niedziela, 10 września 2017

"7 dni" Eve Ainsworth

Przeczytałam już "Zadurzenie" Eve Ainsworth i z tego co pamiętam podobała mi się. Zauważyłam, że autorka lubi poruszać toksyczne sytuacje, które dla niektórych są codziennością. Książka "7 dni" właśnie taką tematykę porusza. 



 "- Wkurzasz mnie tylko jak jasna cholera, bo przypominasz mi ją! Moją matkę! Kobietę, która codziennie godzi się na znęcanie! Która płaszczy się jak pies! To chyba przez to zaczęłam tobą gardzić."

Tydzień- to tylko 7 dni, jednak w ciągu nich może wydarzyć się bardzo wiele dobrych i złych rzeczy. Jest to 168 godzin, podczas których każdy z bohaterów może znaleźć czas, by podjąć tę jedną, być może najważniejszą decyzję, która zmieni całe jego życie. 

Jess 

Jess nie ma łatwego życia- dlatego szuka pomocy w szkole, która powinna być przecież bezpiecznym schronieniem.

Kez

Kez uważa, że jest lepsza od innych i to daje jej siłę, a przynajmniej tak sądzi... 

"Staje się coraz lepsza w udawaniu, że to nie ma już żadnego  znaczenia"

Historia opowiedziana jest z dwóch perspektyw, oprawcy i ofiary. Mamy ukazany każdy dzień tygodnia widziany oczami dwóch dziewczyn, Kez i Jess. Bardzo spodobał mi się ten zabieg bo pozwala na lepsze zobrazowanie sobie i zrozumienie historii. W książce po każdym dniu tygodnia znajdziemy też komentarze z portalu społecznościowego. To pokazuje, że dużą rolę w nękaniu kogoś pełni internet. To między innymi on pomaga szerzyć nienawiść wśród ludzi. Powieść graficznie świetnie się prezentuję i zachęca do czytania.

"Wrodzona nieufność nie ma na moment znaczenia. Kawałek mnie umiera ze szczęścia"

Książka porusza dość znany wszystkim temat jakim jest szykanowanie w szkole. Myślę, że kiedyś takich przypadków było o wiele więcej, teraz większość osób woli być wobec drugiej fałszywi niż robić jej w jakiś sposób krzywdę. Może to też nie jest za dobre, ale przynajmniej nie krzywdzi. Książki tej autorki zazwyczaj czyta się szybko i lekko, takie lubię, ale miałam z nią kilka zgrzytów.  
Nie podobało mi się słownictwo w niej użyte. Teraz większość nastolatków nie używa takich słów, ale nie było to aż tak rażące. Powieść była za prosta. Ostatnio coraz bardziej mam dość czytania takich prostych historii. Kłótnie dziewczyn były dla mnie trochę za dziecinne, chociaż rozumiem kiedyś też miałam dużo kompleksów na punkcie takich rzeczy i gdyby ktoś mówiłby mi je prosto w twarz na pewno nie byłoby przyjemnie.  Końcówka zrobiła na mnie wrażenie bo spodziewałam się zupełnie czegoś innego. Na początku książki mamy ukazany list podpisany przez X i właśnie to totalnie mnie zmyliło. Ten aspekt na pewno zaliczę do plusów. 

"Czasem trzeba pogrążyć się w ciemność, by zacząć widzieć wyraźnie."

W powieści mamy przedstawione dwie inne historie, które łączy toksyczna więź. Nie wiem czy mogę to nazywać więziom to po prostu szykanowanie. Kez to ładna dziewczyna bez jakichkolwiek problemów. Z idealną figurą i życiem. Tak wydaję się wszystkim. Jednak ukrywa ona przemoc w rodzinie. Jest zła na matkę, która daje się tak traktować. Swoją złość przelewa na Jess. Nie zdaje sobie sprawy, ale to właśnie ona staje się jak jej ojciec, tyranem. 
Jess to dziewczyna z mnóstwem kompleksów. Jest piękna, ale nie zauważa tego właśnie przez Kez. To ona sprawia, że dziewczyna czuję się okropnie i ma zaburzoną samoocenę. Do tego w jej domu się nie przelewa. To dwie różne postacie, ale łączy je jedno- problemy z rodzicami. Choć same o tym nie wiedzą.
W książce mamy inne postacie, które pokazują różne postawy właśnie w takiej sytuacji. 

"Między kratami widzę twarz dziewczyny, która spogląda na tory. Zbliżam się do rysunku. Jestem przekonana, że płaczę."

Kolejna książka, która ujawnia, że szkoła okazuje się bezsilna w takich sytuacjach. Jess myślała, że tam znajdzie pomoc, ale nauczyciele nie reagowali. 
Historia pokazuje, że przeważnie na bycie oprawcą coś wpływa. Na Kez wpłynęła sytuacja w rodzinie. Stała się tyranem jak jej ojciec, ponieważ zauważała w Jess podobieństwo do jej matki w zachowaniu. Godziła się na wszystko. Była łatwą ofiarą. Zazwyczaj oprawcy uznawani są za tych złych, którzy przelewają swoją nienawiść, ale nikt nie wie co dzieje się w ich umysłach. To oni potrzebują pomocy.

"Zaczyna cicho szlochać.
-Jestem kimś złym?
-Nie. Ale zrobiłaś coś złego."

Podsumowując było kilka elementów, które mi się nie spodobały, ale książkę uważam za całkiem dobrą. Mimo, że porusza dość bolesny temat to czyta się ją szybko i przyjemnie. Wyobrażam sobie jej ekranizację...o takim czymś  marzę. Myślę, że każdy powinien ją przeczytać. Nie każdemu się spodoba, ale na pewno zmusi do refleksji.  

📘📘📘📘/📘📘📘📘📘





73 komentarze:

  1. Książkę dopisuję do czytelniczych planów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na narracje, przedstawienie dwóch punktów widzenia. Może kiedyś jak będę miała czas to sięgnę z ciekawości :)
    pozdrawiam,
    ann-aspiration

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie bardzo spodobał się taki sposób narracji.

      Usuń
  3. Skąd ty czerpiesz inspiracje, co? Większość propozycji płynących od Ciebie jest rewelacyjna! :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jej dziękuje <3 Z biblioteki. O to samo mogłabym zapytać Ciebie bo masz naprawdę genialnego bloga!

      Usuń
  4. Amazing post!!!

    Would you like if we were to follow each other ? I would be happy . this is my link https://bysinkj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi lovely,
    You have really a great Blog<3
    I follow you now. Hope you follow back.
    Have a great day.
    Kiss
    http://www.swisstwins.ch/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja, może w wolnym czasie się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno ciekawa książka. Nie raz już się spotkałam z takim tematem w książkach i zawsze były to dobre pozycje.

    Pozdrawiam,
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa na pewno nie można przy niej zanudzić :D

      Usuń
  8. Chyba przeczytam!
    Zapraszam do siebie! Obserwujemy? Dopiero zaczynam
    xoxoklaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bawię się w obserwacje, ale chętne cię odwiedzę.

      Usuń
  9. ciekawe cytaty i zachęcająca opinia :)
    https://anothergirlinthesea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka ciekawa bo porusza takie codzienne problemy. Jedynie okładka nie przypadła mi do gustu:)
    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak okładka jest zbyt pogmatwana. Jeden wielki chaos :D

      Usuń
  11. Bardzo dobrze zapowiada się ta książka :) na pewno ją przeczytam kiedy będę miala chwilkę wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam książki prowadzone z dwóch perspektyw, ale ta raczej nie przypadłaby mi do gustu. Kilka cytatów wystarcza, abym zrezygnowała z lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem wobec takich neutralna, ale według mnie ta jest napisana bardzo dobrze. Rozumiem.

      Usuń
  13. Lubie jak autorzy w książkach opisują trudne sytuację z zycia codziennego, dzięki czemu możemy wiele zrozumieć i nie popełniać błędów bohaterów.. przecież człowiek uczy się całe życie. Tytuł jak najbardziej zapisuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie również lubię czytać o takich tematach :)

      Usuń
  14. Może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super, ciekawe :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/09/biaa-stylizacja-w-codziennym-wydaniu.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachęcająca. Porusza sprawy, które są problemami nastolatków w codziennym życiu.
    Byłabym wdzięczna za kliknięcie w link przy najnowszym poście, odwdzięczę się

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak na pewno wiele osób mogłoby się utożsamić z tą książką.

      Usuń
  17. Zaintrygowała mnie ta pozycja. ciekawa mimo wszystko musi być ta ksiażka. Muszę poszukać jej w bibliotece.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Po twoim opisie stwierdzam, że z chęcią ją przeczytam.
    Pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  19. Very interesting blog, I like it. Great post.

    Follow for follow? :)

    https://alexandarstanisavljevic.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawa książka muszę się zastanowić może się skuszę.Pozdrawiam i zapraszam na bój blog https://klaudiaonelive.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mi się podobała ta książka :) Fajna recenzja
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie czytałam ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. nie czytałam ale zapowiada sie interesujaco
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze, gdy Cię odwiedza, zapisuję sobie najciekawsze książi w zakładkach i obiecuję sobie, że je przeczytam. Nigdy mi się nie udaje :( Teraz jestem w klasie maturalnej i nawet, gdy już mam wolną chwilę, ostatnie o czym myślę, to czytanie kolejnej książki... Recenzja jednak jest napisana fenomenalnie! Uwielbiam Cię ;) Życzę cudownej niedzieli, kochana! Trzymaj się cieplutko!

    ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Bardzo dziękuje za tak miłe słowa <3 Również życzę miłej niedzieli.

      Usuń
  25. sounds like an interesting read! anyway, i hope you can drop by my blog too and follow if you like! saying hello all the way from the Philippines! :)

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net

    OdpowiedzUsuń
  26. Również czytałam tą pozycję i przypadła mi do gustu :D
    wybralam-ksiazki.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  27. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Brzmi bardzo ciekawie i mimo prostoty z chęcią bym ją przeczytała. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste książki czasami tez mogą być ciekawe :D

      Usuń
  29. Love your post dear ♥
    If you want check out my blog.I write about fashion,beauty and lifestyle.Maybe we can follow each other and be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  30. You have a beautiful blog ♥
    I follow you, visit my blog if you want ♥

    janalukic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Cytaty są rewelacyjne! Aż chyba przeczytam tą książkę!
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce :O
    katemi21.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  33. Widziałam książkę kilka razy ale nadal nie jestem przekonana, może kiedyś :)
    Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2017/09/tysiac-odamkow-ciebie.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Pomysł książki intrygujący :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Z wielką chęcią przeczytam tę książkę :) Zaciekawiłaś mnie

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  36. Nawet nie wiesz z jaką przyjemnością czytam Twoje wpisy <3

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń