czwartek, 27 lipca 2017

5 książek idealnych na wakacje

Do końca wakacji został nam jeszcze miesiąc :) Powinniśmy go najlepiej wykorzystać także pod względem czytelniczym, dlatego dziś mam dla Was 5 książek idealnych na wakacje. Będą to lekkie i przyjemne książki, które można przeczytać w jeden letni wieczór. Ewentualnie w kilka letnich wieczorów :)




1."Lekcje Miłości" Jacqueline Wilson



 Powieść opowiada o piętnastoletniej Prue i jej życiu w cieniu despotycznego ojca. Razem z młodszą siostrą Grace nie chodzą do szkoły. Uczy je ojciec. Pewnego dnia ich rodziciel trafia do szpitala, a Prue, jej matka i siostra zaczynają się wyzwalać spod wpływu domowego tyrana. W szkole, do której zapisuje je matka, najsympatyczniejszą postacią okazuje się młody nauczyciel plastyki. Dla Prue bardzo szybko staje się najważniejszą osobą w życiu.  
Książkę już zrecenzowałam także odsyłam was do mojej recenzji ⏩Lekcje miłości
Gorąco polecam! 

2."Diamentowe Dziewczyny" Jacqueline Wilson



Dixie, Rochelle, Jude i Martine to siostry. Każda z nich ma innego ojca. Tylko mama mieszka z nimi i spodziewa się kolejnego dziecka. Tym razem na pewno będzie to chłopiec. Przeprowadziły się do większego, ale nędznego domu w bardzo nieciekawej okolicy. W nowym miejscu Rochelle szybko zaczęła flirtować, Jude wdała się w bójkę, Martine uciekła do swojego chłopaka. Dixie, największa marzycielka w rodzinie zyskała przyjaciółkę i przypadkowo poznała sekret mamy.
Znowu książka tej autorki. Jest po prostu idealna na lato i na przeczytanie ją jednym tchem. Porusza naprawdę poważne problemy, a mimo to jest przyjemna i lekka. Nigdy nie sądziłam, że spodoba mi się książka, w której narratorką jest mała dziewczynka. A jednak!

3. "Gwiazd Naszych Wina" John Green 

Nie mogło zabraknąć oczywiście mojego ulubieńca. To moja najukochańsza książka. Opowiada o siedemnastoletniej Hazel Grace, która jest chora na raka. Pewnego dnia na grupie wsparcia poznaje Augustusa Watersa, niewiele starszego od siebie chłopaka. Ich wspólna historia nikogo nie pozostawia obojętnym.
Mimo, że książka jest trochę "filozoficzna" myślę, że nadaje się na wakacyjny czas. Jest moim ulubieńcem wszech czasów polecam ją każdej osobie i tutaj jej nie mogło po prostu zabraknąć.  A do tego jest bardzo uniwersalna. Za każdym razem gdy ją czytam odbieram ją inaczej, reaguje inaczej na niektóre sprawy lub znajduje ukryte znaczenia. Jej jeden raz nie można przeczytać! Rok temu napisałam recenzje tej książki także was na nią zapraszam. Była wtedy krótka, ale treściwaGwiazd Naszych Wina 

 4. "Bóg Nigdy Nie Mruga" Regina Brett


Pięćdziesiąt wskazówek. Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy, inspirujące modlitwy i wypisy z lektur; przypomina o sile psalmów i prostych sentencji.  
Tej książki nie przeczytałam jeszcze do końca, ale naprawdę mnie zainteresowała i do niektórych rad staram się stosować. Jest to lektura, która zmusza nas do zastanowienia się nad własnym życiem.  

5. "Tajemniczy Ogród" Frances Eliza –Burnett 

Myślę, że wakacje to idealny czas na powrót do książek z dzieciństwa. Ja wybrałam "Tajemniczy Ogród". to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa. Chyba każdy zna te historię, ale trochę ją tutaj przybliżę. Książka opowiada o małej, rozkapryszonej dziewczynce Mary Lennox, która przenosi się do swojego wuja. Stary ponury dom kryje w sobie wiele tajemnic. Część pokoi pozostaje stale zamknięta, a Mary co wieczór słyszy czyjś płacz. Próbując odkryć, kto płacze, odnajduje drogę do ukrytej furtki, za którą rośnie przygoda. 

I to by było na tyle. Życzę Wam udanej reszty wakacji!


  

 

 


 

 



60 komentarzy:

  1. Musze przeczytac ksiazke pt "Bog nigdy nie mruga" bo wydaje sie byc ciekawa patrzac po tytule. Swietna notka.

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam czytać i naprawdę mnie zainteresowała. Dziękuje :)

      Usuń
  2. To już miesiąc zleciał, bardzo szybko :o ja nawet nie odczuwam że to wakacje, ale jak ktoś wspomina ile to już zleciało to naprawdę jestem w szoku. Książki z seri "dla nastolatki' ale myślę, że mogłabym się z nimi polubić. Koniecznie muszę sobie zakupić ten czytnik! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam dokładnie tak samo jeśli chodzi o wakacje.

      Usuń
  3. Świetny post! Właśnie szukam jakiejś ciekawej książki na wakacje. Może sięgnę po którąś z tych. :)
    ohmylifex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tylko 'Gwiazd naszych wina' i 'Tajemniczy ogród'. Na wakacje mam tak ogromny stos do czytania, że na pewno nie znajdę czasu na inne książki :)

    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż się przeraziłam jak napisałaś, że do końca wakacji został jeszcze miesiąc, bo ja je dopiero 10 dni temu zaczęłam :D na szczęście ja odpoczywam do końca września :) Czytałam "Gwiazd naszych wina" i "Tajemniczy ogród" - obie świetne, choć w przypadku tej pierwszej nie do końca byłam usatysfakcjonowana lekturą. Co nie zmienia faktu, że historia sama w sobie jest godna uwagi :)
    Pozdrawiam :)
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :) A mi się właśnie bardzo spodobała wręcz uwielbiam ją.

      Usuń
  6. Ja też kocham GNW <3 Jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam <3
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko "Gwiazd naszych wina", które męczyłam ponad miesiąc :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko Gwiazd naszych wina, ale chyba na resztę nie mam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o książce pt. "Bóg nigdy nie mruga"
    Udało Ci się dokończyć tą książkę ? jakie wrażenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie gdy przeczytam "Wierną" od razu się za nią zabieram :)
      Ale wrażenia pozytywne.

      Usuń
  10. Kiedyś chciałam przeczytać "Bóg nigdy nie mruga" ale jakoś nie było okazji. Chciałam też obejrzeć film "Gwiazd naszych wina" ale najpierw przeczytam książkę a dopiero później obejrzę film.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najlepiej tak robić. Nie popełniaj błędu i nie rób odwrotnie. Ja tak zrobiłam i żałuje.

      Usuń
  11. Ciekawe propozycję. Czytałam już "Gwiazd naszych wina" oraz "Bóg nigdy nie mruga".

    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Uwielbiam takie :) I jestem pewna, że do końca wakacji uda mi się jeszcze sięgnąć po którąś z wymienionych książek :D
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja szczerze mówiąc mam wyrzuty sumienia, że tak mało czytam książek w te wakacje.. "Gwiazd naszych wina" muszę koniecznie przeczytać, a "Bóg nigdy nie mruga", to skupisko felietonów, do których naprawdę uwielbiam wracać. "Tajemniczy ogród", to jedna z moich ulubionych lektur z podstawówki :) Pozdrawiam ciepło!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie mam teraz czasu na książki :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam tylko "Gwiazd naszych wina" i muszę ci powiedzieć że bardzo podobała mi się ta opowieść:)
    Zostaję ma dłużej i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. ,,Bóg nigdy nie mruga'' jest na mojej liście do przeczytania już od długiego czasu. Uwielbiam tego typu książki <3
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie pozycje wydają się świetne, idealne na letnie wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są świetne oczywiście według mnie bo jak wiadomo każdy lubi coś innego :)

      Usuń
  18. Co prawda mam już księgozbiór na wakacje, ale dopiszę do niego "Gwiazd naszych wina" - nie wiem jak mogła mi umknąć książka 😉
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam <3 Dziękuje za obserwacje.

      Usuń
  19. Hello, nice blog!
    I follow you now, can you follow mine? thanks <3 <3 <3
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  20. Weroniko, zdarzył się cud, czytałam jedną z polecanych książek( no w sumie dwie nie odnosząc sie do tego postu - Zanim się pojawiłeś wylądowało w moich rękach i bardzo mi się podobało, utożsamiałam się z Lou bardzo:3 hah " ekscentryczna 26-latka")- Bóg nigdy nie mruga. Czytałam ją już dawno i długo . Tak sobie dawkowałam. Chyba nie da się jej inaczej przeczytać. Wiele pięknych, prawdziwych histori, które tak wiele uczą. Zasadę:"krok po kroku" stosuję do dzisiaj :).
    I taaaak TAJEMNICZY OGRÓD! Nie wiem czy to czytałam, ale bajka na bazie opowieści od zawsze ma miejsce w moim serduszku. Cudowna .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Jak dawno nie wchodziłam na twojego bloga, wybacz muszę to nadrobić.Skoro jesteś taka jak Lou już Cię lubię :) Ja jeszcze nie skończyłam "Bóg nigdy nie mruga", ale już mi się podoba. Tak ta bajka jest przepiękna <3

      Usuń
    2. :)
      Nie ma się co śpieszyć, miło, że zajrzałaś. Ja proszę o wybaczenie, bo twój blog wyraźnie zaniedbałam , tez nadrobię:)

      Usuń
  21. *historii proszę o wybaczenie

    OdpowiedzUsuń
  22. Gwiazd naszych wina to moje all time love <3 Aktualnie zdobyłam tę książkę po włosku xD

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo lubimy czytać książki w wakacje, zwłaszcza na plaży, jest to bardzo wyciszające! czytałyśmy gwiazd naszych wina oraz oglądałyśmy film :)
    mamy nadzieję, że zajrzysz też do nas i zostawisz coś po sobie:
    http://podhalanskieblogerki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam "Bóg nigdy nie mruga " oraz kolejne część i uwielbiam <3!


    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne recenzje, jednak książki nie w moim typie :)
    Fajny post, czekam na kolejne!
    Pozdrawiam i zapraszam ♥
    http://marianna-mysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bóg nigdy nie mruga wydaje się być interesującą książką. Oczywiście żadnej z wyjątkiem tajemniczego ogrodu nie czytałam :D książki warte uwagi 😉

    OdpowiedzUsuń
  27. Bóg nigdy nie mruga to pozycja, z którą powinien zapoznać się każdy ;)
    Pozdrawiam, paniKa
    mój bog-klik

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawe książki :)
    Na pewno po którąś sięgne :D

    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zaciekawiła mnie pierwsza książka :)
    Zapraszam do obserwacji.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Dwie pierwsze są mi tylko nieznane, ale zachęcasz do ich poznania :) Bardzo lubię za to "Gwiazd naszych wina". Porusza dość trudny temat, ale czasem tego nam trzeba. Pozdrawiam, Daria z book-night.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety nic z wymienionych nie trafia w mój gust :/ Jedynie Gwiazd naszych wina czytałam, ale za bardzo mi się nie podobała :( Ale uwielbiam takie posty <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam to szczęście, że wakacje mam do końca września, więc jeszcze dwa miesiące :D. O pierwszych dwóch książkach nie słyszałam, ale nawet mnie zaciekawiły. A Green to zawsze dobra opcja na wakacje, przeczytałabym jakąś nową książkę jego autorstwa :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :) Dokładnie, ja przeczytałam prawie wszystkie jego książki, ale nie mam pojęcia czy piszę coś nowego :D

      Usuń
  33. Swietny blog!
    http://flarri.blogspot.com/2017/07/bridge.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Szczerze to nie czytałam żadnej z proponowanych przez ciebie książek, więc dopóki są wakacje, muszę się za jakąś zabrać! Ciekawy post, książki też wydają się być interesujące, pozdrawiam :)

    https://ehbruh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. "Gwiazd naszych wina" mam na półce od czasów premiery... i do dziś nie przeczytałam :) może skuszę się na nią w końcu. Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. spoookojnie, to dopiero polowa wakacji ;) jak mozna ten wolny czas wykorzystać? to juz zalezy od was ;) co do ksiazek.. nie ocenia sie po okladce, ale ksiazka 'bog nigdy nie mruga" wydaje sie... calkiem interesujaca ;)

    ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. ciekawe pozycje. :) tak jak piszesz, po coś warto sięgnąć.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Rzeczywiście Twoje propozycje wydają się bardzo lekkie i przyjemne:) Muszę koniecznie wrócić do czytania, bo w ostatnim czasie jakoś ciężko mi z tym idzie... :/ Sama nie wiem od czego to zależy.
    1. Książka wydaję się być naprawdę dobra, bo porusza tematy współczesnego świata. Co raz częściej spotyka się domy, w których jeden z rodziców jest tzw. "tyranem".
    2. Narratorką mała dziewczynka? Każda z sióstr ma innego ojca? No nieźle. Jestem mega ciekawa tej autorki, bo widzę, że dwie dobre książki :)
    3. Czytałam, również gorąco polecam! O wiele lepsza niż film. Książkę czytałam po obejrzeniu, a na niej się wzruszyłam, a na ekranizacji nie, więc... :D
    4. Lubię takie książki, które wpływają jakoś na nasze życie.
    5. Kiedyś czytałam, ale na dzień dzisiejszy nic nie pamiętam z tej książki. Może czas do niej powrócić? :)

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Z tych książek czytałam tylko Tajemniczy ogród, aczkolwiek znam też twórczość Wilson, tyle że akurat nie tę książkę. Ja na wakacje polecam np. "Odległość między tobą a mną" :) Obserwuję i zapraszam: kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Gwiazd naszych wina to świetna lektura :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń