czwartek, 13 kwietnia 2017

"Szklany Tron" Sarah J.Maas

W końcu! O "Szklanym Tronie"pisałam już w poście 5 książek, które chciałabym przeczytać. Nareszcie przeczytałam tę książkę i nie będę ukrywać jestem nią zachwycona!

 


"-Masz straszne blizny-rzekł cicho.
Zabójczyni oparła dłoń na biodrze i podeszła do drzwi garderoby.
-Wszyscy nosimy blizny, Dorian. Jedyna różnica polega na tym, że moje są bardziej widoczne od innych."

Siedemnastolenia Celaena jest wyszkoloną zabójczynią, jedną z najlepszych, popełniła jednak fatalny błąd. Została złapana i skazana na dożywotnią niewolniczą pracę w kopalni soli Endovier, lecz otrzymuje ofertę od księcia Doriana. Celaena musi walczyć na śmierć i życie w turnieju o tytuł królewskiego zabójcy. Jeśli wygra– będzie wolna, jeśli przegra–jej wybawieniem będzie śmierć. Uczestnicy turnieju giną w tajemniczych okolicznościach. Czy Celaena zdoła zdemaskować zabójcę, zanim sama stanie się ofiarą?

"Tyle książek i ani jednego człowieka,który by po nie sięgnął!"

Nie będę ukrywać na początku nie mogłam wgryźć się w tę historię. Wydawało mi się, że to co pisali inni recenzenci było kłamstwem. Lecz później, gdy akcja zaczynała się rozkręcać nie mogłam oderwać się od tej książki. Tak jak myślałam- pokochałam ją. Nie jestem jakąś wielką fanką fantastyki, ale myślę, że zacznę jej czytać więcej, dzięki tej książce i o wiele więcej książek z tego gatunki znajdzie się w mojej biblioteczce. Historia ukazana w książce jest fantastyczna i znajdziemy w niej magię. Było dużo śmiesznych momentów, w których nie mogłam powstrzymać uśmiechu, ale też pojawiały się smutne sytuacje, w których łza mogła zakręcić się w oku.Uwielbiam takie książki i to właśnie kolejny plus tej powieści.

  "Nazywam się Celaena Sardothien – szepnęła. – Choć moje imię nie ma znaczenia. Możesz mnie nazywać Celaeną, Lillian albo suką, a ja i tak cię pokonam."

Celaena! Dziewczyna, której boi się cały świat. Wszyscy myślą, że to jakaś starsza kobieta, nie spodziewają się, że zabójczyni to siedemnastoletnia dziewczyna. Zabijała za pieniądze, jednak na skutek błędu, który popełniła zostaje złapana i zesłana do kopani w Endovier. Ludzie w niej umierają po bardzo krótkim czasie ona przeżyła w nim rok. Od razu zgadza się na propozycję księcia, chcę być wolna.
 Przeżyła bardo wiele, wycierpiała bardzo wiele, nienawidzi króla Aderlanu, a ma zostać jego obrończynią.


  "Wolę, żeby ludzie mnie nienawidzili niż ignorowali."

Celaena to na pewno bohaterka z jajami. Silna kobieta. Umie o siebie zadbać nie potrzebuje pomocy mężczyzny by się obronić. Jest inna niż wszystkie dziewczęta , które czekają na swojego księcia z bajki. Może zabić człowieka z zimną krwią. Na początku książki jesteśmy wpuszczeni do jej umysłu i za każdym razem gdy Celaena rozmyśla o morderstwie dowiadujemy się co by zrobiła. Myślałam, że jej nie polubię. Bo jak tu można polubić zabójczynię? Ale ją pokochałam. W czasie rozwoju powieści poznajemy druga odsłonę zabójczyni. Jest wrażliwa, kocha czytać książki, mądra i można z nią porozmawiać o wszystkim. Pod tą powłoką morderczyni kryła się zwykła nastolatka.

"Bariery topiły się z każdym dniem. To on na to pozwalał. Znikały, gdy słyszał autentyczny, szczery śmiech dziewczyny. Kurczyły się, gdy widział ją śpiącą z twarzą na otwartej książce. Malały, bo wiedział, że zwycięży w turnieju."

Co to by była książka gdyby nie było wątku miłosnego. Wątki miłosne bardzo lubię, nie przeszkadzają mi, wręcz uwielbiam je. Po przeczytaniu "Szklanego Tronu" zdobyłam nowego książkowego narzeczonego a jest nim Chaol. Na początku byłam zakochana w księciu Dorianie, ale później jego zachowanie zaczęło mnie irytować. Za to Chaol... Na początku książki był dla mnie taki nijaki, ale pod wpływem pewnych wydarzeń pokochałam go. Okazał się wrażliwym mężczyzną. Bardzo lubię bohaterów, którzy pod powłoką sztywniaka skrywają coś głębszego i tak właśnie było z Chaolem.

  "Patrzył, jak tańczy samotnie, pogrążona w marzeniach. Wiedział, że marzy o kimś innym. Nie o nim. [...] Patrzył na nią, aż westchnęła i weszła do środka. Ani razu nie spojrzała w dół."

Szukając w tej książce drugiego dna zrozumiałam, że człowieka nie powinno oceniać się po okładce. Większość z nas tak robi... ja też. Książka pokazuje, że nawet zabójczyni może być delikatna i dziewczęca. Zamykamy się na niektóre osoby przez opinię o nich tracąc w ten sposób okazję do poznania kogoś ciekawego. Oczywiście wiem, że konfrontacja z zabójczynią mogłaby się źle skończyć, ale teraz chodzi mi o inne typy osobowości. Przez to, że zamykamy się na drugą osobę tracimy szansę poznania jej. Sama tego doświadczyłam i teraz nadrabiam chociaż jest jeszcze wiele osób na które się zamknęłam i to było ogromnym błędem. Ogromnym.

 "Bez względu na to, co się zaraz wydarzy - powiedziała cicho - chcę ci podziękować.
Kapitan przechylił głowę .
- Za co?
(...)
- Za to, że dzięki tobie moja wolność nabrała sensu.
"
 
Podsumowując książka ukazuje cudowną historię, przy której można się śmiać, a także płakać. Pokochałam tę książkę i mimo nie tak dobrego początku nadrobiła rozwojem akcji. Myślałam, że rozpoznam kto był zabójcą, ponieważ byłam na tym samym tropie co Celaena lecz nie trafiłam i bardzo się z tego cieszę bo to dowodzi, na to że książka wcale nie jest przewidywalna. Nie znajduję żadnych minusów dla tej książki jest cudowna, kocham ją i serdecznie wam polecam. Na pewno sięgnę po kontynuacje, mam nadzieje, że jak najszybciej.

 
 







56 komentarzy:

  1. Uwielbiam fantastykę :)
    Myślę, że polubiłabym się z tą książką :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie, jakaś zmowa przeciwko mnie chyba! :P Już któryś raz z kolei czytam recenzje książki tej autorki... A mi wstyd, bo dalej za nic się nie zabrałam i jej twórczość jest dla mnie obca :( Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać wszystkie jej książki do końca tego roku *.*

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah :) Trzymam kciuki, żeby się udało!

      Usuń
  3. Nie ciekawią mnie książki tego typu, zdecydowanie bardziej wolę książki obyczajowe czy jakieś romansidła haha
    Ale recenzja bardzo dobra, pozdrawiam x

    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. hello dear, congratulations on your blog, your posts are really interesting !!! I wait in my blog, I just wrote a post dedicated to the beauty of our hair.
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/2017/04/vuoi-dei-supercapelli-scegli-i.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem chyba jedną z małej grupki osób, która jeszcze nie czytała tej serii. Czas nadrobić i już od pewnego czasu czaję się na nią :)
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Musisz koniecznie przeczytać drugą część - jeszcze lepsza od pierwszej. <3
    Podziwiam Maas za wykreowanie takiego świata oraz wspaniałych bohaterów (Chaol jest po prostu doskonały <33 :D).
    Jeszcze tylko kilka dni i piąty tom - portfelu szykuj się <3 xDD
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ją podziwiam. Mój portfel teraz będzie się szykował na drugą część :)

      Usuń
  7. Też chciałabym przeczytać tę książkę, ale póki co wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie nici z tego.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, team Chaol! <3
    Muszę wreszcie sięgnąć po kolejną część, by dowiedzieć się, dlaczego ludzie z czasem zmieniają zdanie co do tego shipu :(
    Pozdrawiam! :)
    Zapraszam na mój kanał na YT

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana koniecznie musisz czytać kolejne tomy. Z Sarah J. Maas jest tak, że im dalej w las, tym jest tylko lepiej!
    Pozdrawiam :)

    http://oddam-ci-ksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) Już nie mogę się doczekać aż zabiorę się za kolejne części.

      Usuń
  10. Ja i Szklany Tron... nie, nie lubimy się XD Ja osobiście widzę tam błąd logiczny na błędzie ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Zastanawiam się, czy jej nie przeczytać w bliskim czasie i chyba się zdecyduję :D Pozdrawiam!
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, w końcu Szklany Tron! Kocham <3 Świetny wpis i zdjęcia, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale chętnie się skuszę!
    https://katemi21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę wypożyczyć tą książkę ;) Może mi się spodoba? :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka przeczytana i teraz czekam już na najnowszą część. Jednakże najbardziej zachwycił mnie "Dwór mgieł i furii" tej autorki ♥♥

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello!! I love your blog !! your posts are really very interesting !! I wait in my blog, I have just published a post dedicated to the beauty of our hair. I wait for you
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/2017/04/vuoi-dei-supercapelli-scegli-i.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam tej książki, ale zapowiada się ciekawie. Może kiedyś się skuszę na nią. Wesołych Świąt!

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy blog. Też uwielbiam książki! <3 Ja robię jednak blog o fotografii: http://photographymypassionwiki.blogspot.com/ ZAPRASZAM! ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Very cool post, Darling! Wonderful photos!
    I'd be happy friendship blogs ♥
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  20. nie słyszałam o tej książce !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja koleżanka czytała i bardzo jej się podoba ale ja nie lubię takich książek
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam, ale z drugiej strony nie wiem czy skusiłabym się na nią :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam całą serię na półce (oprócz najnowszego tomu), ale jeszcze nie czytałam. Od autorki znam "Dwór Cierni i Róż". Świetna książka, planuję dorwać się do kontynuacji :) pozdrawiam + obs.
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo intrygująca książka,z chęcią ją przeczytam w wolnym czasie:)

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  25. ciekawa książka ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Życzę zdrowych, pogodnych i wesołych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  27. would you like to write a sponsor post for us?Please contact louise@chicv.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Looks like a great read. I love fantasy stories!

    Madame X
    The Flower Duet

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czytałam i nie słyszałam o takiej książce, ale uwielbiam taki rodzaj książek, więc na pewno w najbliższym czasie ją przeczytam.
    Bardzo fajny blog, można się tutaj dużo dowiedzieć, przydatny post.
    Pozdrawiam miłego dnia :)
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie moja tematyka, ale ciekawa recenzja :)
    Czekam na kolejny wpis! Pozdrawiam i zapraszam ♥
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Love it soooo much! Anyway, would you like to support each other's blog by following each other? Please let me know, thank you! ❤

    MARY MARÍA STYLE

    OdpowiedzUsuń
  32. Oj ja totalnie nie zaliczam sie do fanek tego gatunku :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. As your blog, this book review seems to be amazing :D Super complete as I like :D
    Keep it up <3

    I'm new GFC follower. Hope you can follow me back <3

    NEW OUTFIT POST | And That's How It All Started Again…
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Genialna recenzja! Bardzo zachęcająca prawdę powiedziawszy po przeczytaniu twojego postu mam wielką ochotę zapoznać się z tą książką. Bardzo lubię fantastykę i takie podobne klimaty :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawa recenzja, choć w sumie rzadko sięgam po fantastykę ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawa fabuła, będę musiała rozejrzeć się za tą książką :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie słyszałam o niej, ale wygląda mega ciekawie :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  38. Do fantastyki co raz bardziej się przemagam.
    Nie widziałam i nie słyszałam, lecz nie ukrywam, że Twoja recenzja mnie zachęciła ;)
    Uwielbiam, gdy książka wywołuje w czytelniku tyle emocji.
    Poszukiwanie sprawcy również jest świetne, a zwłaszcza, gdy jest on nieprzewidywalny :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Czytałam i naprawdę jest świetna ❤

    OdpowiedzUsuń
  40. Nigdy o niej nie słyszałam, ale wow, zapowiada się świetnie. Już pierwsze słowa twojej recenzji mnie urzekły ! Przeczytam na pewno !

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. To nie jest do końca moja tematyka książek, ale ta wydaje się bardzo ciekawa :)
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam całą tą serię <3 Sarah J. Maas to mistrzyni :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń