł muszę przyznać obił mi się gdzieś o uszy.
    Książka wydaję się bardzo przyjemna:) Teraz mam do przeczytania dwie inne książki, ale możliwe, że po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. widziałam zwiastun zrobiony na podstawie tej książki i miałam iśc na premiere filmu, ale chyba też przeczytam książke ! <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak czytam pierwsze zdanie i skojarzyło mi się z filmem ,,Everything everything'', sprawdziłam i to właśnie to. Na razie oglądałam tylko zwiastun, więc książka jeszcze może być pierwsza ;)
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Siedzi u mnie i się kurzy już od dłuższego czasu. Muszę w końcu przeczytać, bo zapowiada się naprawdę świetnie! Pasuje przeczytać ją jeszcze przed obejrzeniem ekranizacji :)
    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Nie mogę się doczekać ekranizacji.

      Usuń
  8. Jedna z moich ulubionych książek! Z niecierpliwością czekam na premierę filmu, mam nadzieję, że będzie podobny do książki haha
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czekam, ale nie podoba mi się aktorka, która gra główną bohaterkę. Nie tak ją sobie wyobrażałam.

      Usuń
  9. wydaję się być ciekawa książką ! :)

    suszilifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, z każdą kolejną recenzją, nieważne czy pozytywna, czy negatywna, jakoś tracę zapał do czytania tej książki ;/

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dla tego, że przez wszystkich jest zachwalana?:)

      Usuń
  11. Wydaje sie byc swietna i chyba sie na nia skusze!


    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuje już od dawna. Masz świetnego bloga.

      Usuń
  12. Nigdy nie słyszałam o tej książce, nawet jej nie widziałam, ale Twój post zachęcił mnie do sięgnięcia po nią. Wydaje się być naprawdę super!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/04/13-reasons-why_29.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo już słyszałam o tej książce, chyba pora po nią wreszcie sięgnąć :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka właśnie czeka u mnie w schowku na świecie książki - czeka na zakup :D
    Jestem jej mega ciekawa <3


    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. pierwsze słyszę, ale chyba muszę znaleźć na nią chwilkę :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałam tak bardzo opisać jej fabułę na egzaminie gimnazjalnym w rozprawce "marzenia mają sprawczą moc". Zapomniałam o niej i godzinę po egzaminie przypomniało mi się, że to kopalnia argumentów. Chciałam się posiekać... Ale już niedługo ekranizacja. Ciekawe jak im to wyjdzie :)
    Jeśli tak, jak ja uwielbiasz książki zajrzyj do mnie www.pod-lodem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie przeczytałam jej przed egzaminem. Byłoby o czym pisać haha.

      Usuń
  17. Ba! Ja od początku wiedziałam, że mamusia coś kręci! haha

    OdpowiedzUsuń
  18. Super recenzja! Książka już znajduje się w mojej biblioteczce, nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :) I te piękne cytaty... ♥

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    MÓJ BLOGFANPAGE

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie tu u Ciebie. Bardzo inspirujesz ♥ Obserwuję bo warto!

    Last Dream By Me *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  20. nie słyszałam wcześniej o tej książce :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zamówiłam wczoraj tą książkę (: Już nie mogę się doczekać, aż dojdzie.
    Mój blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  22. Fabuła niby przewidywalna i dość pospolita, ale jednak jest coś co ciągnie do tej książki. ;) Ostatnio miałam fazę na same fantasy i horrory (w szczególności na Kinga - cud, miód i orzeszki), więc chyba zrobię sobie przerwę i zamówię jakąś "luźniejszą" książkę - ta spełnia kryteria. :D
    Pozdrawiam!
    Haniko
    przygodyashley.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam tylko jedną książkę Kinga, coś czuję, że to błąd.

      Usuń
  23. Muszę ją kupić *.* Nie słyszałam o niej wcześniej, ale naprawdę mnie zachęciłaś :)
    na-wrotkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny blog i wszystko co się w nim znajduje!;P
    Rob dalej swoje i nie przejmuj sie opinią innych;>
    Tak trzymaj! flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej! Świetny post :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wielką chęć mam na tę książkę od dawna. Czytałam różne opinię, cieszę się że Twoja jest pozytywna.
    I to piękne znaleźć swoją bratnią duszę w literackim świecie :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Też lubię, gdy w książce są notatki i inne zapiski bohatera :). Twoja recenzja zachęciła mnie do jej przeczytania i coś czuję, że też chyba w niej utonę, gdy ją będę mieć. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytam, bo bardzo zaciekawiłaś mnie tą recenzją! Lubię takie wątki w książkach i mam nadzieję, że uda mi się ją jak najszybciej kupić. Na pewno pochłonę w jedną czy dwie noce :p
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Oglądam cię na snapie Jessmili jesteś naprawdę prze miłą osóbką.

      Usuń
  29. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą pozycją, na pewno położę na niej swoje łapki

    mystery-japanese-box.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Czym prędzej muszę po nią sięgnąć! Świetna recenzja!
    https://wroclawianka-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Kusisz, kusisz :D Jestem jeszcze bardziej ciekawa tej książki :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń