wtorek, 18 lipca 2017

"Lekcje miłości" Jacqueline Wilson

Jacqueline Wilson jest jedną z moich ulubionych autorek od bardzo, bardzo dawna. Większość jej książek przeczytałam w wieku dwunastu lat, ale w te wakacje chciałam do nich powrócić. "Lekcje miłości" przeczytałam już trzy razy, ale wciąż uwielbiam tę książkę.





 Dzisiejszą recenzję napiszę w całkiem innym stylu niż wszystkie inne, ale to dlatego, że książka jest krótka, szybko się ją czyta i nie ma w niej żadnych życiowych cytatów.

Powieść opowiada o piętnastoletniej Prue i jej życiu w cieniu despotycznego ojca. Razem z młodszą siostrą Grace nie chodzą do szkoły. Uczy je ojciec. Pewnego dnia ich rodziciel trafia do szpitala, a Prue, jej matka i siostra zaczynają się wyzwalać spod wpływu domowego tyrana. W szkole, do której zapisuje je matka, najsympatyczniejszą postacią okazuje się młody nauczyciel plastyki. Dla Prue bardzo szybko staje się najważniejszą osobą w życiu.  

Uwielbiam styl tej autorki. W jej prawie wszystkich książkach główne bohaterki mają trudną sytuacje rodzinną, uwielbiają plastykę i są szczupłe. Mi to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie bardzo to lubię. Mimo, że autorka poruszyła trudne tematy takie jak despotyczny ojciec czy miłość do  nauczyciela książkę czyta się bardzo przyjemnie. Może ta historyjka była trochę nie realna, ale nie chcę spojlerować dlaczego.  Mimo, że może już jestem za duża na takie książki to kocham tę historie całym sercem od podstawówki, ona nigdy mi się nie znudzi. Mogłabym ją czytać i czytać. Ta powieść nie miała dla mnie żadnego minusu. Każdy bohater był świetnie wykreowany. Każdy miał inny charakter, inaczej wyglądał. Myślę, że ta książka jest idealna na lato i z całego serca mogę wam ją polecić. Mimo, że część akcji toczy się w szkole, to nie przeszkadza, lato jest idealną porą na tę jakże przyjemną powieść. Z całego serca wam ją polecam. Może nie wyciągniecie z niej jakiś porad życiowych, ale na pewno przyjemnie spędzicie czas z dobrą książką.  Uwielbiam tę książkę, tę autorkę i tych bohaterów. Polecam ją w szczególności osobom, które dopiero zaczynają przygodę z czytaniem albo po prostu chcą mile spędzić wakacyjny czas. Moja siostra, która książek unika jak ognia tę przeczytała w dwa dni i bardzo jej się spodobała. I co tu więcej pisać? Może pomyślicie jak taka zwykła fabuła mogła mi się spodobać, ale to naprawdę dla mnie coś wspaniałego.


📘📘📘📘📘






52 komentarze:

  1. Czytałam inne książki tej autorki i muszę powiedzieć, że je uwielbiałam :D Do dziś są jednymi z moich ulubionych z tamtego okresu. Może kupię Lekcje miłości dla mojej młodszej siostry i sama przeczytam przy okazji :D
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami takie najzwyklejsze fabuły potrafią zdobyć serce czytelnika :) Od czasu do czasu lubię sięgnąć po takie lekkie i przyjemne książki, więc na pewno będę miała tą na oku. Najbardziej przekonało mnie to, że czytałaś ją 3 razy :p
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. ksiazka wydeje sie byc ciekwawa, jedank troszke nie w moim stylu! śliczne zdjęcia!

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  4. ta książka wydaje się być fajna, aż chyba ją przeczytam <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecę ją mojej siostrze.Będzie dla niej idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo mi się podobała <3!

    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. wydaje się interesująca <3
    http://anothergirlinthesea.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasem prostsze książki są o wiele lepsze od tych jakże skomplikowanych. To fakt, w wakacje nawet i ja sięgam po przyjemne, spokojne fabuły. Od dłuższego czasu szukam jakichs fajnych, lekkich książek na wakacje. Szczerze mówiąc powoli denerwują mnie typowe romansidła, wszystkie pisane na jedno kopyto, albo fantasy, wg mnie już żadna nie przebije mi Harry'ego Pottera :) Pozdrawiam ciepło!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie również żadna książka nie przebije HP. To życie <3

      Usuń
  9. Ojej jak mi miło się zrobiło na sercu!
    to jedna z najmilej wspominanych przeze mnie książek z okresu podstawówka/gimnazjum. Jak dawno to było! Cieszę się, że ta książka nadal trafia do serc młodych czytelników :) Sama chętnie bym ją sobie odświeżyła, ale nie robię tego, gdyż nie chcę zabić magii jaką czułam wtedy, czytając ją w odpowiednim wieku ;)
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się naprawdę ciekawie :D Dobrego dnia!
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie książka typowo dla 'nastolatki' ale ogólnie może być bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam tej książki, ale zapowiada się ciekawie.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za książkami, w których bohaterkami są nastolatki

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje mi się, że kiedyś czytałam jakąś książkę tej autorki, tylko nie pamiętam co to było... Chętnie przeczytam "lekcję miłości" :)

    Pozdrawiam,
    egzemplarz.blogspot.com(klik)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie miałam styczności z tą książką, ale tytuł przyznam, że ciekawy :)
    Pozdrawiam♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam, że tak lubisz czytać ;-)
    Ja czytam może 3książki w roku i myśle że to i tak sporo :D


    Zapraszam do mnie na nowy post.
    Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz :-)
    Pozdrawiam!

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. No widzisz każdy ma inny zainteresowania :)

      Usuń
  17. Czasami właśnie takie książki zdobywają nasze serca. Może uda mi się ją przeczytać. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
  18. tematyka wydaje się być ciekawa :) Muszę się koniecznie za nią zabrać :) świetny post, pozdrawiam x

    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Początkowo patrząc na okładkę myślałam, że to jakiś poradnik, okazało się, że nie, ale może nie mniej jednak warto przeczytać ;)
    Obserwuję i życzę miłego dnia ;)

    Nowy blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wydaje się bardzo ciekawa, choć nie wiem czy bym po nią sięgnęła :) Za to super napisany post! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba nie dla mnie. Może kiedyś by mi się spodobała, ale teraz nie jestem zbytnio zachęcona :/
    Pozdrawiam!
    Patty z Truskawkowego bloga książkowego

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię tego typu ksiązki, z chęcią sięgnę po nią podczas sierpniowego wypoczynku na plaży :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Prosta ale ciekawa, czasami takie są najlepsze!
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka mega! Uwielbiam książki takiego typu!
    Zapraszam do mnie! joannaszymczakblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Tego jeszcze nie czytałam, ale zapowiada się ciekawie :))
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie czytałam tej książki,
    ale jak czytałaś ją już 3 razy,
    to zgaduję, że warto :D
    Pozdrawiam,
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie obiecuję, że przeczytam, bo to troszkę nie moje klimaty, ale zostaję u Ciebie na dłużej! :D
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Wydaje się być super :)
    www.stylishmegg.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. To się wydaje naprawdę cudowna książka z pewnie pouczającym morałem :)

    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie slyszałam o tej książce, może się skuszę :)
    Świetny post, czekam na kolejne!
    Pozdrawiam i zapraszam ♥
    https://marianna-i-kot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ooo z Twojej recenzji mogę wywnioskować, że bardzo ciekawa książka :D
    Chętnie bym ją przeczytała , pewnie by mnie zainteresowała :*

    Odwdzięczam się za każdą obserwacje:D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie znam ani autorki ani książki, ale być może po nią sięgnę :D

    Zaobserwuj jak się spodoba♥Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  34. wow wydaje się super! Będę musiała przeczytać ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna mimo, że porusza dosyć przyziemne problemy i jest pisania z perspektywy nastolatki :)

      Usuń
  35. Książka wydaję się bardzo ciekawa :) Fajnie ją opisałaś! Zapraszam na mój nowy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Lubie takie lekkie, przyjemne książki na lato :D. Zazwyczaj zimą sięgam po cięższą literature. Latem lubie takie fajne książeczki :P
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń