niedziela, 23 lipca 2017

"Niezgodna" Veronica Roth

Jako ogromna fanka "Igrzysk Śmierci"


" Dlaczego ludzie chcą udawać, że śmierć to sen? Nie jest snem."





- I co? - pytam.
- Mam pewną teorię.
- A jaką?
Podnosi hamburgera i uśmiecha się szeroko.
- Taką, że przejawiasz skłonności samobójcze."


 Według mnie pomysł na tę książkę jest świetny, bardzo oryginalny. Żałuje, że wcześniej obejrzałam film bo na pewno wiele razy zostałabym zaskoczona, a tak to zepsułam sobie przyjemność z czytania. Nie spotkałam się z pochlebnymi opiniami na temat tej książki, większość osób pisało, że nie za bardzo przypadła im do gustu. Nie rozumiem dlaczego wielu osobom się nie spodobała. Rozumiem, że główna bohaterka mogła drażnić, ale to tyle co mogłoby przeszkadzać w tej powieści. Frakcje, symulacje, Niezgodni ten świat bardzo mnie zaciekawił. Jestem w trakcie czytania drugiego tomu także coraz lepiej żyje mi się z główną bohaterką i zaczynam ją rozumieć :) 

"Myślę, że popełniliśmy błąd - odzywa się cicho. - Wszyscy zaczęliśmy umniejszać zalety innych frakcji, a wywyższać własne. Nie chcę tego robić. Chcę być odważny, bezinteresowny i mądry, i życzliwy, i uczciwy. - Odchrząkuje. - Ciągle zwalczam w sobie życzliwość.

Reszta bohaterów była całkiem dobrze wykreowana. A Tobias...niesamowity. Jego wersja filmowa robi wrażenie <3 To chłopak, który nie pokazuje uczuć, ale gdy mu na komuś zależy zrobi wszystko dla tej osoby. Skrywa dużo tajemnic, ale jeśli je ujawnia to osobie, którą daruje bezgranicznym zaufaniem. Wiadomo było, że w książce takiego gatunku musiał pojawić się wątek miłosny i chyba nie będzie to żadnym spojlerem jeśli napiszę, że był on między Tris, a Tobiasem. Ta para była urocza i od początku im mocno kibicowałam.  Tobias to życie. Trochę gimbusiarsko, ale to prawda :) Tę książkę czyta się dość sprawnie i szybko, a z kolejnym rozdziałem oczekuje się więcej i więcej. Mówiąc szczerze na początku dość powoli szlo mi czytanie, ale potem wciągnęłam się w wir wydarzeń i nie mogłam się oderwać od tej książki. Sam pomysł z przyporządkowaniem cech do konkretnych frakcji był genialny i sprawiał, że sama czułam się jak taki buntownik przeciw temu podziałowi społeczeństwa. 

 "Ludzki rozum może usprawiedliwić każde zło, dlatego jest takie ważne, że nie polegamy na nim."

"Niezgodna" uczy tego, żeby się nie poddawać bo nigdy nie wiadomo jak blisko celu jesteśmy. Pokazuje również, że każdy sam decyduje o własnym życiu. Nikt nie ma prawa decydować za nas nawet jeśli to członek naszej rodziny. To jak będzie wyglądać nasza przyszłość zależy wyłącznie od nas. Książka pokazuje, że ludzie nie akceptują innych osób, boją się ich, ponieważ nie wiedzą co mogą zrobić jeśli myślą inaczej. Cieszę się, że żaden kraj w dzisiejszym świecie tak nie klasyfikuje ludzi, ale takie przyporządkowanie może odbywać się wszędzie między ludźmi. Chociażby w szkole. Autorka pokazała co takie małe "sądy" mogłyby wyrządzić w przyszłości. Mogłoby,ale nie muszą. Ja tak odbieram tę książkę. 

 "Nikt nie jest doskonały - szepczę. - To nie tak. Jedna wada znika, zastępuje ją inna."

Podsumowując książkę polecam do przeczytania obowiązkowo zagorzałym fanom "Igrzysk Śmierci". Według mnie to pozycja na równym poziomie co "Igrzyska". Ta książka to zdecydowanie coś dla mnie i całkowicie się w niej odnalazłam. Jest tylko jedno ale...bohaterka. Oczywiście nie była taka zła tylko po prostu czasami nie zgadzałam się z jej tokiem myślenia. Świetne książki mają to do siebie, że próbujemy wyłapać w nich każdego minusa. No i ja znalazłam. Oceniłabym tę książkę najwyżej,ale nie mogę przez tego jednego minusika. Mimo to czytając tę książkę na pewno nie pozbędziecie się wypieków na twarzy.

📘📘📘📘





 

 

52 komentarze:

  1. Miałam to przeczytać ale odwlekałam. Po przeczytaniu twojej notki, zdecydowałąm że przeczytam tą książkę.

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam że dobrze się bawiłam przy tej książce, ale do Igrzysk bym jej nie porównała - jak dla mnie Igrzyska są dużo, dużo lepsze, mimo iż Niezgodna jest do nich podobna (hej - rymuje się! xd) to jednak dużo jej do nich brakuje. ;))
    Pozdrawiam!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. :)
      Myślę, że "Igrzyska" były bardziej emocjonujące, ale "Niezgodną" też polubiłam.

      Usuń
  3. Przeczytałam całą trylogię, jako że też jestem fanką 'Igrzysk śmierci'. Podobała mi się ta książka, lubię takie gdzie pokazują, że kobieta jest silna.

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam ani Igrzysk ani tej :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takiego typu antyutopie, ponieważ pokazują jaki może stać się świat gdy będzie podążać tak dalej. Niektóre z nich już stają się podobno rzeczywistością. Już od kilku osób słyszałam o Igrzyskach Śmierci w Rosji, ale nie jestem pewna czy to rzeczywiście prawda.
    Na mojej półce mam już wszystkie 3 części Niezgodnej. Myślę, że pierwsza jest jeszcze w porządku, jednak później wszystko się psuje. Ostatnia część szczerze mnie zawiodła. To chyba najgorszy finał serii jaki kiedykolwiek przeczytałam.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o drugą część to jak na razie mi się podoba :) Nie wiem co będę sądzić o reszcie, ale dobrze jest przeczytać kogoś opinię przed przeczytaniem całej trylogii.

      Usuń
  6. Ja nie czytałam i chyba muszę narobić. Z drugiej strony często jest tak, że nie zgadzamy się z wyborem bohaterów lub chcielibyśmy aby postępowali inaczej - ale od tego są książki/filmy, że uczą nas zachowań w różnych sytuacjach pod różnymi kątami poglądów ludzkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Właśnie mi to uświadomiłaś.

      Usuń
  7. Słyszałam o tej książce, ale nie miałam okazji jej przeczytać ;)
    Pozdrawiam♥
    https://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda bo pierwsza część jest świetna.

      Usuń
  8. Słyszałam wiele zarówno o książce, jak i filmie, ale nie zdecydowałam się na ani jedno, ani drugie. Jeżeli rzeczywiście jest to dla fanów "Igrzysk śmierci" to muszę jak najszybciej ją przeczytać:D
    Pozdrawiam http://oksiazko.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie zdecydowanie jest, chociaż inni sądzą inaczej.

      Usuń
  9. Cała seria leży na półce i czeka na swoją kolej ale na razie nie jestem zbyt przekonana do niej :/
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem już po przeczytaniu całej trylogii i tak jak pierwsza część mi się podobała, tak przez pozostałe ledwo przebrnęłam :/ Zgadzam się z tobą- Tris potrafi być na prawdę irytująca i wydaje mi się, że w każdej kolejnej części jest gorzej.
    Pozdrawiam i czekam na kolejne posty
    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga cześć mnie jakoś nie zachwyciła, zobaczymy jak będzie z trzecią.

      Usuń
  11. Oglądałam film i był dla mnie super, ale książki nie czytałam :(
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak film był super :) Szczególnie aktorzy.

      Usuń
  12. Z perspektywy czasu, "Niezgodna" podoba mi się mniej, niż na początku. Myślę, że jest to za sprawą filmów, ale też innych książek z tego gatunku, które są o wiele lepsze. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak Ci już pisałam, pierwsza część wydawała mi się okay, pozostałe złamały moje serduszko. :/
    Świetna recenzja Kochana!
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam film, jednak książki jeszcze nie czytałam :(
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisana recenzja :D nigdy nie czytałam tej książki, ale bardzo mnie zaciekawiła :D teraz muszę ją przeczytać, a później ogladnac film, nie odwrotnie :D pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie popełniaj tego błędu. Dziękuje!

      Usuń
  16. Czytałam tę książkę - jest świetna, zresztą jak cała seria :)
    Film również uwielbiam :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Trochę mi wstyd przyznać, ale nie czytałam tej serii i jakoś niespecjalnie mam na nią ochotę. Przynajmniej póki co...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  18. Recenzja swietna, poki co film jednak zbyt mocno mnie zniechecil :/
    http://darkanbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje <3 A mi się film właśnie bardzo podobał.

      Usuń
  19. Czytałam, ale nie skończyłam serii. Pierwszy tom był świetny, natomiast drugi... przeczytać, przeczytałam, ale męczył mnie :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo chętnie przecztam, obejrzalam tylko film :< i nie mogę sie zabrać a książke jakoś

    OdpowiedzUsuń
  21. Oglądałam wyłącznie film, a książki niestety nie czytałam. Jak znajdę wolny czas to może do niej zajrzę ^^ Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszą część jak najbardziej polecam!

      Usuń
  22. ksiazki niestety nie czytalam:c
    obserwujemy? pink--place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie oglądałam tego filmu i nie czytałam książki. Ale zapowiada się ciekawie.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Hej, nominowałam Cię do Book Tag'u.
    Więcej informacji znajdziesz tu: http://bibliotekaamarzen.blogspot.com/2017/07/jestem-hejterem-book-tag.html
    Pozdrawiam,
    Posy

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham serię tych książek!

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  26. nie czytałam tej ksiązki, ale duzo o niej slyszalam !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam tą książkę,ale szczerze mówiąc to nie przypadła mi do gustu,chyba nie mój gatunek :/
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Właśnie ja uwielbiam takie książki dlatego mi się spodobała.

      Usuń
  28. Nie czytała tej książki, ale to dlatego że nie przepadam za takim gatunkiem

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  29. Niestety nie czytałam ani Igrzysk ani Niezgodnej, ale oglądałam... Igrzyska dla mniej były porażką.. historia i miejsce akcji super, ale główna bohaterka bardzo mnie irytowała. Nie spodobała mi się Katniss 😊 Za to Niezgodna rozczarowała mnie w trzeciej części czyli w Wiernej. Wydaje mi się, że brakuje takiego domknięcia. Zbyt szybko to się skończyło, ale to tylko takie moje odczucia kinomaniaczki 😜 Czytałaś/oglądałaś Więzień labiryntu? Jak dla mnie bardzo podoba seria do Niezgodnej i Igrzysk 😊 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  30. Do tej pory pamiętam, jak bardzo podobał mi się pierwszy i drugi tom. Siedziałam do późna w nocy z latarką i czytałam <3

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń