piątek, 1 września 2017

"Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu" Regina Brett

Mówiąc szczerze nigdy nie przeczytałam żadnego poradnika do końca. Czuję się dziwnie czytając kogoś rady jak poradzić sobie w życiu. Od tej książki nie oczekiwałam, że zmieni moje życie, chciałam ją po prostu przeczytać, a otrzymałam coś o wiele więcej. 




  " Bóg nigdy nie daje nam więcej, niż potrafimy udźwignąć."

W książce znajduje się pięćdziesiąt lekcji, w których autorka opisuje własne przeżycia i doświadczenia. Pisze o ludziach spotkanych na swojej krętej drodze, przywołuje ważne dla siebie postacie, znaczące książki i filmy, inspirujące modlitwy i wypisy z lektur; przypomina o sile psalmów
i prostych sentencji.

Regina Brett to kobieta, której felietony docenili i pokochali czytelnicy na całym świecie. 

"Życie jest za krótkie, żeby się nad sobą użalać. Zajmij się życiem albo zajmij się umieraniem."

Tę książkę chciałam przeczytać już od bardzo dawna i właśnie teraz nadarzyła się taka okazja. Nie nastawiłam się na to, że ten poradnik zmieni coś w moim życiu.  Książka okazała się przyjemną lekturą i na pewno niektóre lekcje wcielę w życie. Zazwyczaj gdy czytam poradniki czuję się taka zbuntowana i nie podoba mi się to, że ktoś mi coś radzi lub nawet karze. Z tym było całkiem inaczej i nie odczuwałam czegoś takiego, że ciągnę to czytanie i ciągnę. Czytanie było przyjemnością. 
Każdy rozdział książki jest lekcją z życia autorki. Wszystkie lekcje są jej przeżyciami i doświadczeniami. Zwykle jestem osobą, która nie słucha innych i woli sama przekonać się na własnej skórze jak to jest.  Dlatego nie lubię poradników, ale do tej książki podeszłam zupełnie inaczej. Nie zawiodłam się, a wzbogaciłam o wiele życiowych lekcji.

 "Płacz w towarzystwie przynosi większa ulgę niż płacz w samotności"

 Pojawiły się dwie takie lekcje, które na pewno zapamiętam. Pierwsza to ta, że płacz jest tez potrzebny i nie warto tego ukrywać ani wstydzić się.  Druga to ta, w której autorka mówi o tym, że wstydziła się o cokolwiek prosić. Z ta lekcją bardzo się utożsamiłam i na pewno dużo mnie nauczyła.
 
"Niebo codziennie się do nas uśmiecha. Tylko czasami jest to uśmiech przez łzy."


Dzisiejsza recenzja będzie krótka, ponieważ nie mam pojęcia co mam napisać o poradniku. Przeczytałam i książka okazała się naprawdę miłą lekturą.  Nie miała żadnych wad. Mogę wam ją z całego serca polecić. To w końcu pierwsza książka tego typu, którą przeczytałam do końca :)

 📘📘📘📘📘/📘📘📘📘📘




 
 

53 komentarze:

  1. Również mam tą książkę i bardzo ją lubię jest bardzo inspirująca :D
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie jakoś nie ciągnie do tego typu książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swojego czasu o tej książce było bardzo głośno :D Lubię poradniki, ale tego jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba nie książka nie dla mnie, ale ciekawa recenzja.
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega post!
    http://www.flarri.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie miałam czasu przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post dear! Would you like follow for follow? Tell me in my blog :D

    El Rincón de Paulagc

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresowałaś mnie, przed chwilą zamówiłam ją przez allegro, moja mama rownież się nią zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej bardzo się cieszę, że mogłam kogoś tą książką zainteresować! <3

      Usuń
  10. Kurczę! Chyba wreszcie musze ją kupić i przeczytać,skoro wszyscy ją tak zachwalają. :))

    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię tego typu książki! :)
    Byłabym wdzięczna za kliknięcie w link przy najnowszym poście, odwdzięczę się

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tę książkę i jest po prostu SWIETNA! Co prawda dawno skończyłam ją czytać, ale nieraz wracam do niej, bo mnie mocno motywuje, inspiruje i wywołuje we mnie niezwykłe emocje! :)
    "chciałam ją po prostu przeczytać, a otrzymałam coś o wiele więcej" - w 100% się z Tobą zgadzam! Pozdrawiam ciepło, będę wpadała tu częsciej ;)

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda inspiruje, motywuje i wywołuje niezwykłe emocje :D
      Bardzo się cieszę.

      Usuń
  13. Widziałam tę książkę na jednym blogu, bodajże u Natalii. Też nie przepadam za poradnikami, ale ta widzę, że jest niezwykle inspirująca :) Lubię takie życiowe lekcje. Takie nauki wnoszące coś do mojego życia.
    Spodobało mi się zdanie "Od tej książki nie oczekiwałam, że zmieni moje życie, chciałam ją po prostu przeczytać, a otrzymałam coś o wiele więcej." Jakoś tak dojrzale to zabrzmiało :)
    Cytaty, które podałaś brzmią świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że tak sądzisz <3 Dziękuje :D

      Usuń
  14. Czytałam 'jestem cudem' z tej serii i też bardzo polecam :)

    Buziaki,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  15. O! Jest i moja ulubiona książka. Mam całą serię.
    Buziaki, mój blog <-

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę ją koniecznie przeczytać!

    Pozdrawiam cieplutko :)
    Faustyska.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. To coś dla mnie i mojej siostry :D Ciekawa jestem, czy po przeczytaniu tej książki też oceniłabym ją tak wysoko. Muszę to sprawdzić :D
    Zostaję u Ciebie na dłużej :)
    Buziaki! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytajcie<3 Bardzo dziękuje.

      Usuń
  18. Średnio lubię poradniki, ale ten o dłuższego czasu mnie do siebie przyciąga, więc kto wie... ;)

    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz ich nie znoszę, a tu taka niespodzianka.

      Usuń
  19. Szczerze pisząc, nie przepadam za poradnikami...ale recenzja zachęca :)

    Pozdrawiam,
    Karolina [BLOG]!

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka od kliku lat znajduje się na mojej półce i czeka na przeczytanie. Kiedy to nastąpi? Na pewno w odpowiednim momencie :)
    Może teraz własnie taki nadszedł ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na krótkie podpowiedzi dotyczące uzupełnienia biblioteczki :)
    na-planecie-malego-ksiecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaczęłam ją kiedyś czytać w formie ebooka i nie potrafiłam skończyć. Nie podobała mi się i dałam spokój. Może w wersji papierowej inaczej to wygląda :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za ebookami no, ale skoro ci się nie spodobała to nie wiem czy warto czytać ją w papierowej wersji.

      Usuń
  22. Przydatne cytaty. Skłaniają do przemyśleń. Świetnie recenzujesz ;)
    Oczywiście obserwuję i mam nadzieję, że Ty również zaobserwujesz mojego bloga <3
    Pozdrawiam.
    xoxo
    NATALIEFASHION97

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę koniecznie przeczytać, bo zbieram się do tego już długi czas:<
    katemi21.blogspot.com - mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jest idealna do przeczytania. Daje motywacji na nowy rok szkolny.

      Usuń
  24. Słyszałam wiele o tej książce, ale jakoś nie ciągnie mnie do przeczytania jej :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  25. O, a ja właśnie kiedyś zaczęłam, później coś mi przeszkodziło (chyba jakaś lektura) i zapomniałam do niej wrócić. Ale że mam jeszcze chwilę do rozpoczęcia studiów, to postaram się ją odszukać, bo z tego co pamiętam, to całkiem miło się czytało.
    Pozdrawiam serdecznie!

    PAPIEROWY KUBEK

    OdpowiedzUsuń
  26. Sama nie lubie poradników i źle się czuję czytając je.. ale ogólnie podobają mi się cytaty, bo faktycznie są bardzo życiowe - a co lepsza, skłaniają czytelnika do refleksji. Na pewno w książce jest wiele mądrych i życiowych doświadczeń autorki, dlatego to jest jeden z ważniejszych argumentów, poprzez które sięgnęłabym po książkę. Mało tego, jestem świadoma że każdy z nas przeżyje życie na swój sposób, ale dobrze jest się uczyć na błędach innych oraz cieszyć z tego, czego nie dostrzegaliśmy do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  27. Tematyka tej ksiązki mnie troszkę zniechęcała, jednak skoro jest tyle pochlebnych opinii to chyba sie skuszę i ją kupię!
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga dążę do 300 obserwacji! Będzie mi milo jak pomożesz
    http://zozolekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie jestem osobą wierzącą, dlatego za każdym razem krzywie się jak patrzę na jej tytuł. Jednak słyszałam wiele pochlebnych opinii na jej temat, że chyba się skuszę i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń