środa, 6 września 2017

"Do zobaczenia nigdy" Eric Lindstrom

Oczywiście kiedy wszyscy blogerzy kończą pisać o nowości książkowej to ja dopiero  zaczynam ją czytać. Szał na "Do zobaczenia nigdy" już minął, a ja dopiero teraz ją tutaj recenzuje. Zazwyczaj gdy przeglądam blogi książkowe i  widzę dużo razy jedną i tę samą książkę to nie lecę od razu do księgarni i nie kupuje. Akurat ta pojawiła się w bibliotece więc świetnie, że mogłam ją przeczytać.




 "Prawda nie przynosi szczęścia. Przynosi tylko prawdę."

Parker Grant jest niewidoma. Gdy była mała straciła mamę w wypadku samochodowym, a jej tata popełnił samobójstwo. Na dodatek Scott, były chłopak Parker, zawiódł jej zaufanie. To naprawdę dużo jak na jedną nastolatkę. 
Dziewczyna nigdy się nad sobą nie użalała, stara się być twarda, odlicza ile dni nie będzie płakać. Kiedy nie biega swoją ulubioną trasą, zajmuje się udzielaniem porad życiowych przyjaciołom ze szkoły. Robi wszystko, żeby nie płakać, ale nie może już dłużej udawać, że nic złego się nie stało.  

 "Zobaczyć nie znaczy uwierzyć."

Na tę książkę miałam ogromną ochotę. Dużo osób ją polecało. Sama fabuła interesuje. W końcu kogo nie interesuje perspektywa życia osoby niewidomej? Pozachwycam się trochę nad okładką. Może nie jest jakoś wybitnie piękna , ale jest prosta i taka minimalistyczna. To na pewno przyciąga uwagę. Do tego tytuł napisany brajlem. W środku również znajdziemy kilka elementów z alfabetu Braille’a. Dzięki temu możemy jakoś głębiej wejść w tę historię i wyobrazić sobie życie Parker, które musiało być naprawdę trudne. 

 "Ludzie się nie zmieniają. Uczą się tylko na błędach i stają się lepszymi aktorami."

Pierwszy raz czytałam książkę, w której narracja prowadzona jest przez osobę niewidomą. Powieść to po prostu historia pokazująca życie niepełnosprawnej nastolatki. Ale wiecie co? Chciałam jakiegoś rozwiązania sprawy jej ojca, chciałam, żeby było bardziej dynamicznie, więcej akcji. Nie otrzymałam tego. Otrzymałam jedynie ciekawe dni z życia Parker. Nie zawiodłam się. Powieść miło mi się czytało, ale nie miała ona w sobie czegoś zadziwiającego, czegoś co wzbudziłoby we mnie większych emocji. Okazała się ciekawą lekturą. Dla mnie czymś nowym, czymś czego jeszcze nie czytałam. W sumie dawno nie czytałam takiej typowej książki o szkole. Gdy byłam młodsza takie uwielbiałam. Ta powieść była właśnie taka typową historią o szkole z nietypową bohaterką. Co okazało się zupełnie czymś nowym.

"-Boże, Parker...-mówi Trish poirytowanym tonem.- Nie było mnie najwyżej pięć minut. Co może wydarzyć się w pięć minut?"

Parker była zwykłą nastolatką, której przydarzyło się wiele złych rzeczy.  Na dodatek ona nie załamała się tylko jeszcze pomagała innym. Rozwijała swoja pasję. Większość osób na jej miejscu nie umiałoby sobie z czymś takim poradzić. No dobrze mówię za siebie, ja na pewno nie poradziłabym sobie z tak ogromnym ciężarem straty. Bardzo ją polubiłam. Mogłabym się z nią przyjaźnić gdyby istniała naprawdę. Jest to osoba z zasadami. Ma swoje reguły, których bardzo się trzyma. Jeśli chodzi o pozostałych bohaterów to odbieramy ich inaczej niż w innych książkach, ponieważ obserwujemy postacie z perspektywy niewidomej bohaterki. Nie wiemy jak wyglądają, ale odbieramy ich jak Parker. To bardzo mi się spodobało. 

"Reguła# Nieskończoność: Nie dostaniesz drugiej szansy. Nadużyj mojego zaufania, a już nigdy ci nie zaufam. Zdrada jest niewybaczalna."

 Książka przekazuje nam kilka rzeczy. Ja skupię się na dwóch bo naprawdę w tej powieści można znaleźć dużo spraw, które warto przemyśleć. 
Pierwszą jest na pewno to, że nie powinno traktować się niepełnosprawnych jak jakiś trędowatych, ponieważ są to normalni ludzie. Chcą być traktowani normalnie, niektórzy tego nie rozumieją. Historia pokazuje również, że nie warto dusić w sobie emocji bo prędzej czy później ukażą się i to ze zdwojoną siłą. Łzy nie są straszne. 


"...każdy ma tajemnice. Każdy. Nawet ludzie, których bardzo kochasz, i wydaje ci się, że dobrze ich znasz."

Książka okazała się przyjemna lekturą z ciekawą fabułą. Polecam ją osobą, które lubią mało zaskakujące książki opisujące kogoś życie. Mimo, że ja jestem zwolenniczką emocjonujących książek i kontrowersyjnych to ta bardzo mi się spodobała. Nie wyobrażam sobie nie dać jej najwyższej oceny. Książka warta uwagi. Nie uważam, żebym zmarnowała na  nią czas. 

                                         📘📘📘📘📘/📘📘📘📘📘





52 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej książce

    OdpowiedzUsuń
  2. super recenzje! pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Uwielbiam czytać, więc i tę wypróbuję :) Świetny blog, będę wpadać :) Przy okazji zapraszam do siebie ♥

    http://daria-mikolajewska.blogspot.com/2017/09/ghost-town.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuje :D
      Na pewno wpadnę.

      Usuń
  4. Hm.. Nie słyszałam o tej książce, ale może się skuszę i przeczytam, gdy znajdę w bibliotece. Lubię często chodzić do biblioteki i wynajdywać książki, więc może mi się uda i z tą książką.
    Pozdrawiam,
    Ayash z http://www.sekretny-trop.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię chodzić do biblioteki :D Może akurat w twojej będzie.

      Usuń
  5. Super, że Ci się podobała :)
    Mi trochę mniej, może to przez to, że czułam się do niej trochę za stara przez wiek bohaterki :/
    Pozdrawiam :)
    czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Czasami tak jest, że czujemy się za staro. Może to przez styl pisania autora, nie podobał ci się.

      Usuń
  6. Ja muszę nadrobić zaległości... Ostatnio bardzo słabo u mnie z książkami :((

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja zaczęłam czytać "Czarną Madonnę" i jest super ciekawa!


    Jesteś chętna na obs=obs? Daj znać -> deathbeds19.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam, ale zainteresowałaś mnie tą książką :D

      Usuń
  8. Słyszałam o tej książce i... jakoś zapodziała mi się w głowię. Dzięki za przypomnienie - na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wreszcie wzięłam się za przeczytanie ''Ty ja i fejs" i bardzo mi się podobała :) tą książkę także czytałam i przyjemnie się ją czytało -podobała mi się
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to świetnie! Jeśli chodzi o "Ty, ja i fejs" to średnio mi się spodobało, ale super, że tobie wręcz przeciwnie :D

      Usuń
  10. Rzeczywiście było o niej dosyć głośno na wielu blogach. Już wtedy miałam ochotę po nią sięgnąć, ale też nie zawsze rzucam się na te bestsellery. Czasem wolę poczekać aż trochę ludzie ochłoną z tym i będzie nagle to coś "nowego".
    Nie mniej jednak Twoja recenzja również skłania mnie do przeczytania jej ;)

    I gdzie ankieta? Bo chciałam wypełnic, ale chyba troszkę ślepa jestem haha ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałas linka, nie ważne XD Już wypełniam!

      Usuń
    2. Dziękuje za wypełnienie :D Co do książek mam dokładnie tak samo.

      Usuń
  11. Nigdy o niej nie słyszałam, ale bardzo mnie do niej zachęciłaś. Wolę książki bardziej zaskakujące z dynamiczną akcją. Mimo to czasem sięgam po tego typu pozycje i może uda mi się ją przeczytać :)
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) Ja również takie wolę, ale ta była całkiem dobra.

      Usuń
  12. Nie czytałam, ale tytuł przyciąga :))
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    darkmysteriousbunny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka na pewno dla mnie. Zdecydowanie chciałabym ją przeczytać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2017/09/recenzja-drugi-koniec-swiata-magorzata.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Też mam tak, że wszyscy już dawno przeczytali i odłożyli książkę na półkę, a ja ją dopiero kupuję. :D Sam tytuł książki już jest fajny, a okazuje się jeszcze ciekawsza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah w sumie po co wydawać pieniądze w błoto najlepiej przekonać się przez blogi czytelnicze :)
      Jest ciekawa, nie zanudza to jest pewne.

      Usuń
    2. W taki razie chętnie po nią sięgnę :)

      Usuń
  15. Książka wydaje się być bardzo ciekawa, niestety wcześniej o niej nie słyszałam, ale chętnie po nią sięgnę!
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka napewno super, ale kalendarz rewelacja! :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawie to wszystko recenzujesz, książka wydaje się być fajna, ale jednak nie moja tematyka. Może ją jeszcze polubię?

    Zostaję tu na dłużej, obserwuję,
    www.mandv-sisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! <3
      Może warto się przekonać :D

      Usuń
  18. Great post, it’s so interesting.
    I really love your blog,it’s amazing!

    I'd love to follow for follow, I'm already following you.
    I colori dell'arcobaleno

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię czytać książki, które nie idą według pewnego schematu. Zainteresowałaś mnie tą pozycją.
    Pozdrawiam.
    Szkicownik Cookie

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam twojego bloga bo zawsze można znaleźć świetne książki do czytania
    Zapraszam i zostaw po sobie ślad♡
    https://jesi-jesaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Może przeczytam, jak wreszcie będę miała chwilkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka zapowiada się całkiem fajnie :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. nie słyszałam o tej książce, ale zapowiada się super ;) muszę koniecznie przeczytać ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  24. Tytuł chyba kiedyś obił mi się o uszy, ale nie zauważyłam zbytniego szału na nią. Dodaję na półkę "do przeczytania", bo zaciekawiłaś mnie :)
    Książka z perspektywy osoby niewidomej? Proszę - Andreas Pfluger "Raz na zawsze". Thriller, sensacja, jakby co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :)
      Gdy znajdę ją w księgarni z chęcią przeczytam :)

      Usuń
  25. Zazwyczaj sięgam po książki, które mają mnie poruszyć i wzbudzić masę emocji, ale lubię też czasami odreagować, sięgając po coś lżejszego. Akurat ta historia nie kusi mnie na tyle, aby czuć na nią nieodpartą ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Great post!
    Would you like to follow each other? If you do, let me know in the comments on my blog :)
    www.darijadujovic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń